אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
BDO: נדרשת תוספת של כ-5,000 שקל למשכורת כדי שישתלם לעזוב את הליסינג צילום: shutterstock

BDO: נדרשת תוספת של כ-5,000 שקל למשכורת כדי שישתלם לעזוב את הליסינג

מבדיקה שערכה פירמת רואי החשבון עולה כי שווי השימוש של מכונית בליסינג עומד על 1,339 שקל לחודש, לעומת רכב פרטי העולה 120 אלף שקל שעליו משולם מדי חודש מס בגובה 3,333 שקל והוצאות נוספות

15.05.2011, 18:23 | תומר הדר

מחירי הדלק העולים מעוררים פעם נוספת את הסוגיה הוותיקה מתי כדאי לעזוב את הליסינג ולרכוש מכונית. מבדיקה שערכה פירמת רואי החשבון BDO זיו האפט עולה כי התוספת ברוטו למשכורת שתגרום לעובד לנטוש את חלופת הליסינג צפויה לעמוד על 4,500 עד 5,000 שקל. הבדיקה נערכה על פי נתוני מכונית משפחתית במחיר של 120 אלף שקל ומשכורת עובד העומדת על כ-22 אלף שקל.

לאור נתונים אלה, שווי השימוש של מכונית העובד, העומד על 2.48% ממחיר הרכב, יהיה 2,976 שקל. העובד, אשר אמור לשלם מסכום זה תשלום מס של 33% ועוד 12% ביטוח לאומי ובריאות ישלם בסופו של דבר 1,339 שקל נטו לחודש. לעומת זאת, עובד אשר יוותר על מכונית הליסינג וירכוש בעצמו רכב שעולה 120 אלף שקל ישלם מדי חודש מס בגובה 3,333 שקל. עוד עולה מתחשיב BDO שהביטוח, הטיפולים והרישוי יעלו לעובד שהרכב בבעלותו כ-25 אלף שקל במשך שלוש שנים ואילו הדלק יעלה במשך שלוש שנים כ-65 אלף שקל בשנה, בהנחה שמדובר במכונית שצריכת הדלק שלה עומדת על כ-8.5 ק"מ לליטר.

בהנחה שהעובד ימכור את רכבו לאחר שלוש שנים במחיר העומד על כ-77 אלף שקל, עלות הרכב לעובד לתקופה של 36 חודשים יעמוד על 133,294 שקל, או בחישוב חודשי 3,703 שקל.

לאור ממצאים אלה, מסביר מוטי דטלקרמר,ראש צוות כלכלה ומימון ומומחה לתחום הרכב בחברת הייעוץ והניהול של BDO זיו האפט, כי התוספת ברוטו למשכורת שתשאיר את העובד אדיש בין חלופת רכב צמוד לבין חלופת רכישת רכב עצמאי הינה כ-4,300 שקל . תוספת זו לא לוקחת בחשבון את הערך הנוכחי של תשלומים ואת הנוחות הנלוות לרכב מליסינג. כלומר, התוספת למשכורת החודשית שתגרום לעובד לנטוש חלופת הליסינג צפויה להיות כ-5,000-4,5000 שקל לחודש.

תגיות

17 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

16.
לפי BDO מחשבים רוב החברות המשק
כמה הערות: 1. 8.5 ק"מ/ל זה נתון של צריכה ממוצעת של ציי הרכב בחברות הגדולות - אנשים מרביצים בלי בושה, פרטיים נוסעים רגוע יותר ~10-11 ק"מ/ל 2. השווא מול מכונית שעולה 129 אלף נכונה, רכב ישן ב50 אלף (למה לא 30?) משוואים תפוחים לתפוחים 3. טענה שבליסינג יש פחות ציוד אינה נכונה, בשיטה לינארית אתם יכולים לבחור כל ציוד שבא לכם... ולשלם לפי המחירון. 4. מי שיש לו 120 א' בבנק כנראה לא יקנה מאזדה3 (אולי 2L) אלה יתפתה למשהוא טוב יותר ויצתרך ממון (יקר) 5. עלית מחירי הדלק מעלה קדאיות ליסינג עם כל אגורה (בצריכה 10 ק"מ/ל כל 10000 זה 1000 ש"ח ל1 ש"ח הפרש) 6. אישית אני רואה יתרון של רכב אישי רק אם אתם רוצים מכונית מסויימת שלא ניתן להשיג בליסינג (למשל, בא לי FW GOLG GTI - שעולה 200 א', אז אקנה משומשת, אבל לקנות פחים על הגלגלים לא רואה סיבה במחירים/מסים שיש בארץ
ארי , סנטר  |  17.05.11
לכל התגובות