אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אייפד בכל מקום? מחקר חדש מעיד דווקא על האטה בשוק הטאבלטים צילום: בלומברג

אייפד בכל מקום? מחקר חדש מעיד דווקא על האטה בשוק הטאבלטים

מנתוני מכון Pew עולה כי רק 8% מהאמריקאים משתמשים במחשבי לוח. קצב האימוץ שלהם נמוך משל קוראי ספרים דיגיטליים, כמו הקינדל

28.06.2011, 12:02 | יוסי גורביץ

למרות העיסוק הנרחב באייפד של אפל ובטאבלטים אחרים, נראה כי הצרכנים אינם ממהרים לאמץ אותם: רק 8% מהאמריקאים דיווחו למכון Pew כי השתמשו בטאבלט בחודש שעבר, לעומת 7% בינואר (לפני השקת האייפד 2) ו-5% בנובמבר. קודם לכן, מעריכים בפיו, קצב האימוץ של טאבלטים היה גבוה הרבה יותר.

מדובר בקצב צמיחה איטי יחסית לשוק קוראי הספרים הדיגיטליים, כמו קינדל של אמזון ונוק של בארנס אנד נובל: לפי Pew, בחצי השנה האחרונה הוכפל היקף המשתמשים האמריקאים במכשירים אלה, ושיעורם עומד כעת על כ-12% מכלל האוכלוסיה. זו הפעם הראשונה מאז החל מכון פיו לעקוב אחרי השימוש בקוראי ספרים דיגיטליים שהשימוש בהם חוצה את רף ה-10%.

שיעור האימוץ של טאבלטים וקוראי ספרים דיגיטליים, הנחשבים לשוקים חדשים יחסית, עדיין נמוכים בהשוואה לגאדג'טים אחרים: לשם השוואה, 83% מהאמריקאים משתמשים בטלפון סלולרי, 57% במחשב שולחני, 56% במחשב נייד ו-44% בנגן MP3. הדבר מעיד על עלייה ניכרת ומהירה בשימוש במחשבים ניידים: בנובמבר 2010 61% מהאמריקאים דיווחו על שימוש במחשב שולחני, לעומת 53% שדיווחו על שימוש במחשב נייד.

המשאל נערך בקרב 2,277 בגירים, באמצעות שיחות טלפון הן לטלפונים קוויים והן לטלפונים סלולריים. שיעור סטיית התקן הוא כשני אחוזים.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
אי-פאד בכל מקום? טאבלט חדש מעיד דווקא על האטה בשוק המחקרים:
הסיבה היחידה שאין האצה גדולה יותר במכירות האי-פאד היא שאפל מתקשה לעמוד בביקוש האדיר לו. אפל (בניגוד לחברה ידועה אחרת) מכרה כל אי-פאד שייצרה, וכל אחד חדש נחטף מייד. אפל חיזקה את קווי הייצור שלה וברבעון הבא (השליש של 2010) מתכוונת לייצר קרוב ל-15 מיליון אי-פאדים - ולמכור כל אחד מהם. זה לא נשמע לי כמו האטה. ואגב, הגיעה הזמן לאמר את האמת: אין "שוק טאבלטים". יש אי-פאד, וזהו בערך. כל האחרים ביחד מוכרים ברבעון בערך את מה שאפל מכרה בשבועיים. כל שאר המתחרים רצו לשוק עם מוצרי אנדרואיד שונים ומשונים, אשר מתחרים אחד עם השני על נתח שוק מצומצם מאוד - שתי מיליון יחידות ברבעון לכל היותר. סמסונג לוקחת מזה בין שליש לחצי, מוטורולה לוקחת מזה אולי רבע, וכל השאר את מה שנשאר. וכולן מתעקשות להוציא מוצרים חדשים לפני שמיצו את המוצר הקיים - בלי שום תכנון עתידי, בלי שום טיימליין. ביחידה שיש לה סיכוי כלשהו כרגע היא HP, אשר הטאבלט שלה קיבל ביקורות בינוניות פלוס - מערכת הפעלה מקורית עם רעיונות חדשניים, חומרה סבירה באריזה טובה (מסך מרובע כמו האי-פאד ולא מלבני - כלומר כזה שנוח להחזיק אותו מכל זוית) אבל ביצועים חלשים ומבחר מצוצמם מאוד של תוכנות. ניכר ש-HP יצאה לשוק מוקדם מדי. יש לקוות כי לא תתיאש, תוציא את האצבעותמשיך לשפר. אם במכשיר הבא הם ישפרו את הטעון שיפור, הם יצליחו.
דרום לבנון , צפון ישראל  |  30.06.11
2.
דווקא הגיוני
הטאבלטים של היום (בעיקר ה-IPAD) הם מכשירי מדיה בדורית בלבד, ובחלק ממקומות העבודה הם נאסרו לשימוש כולל שימוש פרטי. לרוב המשתמשים כבר יש מחשבים ניידים ולרוב יש גם נטבוקים קלים. הנטבוק נתפס (ולרוב זה נכון) כמחשב לכל דבר, לעומת ה-IPAD שנתפס כמכונת משחקים ואינטרנט. בגזרת העסקים , עד שלא יהיו לטאבלטים ישומים פנים ארגוניים, עד שטאבלטים לא יזדקקו יותר למחשב מארח על מנת לעבוד איתם (בגלל זה יוצאת IOS5), ועד שארגונים לא יוכלו לשים בטאבלטים האלו ישומים משלהם, בלי התיווך של אפסטור, הם לא ממש יתפסו. דווקא טאבלטים מבוססי חלונות (ולא WP7) יוכלו להצליח מאוד היום. קודם כל אפל כבר פתחה את דעת הקהל לטאבלטים, טאבלטים מבוססי חלונות (ואפילו לינוקס) יוכלו להריץ את רוב הישומים הארגוניים הקיימים (אולי רק בהתאמות למגע). שימוש באופיס המקורי. והכי חשוב, ההשקעה הקיימת במערכות מידע, ומערכות אבטחת מידע, לא יורדת לטימיון. אבל משום מה גם מיקרוסופט נרדמת בשמירה, אני עדיין לא מבין למה לוקח להם כל כך הרבה זמן לפתח שיפור בממשק הרגיל של חלונות עבור מסכי מגע וטאבלטים בלי להמתין לחלונות 8 שתצא רק בעוד שנה לפחות.
משה , תל אביב  |  28.06.11