אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל נציגות סוני-אריקסון בישראל - פורש צילום: צביקה טישלר

מנכ"ל נציגות סוני-אריקסון בישראל - פורש

מיקי ברקן מנהל את הפעילות כ-5.5 שנים, ויוחלף בידי מנהל המכירות, אלי מצביץ'. מאז כניסתו ועד ל-2009 חוותה החברה זינוק במכירותיה, אך כניסת האייפון פגעה בה משמעותית

17.05.2011, 14:23 | גילעד נס

מיקי ברקן, מנכ"ל חברת ברס-אלקטרה, המשווקת מכשירי הסלולר של סוני-אריקסון בישראל, יפרוש מתפקידו – כך הודיעה החברה היום (ג').

ברס-אלקטרה מוחזקת בחלקים שווים בידי אלקטרה מוצרי צריכה וברס שיווק, במשך חמש וחצי השנים האחרונות, ובמהלך תקופה זו צמח נתח השוק של סוני-אריקסון בשוק המקומי בצורה ניכרת, כאשר עד להגעת האייפון העמידו מכירות ברס-אלקטרה את חדירת מוצרי סוני-אריקסון במקום השלישי לאחר מובילת השוק נוקיה (המשווקת בידי יורוקום-נוקיה), וסמסונג (המשווקת בידי סאני).

האסטרטגיה של סוני-אריקסון בישראל בשנים האחרונות התרכזה במיצובם של המכשירים לשוק הצעירים, תוך הדגשת יכולות המולטימדיה של הטלפונים, בתחילה בתחום המוזיקה והוידאו, ובהמשך תוך התמקדות ביכולות הצילום שהלכו והשתפרו. שנת השיא של סוני-אריקסון בישראל היתה 2009, במהלכה מכרה החברה טלפונים וציוד נלווה בהיקף של 604 מיליון שקל, לעומת 384 מיליון שקל ב-2008.

האייפון קיצץ במחצית את ההכנסות ב-2010

לאחר הגעה לכ-3% מנתח השוק הכספי של מכירות טלפונים סלולריים בישראל בשנת 2005, הצליחה סוני-אריקסון להגיע ב-2006 לכ-10% מהשוק, והמשיכה לצמוח עד שחצתה את קו ה-20% בנתח השוק בשנת 2009. הזינוק במכירות סוני-אריקסון בישראל בשנת 2009 מיוחס בעיקר להשקת הרשת החדשה של פלאפון (GSM) בתחילת אותה שנה, שאיפשרה לראשונה לספקיות טלפונים סלולריים כדוגמת נוקיה וסוני-אריקסון לשווק מכשירים ללקוחות פלאפון.

הנפגעת העיקרית היתה סמסונג, שלאורך שנים נהנתה מנתח שוק גדול במיוחד בפלאפון כיוון שהציעה טלפונים ברשת הישנה של החברה (CDMA). סמסונג אמנם משווקת גם טלפונים הפועלים ברשת החדשה, אולם רק לקראת הרבעון האחרון של 2009 החלו מכירות החברה לרשת פלאפון להתאושש. במקביל הצליחה סמסונג להגדיל את נתח השוק שלה בקרב סלקום ופרטנר.

שלוש יבואניות הסלולר הגדולות נפגעו מהותית מכניסתו של האייפון לישראל בדצמבר 2009, כאשר המכשיר שאותו מייבאות חברות הסלולר באופן ישיר נגס בנתחי השוק והכנסות כל יצרני הטלפונים האחרים בשנת 2010, וממשיך לעשות כן כיום. מכשיריה של סוני-אריקסון מיועדים בעיקר לפלח השוק המעדיף מכשירים ברמת מחיר גבוהה יחסית, ולכן היתה החברה חשופה להשפעות התחרות מצד האייפון במידה רבה יותר מיצרניות טלפונים בעלות תמהיל מכשירים המכיל גם מכשירים המיועדים לשכבות המחיר הנמוכות. את 2010 סיימה סוני-אריקסון עם הכנסות של 336 מיליון שקל, פחות אף מהכנסותיה ב-2008, וצנחה למיקום הרביעי בנתח השוק.

קודם לתפקידו הנוכחי שימש ברקן כסמנכ"ל השיווק והמכירות של חברת הביטוח AIG בישראל. את ברקן יחליף בתפקיד המנכ"ל אלי מצביץ', המשמש כמנהל המכירות של ברס-אלקטרה במשך שש השנים האחרונות

תגיות