אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנצלים את חלון ההזדמנויות: גרופון מנפיקה, השאר בדרך צילום: בלומברג

מנצלים את חלון ההזדמנויות: גרופון מנפיקה, השאר בדרך

ענקית הקופונים, כמו חברות אינטרנט נוספות, פשוט לא היתה יכולה להסתכן בשינוי המגמה בשוק ולפספס את ההזדמנות לגיוסי ענק. פרשנות

03.06.2011, 10:54 | איתי שמושקוביץ
אתר הדילים הגדול בעולם כבר הוכיח השנה שהוא יודע לא רק למכור קופונים, אלא גם לגייס כספים. בתחילת 2011 השלימה גרופון סבב גיוס ענק, בהיקף של 950 מיליון דולר. על פי הנתונים שמסרה החברה במסמכים שהגישה לקראת ההנפקה הראשונית לציבור, בסוף מרץ היו בקופתה קצת יותר מ-200 מיליון דולר במזומן. רוב הכסף שגויס הלך אל בכירי ומייסדי החברה וגם אל המשקיעים הראשונים בה.

לגרופון, כך נראה, אין סיבה לחשוש מכישלון בגיוס ההון: המשקיעים מתנפלים על מניות חברות האינטרנט, גם כשלא מדובר בגדולות והמוכרות ביותר. ההנפקה של לינקדאין פתחה את עונת ההנפקות הנוכחית, ושבוע אחריה גייסה חברת יאנדקס, "גוגל הרוסית", 1.4 מיליארד דולר בזכות ביקושי יתר בהנפקה - החברה תיכננה לגייס מיליארד דולר "בלבד". במצב הנוכחי לגרופון לא צריכה להיות בעיה לגייס עוד 750 מיליון דולר, שיכולים להפוך בקלות גם למיליארד, אז למה לא למהר ולהנפיק?

עכשיו אנחנו נכנסים לשעת השיא: בכל שבוע כמעט יש הנפקה, חברה שמגישה מסמכים או לפחות דיווחים על תוכניות ליציאה קרובה לבורסה. רגע אחרי שגרופון הגישה את המסמכים צצו עוד דיווחים על התוכניות של מפתחת המשחקים זינגה לבצע הנפקה בשבועות הקרובים. פנדורה כבר הגישה מסמכים לקראת הנפקה ואף עידכנה אותם, וההערכות הן שגם טוויטר בדרך לבורסה. כל אלה הם רק ההכנות לדבר האמיתי, הנפקת פייסבוק, מהלך שהוגדר לאחרונה כ"בלתי נמנע" על ידי שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של הרשת החברתית.

הקצב רק ילך ויגבר: החברות אינן יכולות להסתכן בשינוי מגמה בשוק, ולפספס את חלון ההזדמנויות לגיוסי ענק. ההערכות דיברו על כך שחלק מההנפקות יבוצעו עד סוף השנה או יגלשו ל-2012, אבל נראה שבחברות מבינים שמדובר בהזדמנות שאסור לתת לה לחמוק.

תגיות