אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
השאלות שנותרו פתוחות: למה חייבים חניה בטאבו?

השאלות שנותרו פתוחות: למה חייבים חניה בטאבו?

האם החשמל מעמדת הטעינה יחויב בחשבון הביתי, מה קורה למי שהתקין עמדת טעינה, אך נדרש לעבור דירה? ועוד

16.05.2011, 07:00 | תומר הדר

דגם הרכב שהוצג אתמול הוא היחיד שניתן לרכוש?

כן. נכון להיום בטר פלייס השיקה רק רכב חשמלי אחד - רנו פלואנס ZE המשפחתית, שעלותה 123 אלף שקל.

מה כוללות חבילות הנסיעה של בטר פלייס?

החבילות כוללות התקנה ואחזקה של עמדת טעינה אישית, חשמל לשימוש עד למגבלת הקילומטרז' של כל חבילה, החלפת סוללה ושירותי דרך.

מה מציעים בבטר פלייס לנהגים שנוסעים פחות מהחבילה המינימלית?

החבילות שהציגה בטר פלייס הן היחידות שבאמצעותן ניתן יהיה להשתמש ברכב החשמלי. הגישה היא "סע ככל יכולתך" במגבלות החבילה שרכשת (20 עד 30 אלף ק"מ בשנה). זאת בעוד שלפי נתוני הלמ"ס האחרונים, הנהג הישראלי הממוצע נוסע 18 אלף ק"מ בשנה. מי שייסע פחות מהחבילה שרכש לא ישלם פחות.

האם ניתן לרכוש חבילת נסיעה אחת עבור שני כלי רכב שיחלקו בה?

לא. בחברה לא מאפשרים לעשות שימוש משותף בחבילה.

מה קורה עם מי שחורג ממגבלת הקילומטרז'?

החברה תחייב לקוחות בגין חריגות ממגבלת הקילומטרז' בחבילה שרכשו. עלות קילומטר חורג תנוע בין 0.85 ל־1 שקל, בהתאם לחבילה.

איפה יכולה החברה להתקין עמדת טעינה?

כדי להתקין עמדת טעינה פרטית, על הרוכש להחזיק בחניה הרשומה על שמו בטאבו. בסמוך לחניה יתקינו אנשי החברה עמוד קטן שישמש כעמדת טעינה חשמלית. בחבילות הנסיעה שחשפה אתמול בטר פלייס כלולה גם התקנה ואחזקה של עמדת טעינה אישית לכל רוכש. זאת בנוסף לעמדות טעינה שתפזר החברה בתחנות דלק ובמקומות ציבוריים.

החשמל מעמדת הטעינה יחויב בחשבון הביתי?

חבילות הנסיעה של בטר פלייס כוללות את צריכת החשמל הנדרשת לרכב במגבלות הקילומטרז' של כל חבילה. החשמל שיועבר לעמדות האישיות שיותקנו בחניות האישיות ישולם על ידי בטר פלייס ולא על ידי הנהג. כך גם בעמדות טעינה ציבוריות - הללו יזהו את הרכב והנהג לא יחויב בתשלום על הטעינה.

מה קורה למי שהתקין עמדת טעינה, אך נדרש לעבור דירה?

בחברה מתחייבים להעביר את העמדה לבית הלקוח החדש ללא תשלום.

ומה עם מי שאין לו חניה בטאבו או מי שמתגורר בשכירות?

מי שאינו מתגורר בבית או בניין עם חניה שבבעלותו יצטרך להחנות את רכבו החשמלי באחד מהחניונים שבהם מצויות עמדות טעינה של בטר פלייס. כמו כן, בחברה מוסרים כי בימים אלו היא מנהלת מגעים עם ועדי בתים בערים שונות להסדרת נושא עמדות הטעינה האישיות. מי שמתגורר בדירה שכורה יידרש להחנות את רכבו החשמלי בחניון מיוחד עם עמדות טעינה.

