אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כבר לא חושבים באוטומט: כלמוביל משיקה I30 ידנית

כבר לא חושבים באוטומט: כלמוביל משיקה I30 ידנית

לאור עליית מחירי הדלק ובעקבות הצלחתן של מכוניות המיני הידניות, החליטה יבואנית יונדאי לייבא גם מכוניות מדגם I30 עם תיבת הילוכים ידנית

22.05.2011, 12:01 | תומר הדר

מכוניות משפחתית המצוידות בתיבת הילוכים ידנית הפכו בשנים האחונות למחזה נדיר בישראל, עד כדי כך שיבואניות רכב כמו  UMI יבואנית שברולט, ודלק מוטורס יבואנית מאזדה, אינן מציעות כיום ללקוחותיהן את דגמי המכוניות המשפחתיות עם תיבת הילוכים ידנית. אולם, לאור עליית מחירי הדלק ובעקבות הצלחתן של מכוניות מיני כמו שברולט ספארק

המוצעות רק עם תיבת הילוכים ידנית, הוחלט בכלמוביל יבואנית יונדאי לייבא ארצה את I30 המשפחתית בגרסאות בעלות תיבות הילוכים ידניות, שלא הוצעו עד כה כלל בI30.

היצע הדגמים הידניים של I30 יכלול ארבע גרסאות שיוצעו לצרכן עם שני מנועים: הגרסה הבסיסית, בעלת מנוע 1.4 ליטרים המפיק 109 כוחות סוס עולה 105 אלף שקל. גרסת הסטיישן CW המצוידת אף היא במנוע בנפח 1.4 ליטרים, עולה לצרכן 107 אלף שקלים. שתי גרסאות ה-1.4 הידניות מצוידות במערכת המדוממת את מנוע הרכב בעת עצירה.

הגרסאות המשודרגות מצוידות במנוע בנפח 1.6 ליטרים המוכר מדגמי I30 האוטומטיים. גרסאות ה-1.6 אינן מצוידות במערכת המדוממת את מנוע הרכב בעת עצירה. הגרסה הבסיסית, 1.6 ידנית, עולה לצרכן 107 אלף שקלים ואילו גרסת הסטיישן עולה לצרכן 109 אלף שקל.

תגיות

14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
ל-10. כדאי לקבוע לאישה עובדות בכל הקשור לגיר ידני.
גיר ידני זהו מכלול פשוט והפעלתי לא דורשת מיומנות רבה יותר מאשר שימוש בתנור אפייה\מכונת כביסה\מדיח כלים או מיקסר. מיומנות שימוש בגיר ידני דושת קצת התנסות, אפשר לומר תרגול. אז יש כאלה שלומדים את זה ב-28 שעורי נהיגה ויש כאלה שלומדים ב-60. בסוף גם אלה וגם אלה עוברים את אותו טסט ומקבלים את אותו רישיון. מי שמיד מתיישב על אוטומט, מה לעשות, שוכח לנהוג על ידני ולוקח לו זמן לחזור. מי שנוהג מיד בידני - רק משתפר. מי שבוכה על נוחות בעיר ו\או עליות ו\או פקקים - נהיגה זהי מיומנות נרכשת שדורשת רמה מסוימת של ריכוז. תאמינו לי, לבשל לא יותר פשוט. נהגתי שנים בידני, גם בעליות, גם בעיר וגם בפקקים (לא חסר כאלה במרכז) וזה ממש לא נורא. לפני קצת יותר מחצי שנה עברתי לאוטומט (אילוץ ולא בחירה) ולא הרגשתי שיפור כלשהו בנוחות הנהיגה - לא בעליות, לא בפקקים ולא בעיר. להפך - הנהיגה הפכה למתרד. הגז מגיב באיחור, לא מספק את הסחורה (למרות שברכב נוכחי יש 45% יותר כ"ס מבקודם), אין שליטה על יחסי העברת הכוח, אכיפות הפכו למסוכנות כי הרכב מסרב להעיץ ועד שהו מוריד הילוך..... בקיצור, נותן לעצמי גג שנה עד שאשבר וחזור ליפנית ידנית.אהה, על כסף דיברתי?.... אההה כן, כן, דיברתי בפרקים הקודמים. מסכנה - חוזרים לנושא של אישה... צריך לקבוע עובדות בשטח. להגיד לה - יקירתי, זה המצב וזה מה יש. ואם רוצים לפנק ולהיות נחמדים, אפשר לבחור לה רכב שהיא תואהב את המראה שלו ואת הצבע (לדוגמה חיפושית,פיאט 500, מיני, C1, MX5 וכ"ד). בסוף גם לטת הערה - שבכסף שנחסך על 6 סעיפים מפרק קודם היא תוכל לקנות לעצמה כל שנה מגפיים אקסטרה - היא רק תשמח.
ג'ין , מודיעין  |  24.05.11
11.
לא הבנתי למה תגובה מספר 3 "זוכה" לכ"כ הרבה "מינוסים"?! אולי תסבירו?!
אולי מישהו באמת חושב שיונדאי I30 טובה יותר מלנסר בגרסת 1800? אולי מישהו באמת חושב שיונדאי I30 חזקה יותר ממנה(שלא נדבר על יופי)? אולי מישהו באמת חושב שיונדאי I30 חסכונית יותר מיפניות באותה קטגוריה עם מנוע דומה(תבדקו את כולן)? אולי מישהו באמת חושב שיונדאי I30 נמכרת בשוק פרטי טוב יותר מאשר בשוק הליסינג? אולי מישהו באמת חושב שיונדאי I30 שומרת על המחירון טוב מיפניות מתחרות (למשל מזדה 3)? אולי מישהו באמת חושב שגיר ידני יתפוס בשוק ליסינג? אולי מישהו באמת חושב שיונדאי I30 היא תמורה טובה יותר לכסף מאשר למשל טויוטה קורולה ידנית?! תבדקו בבקשה ותחזרו עם תשובות אמינות לפני שתשימו "מינוס".
ג'ין , מודיעין  |  24.05.11
לכל התגובות