אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פז: המעבדה שאליה נשלח החומר השמנוני סירבה לבקשתנו לערוך בו בדיקה צילום: גלעד קוולרציק

פז: המעבדה שאליה נשלח החומר השמנוני סירבה לבקשתנו לערוך בו בדיקה

חברת פז, שהינה חברה אחות של נכסי תעופה שאחראית להזרמת הדלק למטוסים בנמל מסרה כי בחברה בוחנים 2 חלופות תפעוליות "על מנת להחזיר את השדה לפעילות רגילה"

08.05.2011, 08:38 | יסמין גיל
המעבדה של צבא ארה"ב בפרנקפורט שבגרמניה, אליה נשלח ביום שישי בבוקר החומר השמנוני הבלתי מזוהה שהצטבר במסנני הדלק הסילוני (דס"ל) בנתב"ג, לא נענתה לבקשת חברת פז לערוך בדיקה לחומר המדובר - כך נמסר מחברת מפז, שהינה חברה אחות של נכסי תעופה שאחראית להזרמת הדלק למטוסים בנמל. "לפיכך פנינו בעניין למשרד התשתיות הלאומיות על מנת שיסייע למצות את ההליך מול המעבדה", נמסר מהחברה.

מומחה מעריך "הפיצויים - 3,000 עד 5,000 שקל לנוסע" לדברי עו"ד אסף פוזנר, גם אם לא תתברר הסיבה לתקלה בנתב"ג, יוכלו נוסעים שנפגעו כתוצאה מהעיכוב בטיסות לתבוע את חברות התעופה מארק שון ויסמין גיל, 6 תגובותלכתבה המלאה
"במהלך סוף השבוע התקיימו התייעצויות עם צוות כימאים בכיר לגבי החומר שהצטבר במסננות התדלוק בנתב"ג", נמסר מפז, "הצוות כלל את ד"ר יוספה בן שר, מומחים מחיל האוויר, בז"ן, פז"ן ויועצים נוספים. כל הבדיקות מצביעות על כך שהדס"ל תקין ותקני".

מפז נמסר כי החברה בוחנת כעת שתי חלופות תפעוליות "על מנת להחזיר את השדה לפעילות רגילה", אולם סירבו למסור פרטים לגבי החלופות הללו.

כזכור, מנהל נתב"ג, שמואל קנדל, הורה ביום חמישי על הפסקת תדלוק המטוסים בנמל התעופה הבינלאומי של ישראל בעקבות זיהום שנמצא בדלק. כך נמסר אז מרשות שדות התעופה. חברת "נכסי תעופה" היא שאחראית להזרמת הדלק לצנרת של הנמל.

לאור הזיהום בדלק, ניתנה ביום חמישי הנחיה להפסיק המראות גם בטיסות הפנים ארציות. טיסות שאמורות להגיע לארץ הונחו לעצור לתדלוק בקפריסין. טיסות שאמורות לצאת עוכבו.

חברת פז, חברה אחות של נכסי תעופה האחראית להזרמת הדלק הסילוני לצנרת של נתב"ג, השתמשה במלאי חירום הדלק של מדינת ישראל שממוקם בפי גלילות-אשדוד, והעבירה אותו לנתב"ג באמצעות מכליות כביש. זאת, על מנת לבצע תדלוק ישיר למטוסים המקורקעים בנמל.

תגיות