אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תוכנית הנהלת הרכבת: רשות פיקוח והפרטת גיוס העובדים צילום: רוני בר און

תוכנית הנהלת הרכבת: רשות פיקוח והפרטת גיוס העובדים

ל"כלכליסט" נודע כי התוכנית כוללת הפרטה של מערך הדרכת העובדים. הוועד בתגובה: "התוכנית נוגדת את החלטת בית הדין"

09.06.2011, 08:36 | ליאור גוטמן

במרכז תוכנית הבטיחות של רכבת ישראל, שגובשה לאחרונה על ידי בכירי הרכבת והוגשה לשר התחבורה ישראל כץ, עומדת הקמתה של רשות רגולטורית חדשה, בסגנון רשות שדות התעופה, בראשה יעמוד רגולטור ייעודי לתחבורה המסילתית. נוסף על כך, התוכנית כוללת את הפרטת מערך ההדרכה והגיוס של נהגי ופקחי הרכבת, בדיקות רפואיות תקופתיות, מערך קליטה חדש לעובדים, ושדרוג הסכם הסובסידיה מול המדינה.

עיקרי התוכנית שמים דגש על תפקוד הנהגים, לאחר שבדיקה שנערכה ברכבת הצביעה שייתכן שחלקם אינו מתאים לתפקיד. בניסיון להתקרב למודל ההכשרה והפיקוח ההדוק של עולם הטייס, מערך ההדרכה החדש ברכבת יבצע בדיקות תקופתיות ומקיפות בנושא, אשר חלקן יוחל גם על מערך הפקחים. בכיר בענף הסביר ל"כלכליסט" שאין כוונה להשוות את דרישות הסף של נהגי רכבת לאלו של טייסים, אולם עד היום לא היתה חובת בדיקות תקופתיות או הקפדה על הדרישות, והדבר ייושם כבר עד סוף השנה.

לאור אירועי הבטיחות ברכבת בחצי השנה האחרונה, כץ הכריז באפריל שהוא מקציב ארבעה חודשים לגיבוש הסכמות בין העובדים להנהלה, אחרת הרכבת תושבת. ועד העובדים הכריז על סכסוך עבודה, כך שההנהלה תצטרך לקבל את הסכמתו לתוכנית, אך המתח העיקרי בין הצדדים הוא סביב הוצאת תפעול הקרונות החדשים למיקור חוץ, והעובדים צפויים להתנות את הסכמתם בביטול המהלך.

מוועד הרכבת נמסר: "כוונת ההנהלה להוציא את הדרכת העובדים מנוגדת להחלטת בית הדין לעבודה, שאסר טרם החג על כל שינוי בסטטוס קוו, טרם מיצוי ההידברות. הנהלת הרכבת אינה יכולה לבצע את ההחלטה".

תגיות