אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שירותים בסלולר? רק עם אישור בכתב מהמנוי צילום: אלעד גרשגורן

שירותים בסלולר? רק עם אישור בכתב מהמנוי

חברות הסלולר יחויבו לשמור מסמך המעיד שהמנוי ביקש מפורשות את השירות עליו הוא משלם, וכן לספק למנוי קוד אישור לקבלת שירותים מספקי תוכן דרך האינטרנט. שר התקשורת: "הלקוח ישלם רק על מה שביקש לצרוך במפורש"

24.05.2011, 17:26 | ynet

סוף להפתעות בחשבוניות? החל מה-13 בספטמבר חברות הסלולר לא יוכלו יותר לחייב לקוחות על שירותים בלי הוכחה בכתב שהמנוי הסכים לכך, כך הוחלט במשרד התקשורת. בנוסף, הן לא יוכלו לאפשר לספקים של שירותי תוכן לגבות כסף עבור שירותים בלי הסכמה מפורשת של המנוי שתגולם גם בקוד אישור שיינתן לו.

מדובר בתיקונים שערך משרד התקשורת ברישיונות החברות. שר התקשורת, משה כחלון אמר: "כעת הלקוח ישלם אך ורק על מה שביקש לצרוך באופן מפורש". התיקונים באו למנוע תופעות של צרכנים שמגלים שהם מחוייבים על חבילה או שירות סלולרי שלא אישרו, ובחברת הסלולר טוענים שאישרו את החבילה או השירות, אולם אין בחברה רישום בכתב לפיו הצרכן אכן ביקש את השירות וידע על מה הוא משלם.

ישנם צרכנים שנרשמו לשירותי תוכן, וגילו חיובי ענק בחשבון הסלולר שלהם. לעיתים קרובות, חברות הסלולר טענו שהלקוח נרשם לשירות, אולם לא היתה להן הוכחה לכך. לעיתים אחרות הפנו את הלקוחות למנתבי שירותי תוכן ב-SMS כמו יוניסל, ואלה טענו שהמנוי נרשם לשירות תוכן של חברות שלישיות, שמספקות שירותים כגון משחקוני טריוויה ועצות דיאטה. מחירי אלה יכולים להגיע לגובה של 15 שקל ל-SMS.

התיקונים החדשים הללו בעצם קובעים שחברות הסלולר לא יהיו רשאיות לגבות תשלום בעד שירות, אלא אם שמרו תיעוד בדבר בקשתו המפורשת של המנוי לקבל את השירות. הן ידרשו לשמור על התיעוד הזה במשך כל תקופת ההתחייבות של המנוי, ובמידה והמנוי אינו נמצא בתקופת התחייבות, למשך שמונה-עשר (18) חודשים אחרונים לפחות, וכן במשך שנה לאחר מועד שליחת החשבון הסופי למנוי.

עוד נקבע כי הרישום לשירות דרך האינטרנט ייעשה באמצעות קוד אקראי שתספק חברת הסלולר כדי להבטיח כי השירות אכן התבקש על ידי המנוי באופן מפורש. כך צרכנים שירשמו לשירותי תוכן שונים דרך האינטרנט, לא יקבלו חיובים מפתיעים מספק השירות וחברת הסלולר תהיה מחויבת להבטיח שהצרכנים יודעים כמה הם משלמים על השירותים.

התיקונים האלה מגיעים בהמשך לתיקונים הצרכניים של משרד התקשורת, שנכנסו לתוקף ב-13 במאי 2011. המשרד גילה את הכשלים הצרכניים הללו באמצעות פעולות פיקוח ואכיפה, וכן באמצעות ניתוח פניות ציבור המגיעות אליו. בין היתר, מצא המשרד כי לעתים חויבו צרכנים על שירותים שלא ביקשו לקבל. בנוסף נמצא כי לעתים הצרכן לא היה מודע לכל הפרטים הנוגעים לעסקה, ובכלל כך מחיר השירות ותקופתו.

מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, מסר: "זהו מענה אמיתי לבעיה הכאובה של צרכנים רבים אשר הרגישו כי הם מחוייבים לשלם עבור שירותים שלא ביקשו או שלא הבינו את מחירם האמיתי מראש. ההוראות החדשות יבטיחו שקיפות והוגנות צרכנית בתחום אספקת השירותים הסלולריים".

תגיות