אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מבחן רכב - פיז'ו 508 - רכב גדול, כסף קטן

בפיז'ו החליטו לוותר לחלוטין על מכוניות המנהלים הכושלות ולבנות דגם ביניים. התוצאה מוצלחת במיוחד

20.06.2011, 11:52 | תומר הדר

גאווה. מיאון להכיר בטעויות. שגיאות ניהוליות כאלה גרמו לחברת פיז'ו להתמקד ב־30 השנים האחרונות בייצור מכוניות מנהלים גדולות כמו ה־607, שניסו להתחרות באריסטוקרטיה הגרמנית של עולם מכוניות המנהלים, אך נידונו לכישלון כמעט ברגע היוולדן. אך אנשי הכספים של פיז'ו אמרו את שלהם בסופו של דבר, ובפיז'ו התקבלה החלטה: לוותר לחלוטין על מכוניות המנהלים הכושלות ולהתמקד במכונית שתמוצב בין ה־407 ל־607. קבלו את התוצאה: פיז'ו 508.

פיז'ו 508 משתרעת על 479.2 ס"מ. ללא ספק, יש לנו כאן עסק עם מכונית גדולה. יש לה גם בסיס גלגלים נאה של 281.7 ס"מ שמכתיב שפע מקום בתא הנוסעים, במיוחד מאחור. ה־508 גם נראית מאוד מכובדת, עם הפנסים הקדמיים והגריל הקדמי הגדול. בערך כמו טויוטה קאמרי אנונימית שהודבק לה בחזית חיוך פעור של כריש צרפתי רעב.

תא הנוסעים של פיז'ו 508 מצוין. גם כאן ניכר שאנשי הכספים הם שאמרו במבטא צרפתי כבד את המילה האחרונה, שהיתה ככל הנראה "מחזיקי כוסות". אך ללא קשר למחזיקי הכוסות, שאכן נשלפים מתוך לוח המחוונים, מדובר במקום שנעים לשהות בו שעות רבות. המושבים הקדמיים והאחוריים, כנהוג בפיז'ו, מצוינים, רמת האבזור שנבחרה עבור השוק הישראלי גבוהה במיוחד וכוללת בקרת אקלים נפרדת לנהג ולנוסע, מזגן מפוצל ומערכת בלוטות'. התלונות היחידות נוגעות לגודש הכפתורים על גלגל ההגה.

לפיז'ו 508 יש גיר יפני עם שישה הילוכים. עד כה התעקשו בפיז'ו להתקין במכוניות גיר אירופי מעצבן עם ארבעה הילוכים. הגיר החדש מצוין ומשודך למנוע בנפח 1.6 ליטרים בעל מגדש טורבו שמפיק 156 כוחות סוס. לשיוט רגוע זה מספיק, אך כאשר הפיז'ו, השוקלת יותר מטונה וחצי עם נהג ונוסע נדרשת לעקוף, קשה שלא לפנטז על עוד כמה סוסים במנוע. איכות הנסיעה מצוינת: בורות, סדקים, שיבושים - ה־508 תבלע הכל ותגרום למתחרות יפניות לקנא. ה־508 אף מהנה לנהיגה מהירה. לא ספורטיבית במיוחד, אך בהחלט צפויה ובטוחה.

בסיכום, ה־508 היא מכונית מנהלים המתחרה בכבוד בפולקסווגן פאסאט ובאופל אינסיגניה. אך כאן פיז'ו שולפת נשק שובר שוויון: ה־508 עולה 161 אלף שקל, עשרות אלפי שקלים פחות מפאסאט ואינסיגניה. לכן, ה־508 היא עסקה כדאית במיוחד כמעט בלי להתאמץ.

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
לא בחינם בראש סדר היום בכוונה /במימון הסוכנות - במדור רכב - פג'ו
וזאת לא בכדי . משנות השבעים(מאותו 404 הזכור לטוב) ,כל רכבי היצרן לא אמינים (באמירה חסרה /אנדרסטטמנט ) , הבלאי , כמות התקלות שלא ניתנת לתיקון ענקית (חשמל /מכניקה / הדממת מנוע / בלאי ושבר של חלקים ללא פרופורציה לכמות הנסיעה/תקלות במחשבי הרכב / ). הציבור אומר את דברו . מי שעשה פעם אחת את הטעות ורכש רכב מייצרן זה , לא רוכש פעם נוספת , וממליץ לכל מוקיריו , וידידיו , לא להתקרב לרכבים של היצרן .בעל רכב פיז'ו סיכם את האיכות ביידיש עסיסית - פרנצוזישה טינפ .
הלורד בלפור  |  25.06.11
לכל התגובות