החוק מנצח: האמריקאים מעדיפים את נטפליקס על תוכן פיראטי
ספקית הווידאו הפופולרית אחראית לכמעט 30% מהתעבורה ברשת בשעות השיא בצפון אמריקה, ומשאירה את הפיראטים מאחור. באירופה המצב שונה
נטפליקס, שבראשית ימיו היה שולח ללקוחותיו סרטים בדואר, הוא כעת אתר הזרמת התוכן המוביל בארה"ב. האתר אחראי, לפי סנדוויין, ל-29.7% מכלל תעבורת הרשת בצפון אמריקה בשעות השיא. כשבוחנים את כלל היממה, נטפליקס אחראית ל-22.2% מהתעבורה. הנתח של נטפליקס עלה ב-44% בהשוואה ל-2010.
הנתח של שירותי ביטורנט עומד על 21.6% בלבד, ונמצא במגמת ירידה. למרות זאת, כמות המידע העובר באתרים המציעים תכנים פיראטיים ממשיכה לגדול.
ככלל, אתרי בידור בזמן אמת, המציעים הזרמת שירים או סרטים, מחזיקים בנתח של 49.2% מכלל התעבורה בשעות השיא בצפון אמריקה - זינוק לעומת השנה שעברה, אז עמד הנתון על 29.5%.
גם באירופה, מוצא הדו"ח, אתרי בידור בזמן אמת תופסים נתח נרחב מכלל התעבורה - 33.2%. בניגוד למצב בארה"ב, באירופה אתרי הפיראטיות שומרים על כוחם, והם מחזיקים בנתח של 30.1% מכלל התעבורה בחודש מרץ 2011.
בדרום אמריקה, שם רוב התעבורה היא ברשתות סלולריות - בשל היעדר תשתית קרקעית בחלק ניכר מהמקומות - הבידור בזמן אמת מחזיק בנתח של כ-27.5% מכלל התעבורה במרץ 2011. על פי הערכות סאנדווין, במרץ 2011 עמד נתח התעבורה הפיראטית שם על כ-18%.
16 תגובות לכתיבת תגובה