אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק שכרה חברת יח"צ עבור קמפיין אנטי-גוגל צילום: בלומברג

פייסבוק שכרה חברת יח"צ עבור קמפיין אנטי-גוגל

היריבות בין פייסבוק וגוגל עולה מדרגה: הרשת החברתית שכרה חברת יח"צ על מנת "ללכלך" על חברת החיפוש

12.05.2011, 16:38 | הראל עילם

פייסבוק שכרה את אחת מחברות היח"צ הבינלאומיות הגדולות בעולם, Burson-Marsteller, כחלק מקמפיין אנטי-גוגל. כך חשף העיתונאי דן ליונס בבלוג - "The Daily Beast". דובר פייסבוק אישר את הפרטים ל-"The Daily Beast". דובר גוגל סירב להגיב לידיעה.

לפני מספר ימים התגלה שחברת Burson-Marsteller פנתה לעיתונים, בלוגרים וגופי מדיה בבקשה שיכתבו כתבות שליליות על גוגל ויחקרו את נושא בעיות הפרטיות האחרונות של ענקית החיפוש - ביניהן בעיית איסוף המיקום, חקירת המונופול כנגדה בארצות הברית והנציבות האירופאית ורכבי הסטריט-ויו. בין היח"צנים שפנו לחברות נמצא עיתונאי הטכנולוגיה לשעבר מ-CNBC, ג'ים גולדמן.

במכתביה, החברה אמרה שפרויקט ה"שכבות החברתיות" של גוגל, Google Social Circle, "מיועד לאסוף מידע פרטי ולבנות מאגרי מידע אישיים על מיליוני משתמשים - בניגוד ישיר ובוטה להסכם של גוגל עם רשות התקשורת האמריקאית". עוד נכתב: "עלינו לספר לעם האמריקאי על הסכנה המיידית לחייהם האישיים. בכוונתה של גוגל לקטלג ולפרסם כל פרסם קטן בחייהם, מדי יום, וללא אישורם".

החברה גם פנתה לבלוגר הטכנולוגי וחוקר האבטחה כריס סוגוהיין בבקשה שיכתוב כתבת דעה שלילית כנגד גוגל. היא הבטיחה לו שתסייע לו בכתיבת הכתבה ופרסומה בערוצים נחשבים כגון וושינגטון פוסט והאפינגטון פוסט. במקום זאת, סוגוהיין ביטל את הטענות של Burson-Marsteller כ"מופרכות ומוגזמות" ובחר לפרסם את התכתובת שלו עם Burson-Marsteller. העיתון "USA Today" האשים את חברת הפרסום בכך שהיא מנהלת "קמפיין שמועות" כנגד ענקית החיפוש עבור לקוח לא ידוע. רוב העיתונות הטכנולוגית העריכה במקור שמדובר במיקרוסופט או אפל, ולא בפייסבוק.

דובר פייסבוק אמר שהחברה בחרה להשיק את הקמפיין משתי סיבות: אחת, היא מאמינה שצעדיה של גוגל בתחום הרשתות החברתיות מעלים דאגות בנושא פרטיות, ושנית, שפייסבוק אינה אוהבת את נסיונותיה של גוגל לאנדקס את מסד הנתונים של הרשת החברתית.

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
לי אין כסף לשום קמפיין משום סוג (אבל לגוגל יש והרבה !!!)
אפשר להגיד עלי וזה גם נכון שאני אישיות בעייתית שאני פאקל שדורש הרבה טיפול בעיות אישיותיות מפה ועד הודעה חדשה לא רואים את ההתחלה ואת הסוף "אבל" אין דמו מתחרה לאלמנה השחורה ולפי המשאבים הגדולים שהושקעו נגדי אפשר כבר להגיד בפה מלא "גם לא יהיו מתחרים בעתיד הנראה לעין" לכן אפשר כבר להגיד בביטחון שאני האפשרות השלישית והיחידה לאפל אחרי גוגל ומיקרוספט iad & admob הוכח מעל לכל ספק ששמם אפילו לא יוזכר אפילו בלחישה שמדברים על פירסום צמוד מילים והכי חשוב והחשוב ביותר לאור מאות מיליוני הדולרים שגוגל הוציאה מכיסה לאורך 6 שנים כדאי לשמור את העכביש השחור בזוחה שלו כדאי שחס וחלילה לא יראה אור יום דבר שאפל לא האמינה בעצמה עד התרגיל בינואר 2010 והדגמה נוספת קיבלה לא לפני שבוע או פחות אז מוכח ללא ספק שהקלף שלי שווה מאות מיליונים בלי צורך אפילו להשקיע בבניית מנוע חיפוש כלל (אפל במיוחד אוהבת מושגים כאלה !!!!!) לסיכום כנראה מחלות נפש זה העסק הכי משתלם בהייטק אבל אני לא עד כדי כך חולה נפש שאני יוותר על שרותי בחינם !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ואני חושב שהוכחתי מספיק במשך שנתיים וחצי יחסי אם אפל שהקלפים האמיתיים שלי הם מוסתרים והכל זה משחק אז שיחליטו מה שיחליטו לפני שיחליטו בשבילם
spider(black widow algorithm  |  14.05.11