אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אג"ח עולמית: לרכוב על כוחות הסוס הצרפתיים אתר יצרן

אג"ח עולמית: לרכוב על כוחות הסוס הצרפתיים

קבוצת הרכב הרביעית בגודלה בעולם עברה לרווחיות ומציעה אג"ח בתשואה לפדיון של 3.9%

01.06.2011, 07:15 | ברוך כהן

חברת רנו (RNO FP) נוסדה ב־1899 והתמקדה בתחילת דרכה בעיקר בייצור מכוניות משפחתיות. ב־1905 כבר אימצה טכניקות של ייצור סדרתי.

לאחר מלחמת העולם השנייה הולאמה רנו, ובשנות השבעים והשמונים התרחבה משמעותית ויצרה שיתופי פעולה עם יצרניות מובילות ובהן וולוו ודאף. ב־1996 הופרטה רנו אך ממשלת צרפת מחזיקה עדיין בכ־15% ממניותיה.

כיום רנו היא יצרנית הרכב השנייה בגודלה בצרפת וקבוצת הרכב הרביעית בגודלה בעולם. פעילות החברה מאורגנת בשתי חטיבות עיקריות. הראשונה היא חטיבת כלי הרכב, העוסקת בייצור ושיווק כלי רכב לשימוש פרטי ומסחרי, כמו גם במיזמים משותפים עם סמסונג מוטורס הקוריאנית (80%) וניסן מוטורס היפנית (44%). החטיבה השנייה עוסקת במתן פתרונות מימון ללקוחות פרטיים ולסוכנויות כלי רכב.

הכנסות רנו עלו ב־2010 בכ־15% לעומת 2009 ל־38.9 מיליארד יורו, והיא רשמה רווח נקי של 3.49 מיליארד יורו, לאחר שאת 2009 סיימה בהפסד של 3.06 מיליארד יורו.

תוצאות מקדמיות לרבעון הראשון של 2011 הציגו עלייה של 15% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל, ל־10.4 מיליארד יורו. רנו הציגה תוכנית אסטרטגית להעלאת שולי הרווח התפעולי ל־5% לפחות באמצעות הגבלת הוצאות מו"פ ל־9% ממחזור המכירות והעמקת הסינרגיה עם ניסן.

נכון לסוף 2010, היו בקופת רנו כ־10.8 מיליארד יורו, ההון העצמי הסתכם בכ־22.7 מיליארד יורו, והחברה רשמה EBITDA (רווח לפני ריבית, מס והפחתות) שנתי של 3.7 מיליארד יורו. מכירת מניות וולוו הניבה תזרים מזומן של 3 מיליארד יורו והקטינה את יחס החוב הפיננסי נטו ל־EBITDA ל־5.6, המעיד על פעילות עסקית במינוף בינוני. הוצאות המימון השנתיות עמדו על כ־500 מיליון יורו והיוו כ־13.5% מסך ה־EBITDA.

באפריל האחרון הנפיקה רנו אג"ח דולרית לארבע שנים וזכתה לדירוג של BBB מסוכנות הדירוג הבינלאומית S&P. בדו"ח האחרון ציינה הסוכנות לטובה את השיפור בפרופיל הפיננסי של רנו בעקבות מכירת מניות וולוו, אם כי להערכתה נדרש שיפור נוסף בשולי הרווח כדי לשקול העלאת דירוג.

הכותב הוא מנהל דסק יועצים ביובנק

תגיות