אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מוכנים לטסט? מכוני הרישוי יעברו בעתיד לשיטות זיהוי דיגיטליות צילום: בועז אופנהיים

מוכנים לטסט? מכוני הרישוי יעברו בעתיד לשיטות זיהוי דיגיטליות

מדבקה מיוחדת אשר תודבק על שמשתה הקדמית תאפשר זיהוי מדויק של כל מכונית ושל כל נתוניה עוד לפני הכניסה למסלול הטסטים

19.05.2011, 14:22 | תומר הדר

מכוני הרישוי יעברו בשנים הקרובות הליך מחשוב אשר יאפשר זיהוי מדויק של כל מכונית ושל כל נתוניה עוד לפני הכניסה למסלול הטסטים, באמצעות מדבקה מיוחדת אשר תודבק על שמשתה הקדמית. כך הודיע היום אבי גלנצר, מנכ"ל חברת טסט ליין ויו"ר איגוד מכוני הרישוי הישראלי.

במהלך הכינוס השמיני למערכות רכב וחלפים אשר נערך היום בכפר המכביה שברמת גן. אמר  גלנצר, כי בכניסה לכל מכון רישוי תותקן אנטנה אשר תאפשר קריאה אוטומטית של הנתונים אשר יאוחסנו בתגית אשר תוצמד לשמשת הרכב.

בין הנתונים שיקודדו בתגית נמצאים רוב הנתונים הרשומים כיום ברישיונו של הרכב, כגון מספר הרישוי, נפח המנוע, מידת הצמיגים ונתוני פליטת המזהמים המקוריים של הרכב. תג הזיהוי עצמו, שגודלו אינו עולה על זה קופסת גפרורים יוצמד לשמשת הרכב בסמוך למדבקת הרישוי אשר מציינת את החודש שבו אמור הרכב לעבור טסט. שיטה זו תחסוך בכוח אדם, תקצר תורים ותצמצם את מספר נסיונות ההונאה.

לאחר הגעת הרכב אל מסלול הרישוי וקריאת מדבקת הזיהוי יועבר המידע המאוחסן בתגית אל חוות שרתים ייעודית, הליך אשר יאפשר בחינה מיידית של המידע אשר מתקבל בעת ביצועו של הטסט, כגון בדיקת זיהום האוויר והשוואתו אל נתוני היצרן בכדי לקבוע האם הרכב אכן עבר את הטסט. המדבקה עצמה אינה ניתנת לזיוף.

בנוסף, ניסיון לקריעתה או הסרתה יביא להשבתתה, מה שירמוז על בעל רכב שניסה לרמות ולזייף נתונים לפני מעבר מבחן הרישוי.

למדבקת הזיהוי, מדגיש גלנצר, ישנם שימושים נוספים: משטרה יכולה לקרוא בן רגע את הנתונים המקודדים על שמשת הרכב באמצעות סורק כדי לדעת את זהות בעליו, בין אם מדובר בתאונה ובין אם מדובר ברכב גנוב. יתרה מזאת, בעתיד, עם כניסתן של תקנות זיהום אשר יאסרו כניסה של מכוניות למרכזי הערים, תוכל המדבקה לאפשר לרשויות לדעת בדיוק מהי פליטת המזהמים של כל מכונית אשר נכנסת לתחומי העיר. בהתאם לרמת הזיהום תוכל הרשות המקומית לקבוע את שיעור המס אשר יוטל על בעליו של הרכב בגין כניסה, ואף לאסור לחלוטין על כניסה של רכב מזהם.

תגיות

21 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

18.
מדוע אין אבל אין אין צורך במכוני רישוי
כמי שמכיר את המערכת מבפנים אני רוצה להציע עצה רצינית מאוד לציבור בעלי הרכבים בישראל כל בעל רכב יהיה חייב להיכנס למוסך מורשה משרד התחבורה (לא חייב מוסך מורשה יבואן ) אחד לשנה ולבדוק את הרכב באופן יסודי, כמו מכון רישוי ויותר טוב ,,,ולקבל את אישור המוסך לתקינות הרכב לנסיעה . בכך נדלג על כל הקומבינות במכוני הרישוי בשביל לעשות זאת יש חובה על כ 75% מכלי הרכב בישראל להפסיק ללכת עם הרכב למכוני הרישוי ובכך הכנסת תאלץ לשנות את החשיבה הפסולה של מכוני הרישוי. בכל מקרה יש לשלם את האגרה למשרד התחבורה. אני אומר לכם ציבור בעלי הרכבים נושא זה עלה מספר פעמיים בישיבות הממשלה וכל עוד אין מחאה הצבעה ברגליים בכלי הרכב למכון הרישוי המדינה לא תפסיק עם ההמצאות שלה. בעל מכון רישוי מהמרכז שלא יכול להגיד זאת בפומבי
משה , תל אביב  |  22.05.11
לכל התגובות