האם העלאת תעריפי החשמל תשפיע על מי שרכש חבילת נסיעה?

בבטר פלייס מתחייבים שהעלאה אפשרית של תעריפי החשמל, או מיסוי מיוחד של חשמל לנסיעה, לא ישפיעו על מחיר החבילות ל־4 השנים הקרובות.

מהו טווח הנסיעה של הרכב החשמלי?

טווח הנסיעה הרשמי של הרנו פלואנס ZE (הדגם הראשון שתשווק בטר פלייס, ושמחירו נחשף אתמול), הוא 185 ק"מ. אולם בחברה סייגו את הנתון ואמרו כי הטווח הוא "בין 100 ק"מ ל־200 ק"מ".

מתי ניתן יהיה לנסוע ברכב החשמלי?

בחברה מתכוננים לשיווק בסוף השנה, אך לא נוקבים בתאריך מדויק לפתיחת נקודות המכירה.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
אבי אבות המונופול והמשך רציף לשיטת השקשוקה! עיניים להם ולא יראו, אזניים ולא ישמעו
בבטר פליס לא שמעו (או שכחו) את המושגים: שוק חופשי כבוד האדם וזכות היסוד לקניין. לכן הם מנסים לקשור את הצרכנים (התמימים משהו) בעסקאות שסופן כובל את הצרכן לספק שאומר לו איך להשתמש וכמה ברכוש שלו!!! זכרו את "שיטת-השקשוקה" ולכו לראות אם עוד לא ראיתם. (אילו אותם בעלים דרך אגב) דבר אחד נראה לי תמוה...זה בסדר לתת זיכיון מדינה לחברה אך זה לא בסדר להגביל את הזכיון הזה ולהפוך אותו למונופול. זאת ועוד, אתם רוצים להגן על הסביבה וליסוע ברכב לא מזהם - זה נפלא!!! האם חשבתם על כך שהרכב הזה יגביל אתכם מאוד ובעצם לא יאפשר לכם להגיע לדוגמה מרחובות לאילת ?!!! מציע לא להתפתות לקונספט הזה לפחות עד שבטר פלייס יראו לנו (ויוכיחו) כי אכן הם פיתחו סוללה שמאפשרת ליסוע 500-700 ק"מ בין-טעינות (בין טעינה לטעינה) ושסוללה זו לא תשקול כמו ביית בין שלוש קומות!!! (כמו שאגב מראש תוכנן ורק זכרונינו הקלוקל מתעתע בנו)
Zoro , המרכז המרכזי  |  22.05.11
6.
אם אני אסע ברוורס - גם אז יחייבו אותי לפי הק"מ ?? והאם ניתן להתקין
פידלים ברכב ואז אם מגיעים למכסימום השימוש ניתן להניע את הרכב עם הפדלים - האם גם אז יחייבו אותנו על ק"מ חורגים ? ואם נשים את האוטו על עגלה רתומה לסוס - מה אז לגבי החיוב ?? ואם תהייה הפסקת חשמל האם יזכו אותנו על הימים שלא נסענו ??
חברת חשמל  |  18.05.11
3.
לא הבנתי משהו
אם השימוש ברכב היברידי עולה פחות, אין לו צורך בעמוד טעינה ליד הבית, אין לו מגבלת טווח נסיעה או צורך בהחלפת סוללה, אין חשש ממגבלת קילומטראז' שאחריה משלמים המון לק"מ, אז מה בעצם בטר פלייס מציעים פה? פיתרון פחות טוב ביותר כסף, ללא טרייד אין עתידי, הכרוך נכון לעכשיו באי וודאות גדולה לגבי הטווח האמיתי, ירידת ערך וכו'? מי יקנה את זה? עד שלא ייכנסו מתחרים העסקה תמשיך להיות לא משתלמת.
מפוזר , כפר אז"ר  |  16.05.11
לכל התגובות