אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
החלה הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן צילום: ענר גרין

החלה הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן

קווים בוטלו, התעריפים עלו, אבל במשרד התחבורה הדפו בימים האחרונים את הביקורת שהופנתה מצד ציבור הסטודנטים, נהגי מוניות השירות ותושבי ערי הלווין, שכולם טענו כנגד הרפורמה מסיבות שונות

01.07.2011, 08:31 | ליאור גוטמן

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים השיק הבוקר (שישי) את רפורמת התחבורה הציבורית בגוש דן. מדובר בשינוי מהותי של קווי האוטובוסים שחוצים את תל אביב ומחברים אותה לערי הלווין שלה זאת תוך הגברת תדירות קווי הנסיעה. תןכנית התחבורה אינה חדשה, ולמעשה משרד התחבורה מודה שהבסיס למאגר המידע עליו הסתמכו בתכנון הרפורמה מקורו בסקר נוסעים אותו ערכה חברת נתיבי איילון בשנים 2002 ו-2003 ועליו מבוסס מערך הקווים החדש. הסקר רוענן ב-2008, במסגרתו נשאלו נוסעים על הרגלי הנסיעה שלהם בתוככי המטרופולין, שלאחריו " נבנתה מטריצה הממפה את צרכי האוכלוסייה בגוש דן", לשון משרד התחבורה. ההצגה הרשמית של התוכנית הסופית הוצגה בינואר 2010.

  

לפי משרד התחבורה, כ-900 אלף איש משתמשים מדי יום בתחבורה הציבורית ברחבי גוש דן, כמחצית מהם נעים רק בתוככי העיר תל אביב. בשנים האחרונות חלה ירידה מתמדת בשיעור המשתמשים במערך הנסיעה הציבורית, מה שהוביל לגיבוש הרפורמה. באוגוסט האחרון הושקה הפעימה הראשונה של תוכנית הארגון מחדש בגוש דן, שכללה שישה קווים בלבד. משרד התחבורה מציין שסקר שנערך לאחר מכן העלה כי חלק גדול מהנוסעים הביעו שביעות רצון מהשינוי בקווים, מה שהוביל להקדמת הפעימה השנייה, שנכנסה לאמור לתוקפה היום.

קווים בוטלו, המחיר עלה

עיקר הרפורמה הוא ביטול 23 קווי אוטובוסים שנעו עד היום ברחבי גוש דן זאת תוך הגדלת תדירות הנסיעה בצירים ראשיים ברחבי תל אביב. תעריף הנסיעה העירוני התייקר משישה שקל ל-6.4 שקל, ואילו מחיר חופשי חודשי עלה מ-200 ל-227 שקל. הבשורות הטובות הן שהמטרופולין חולק לשלושה אזורי תעריפים, כך שבחלק מהמקרים מחיר הנסיעה בין מספר ערים הוזל ל10- שקלים בלבד, זאת לעומת 15.9 שקל קודם לכן. עיריית תל אביב הכשירה ארבעה נתיבי תחבורה ציבוריים ייעודיים שתנועת האוטובוסים בעיר תהיה קלה יותר, ו"כרטיס חכם" יאפשר מעברים חופשיים בין קוים ומפעילים שונים למשך 90 דקות מרגע העלייה לאוטובוס. במשרד התחבורה הדפו בימים האחרונים את הביקורת שהופנתה מצד ציבור הסטודנטים, נהגי מוניות השירות ותושבי ערי הלווין, שכולם טענו כנגד הרפורמה מסיבות שונות. מידע על הקווים שבוטלו, נתיבי התחבורה החדשים והתעריפים שנכנסו לתוקף מרוכז באתר ייעודי שהוקם לנושא, שם ניתן לשלוח תלונות לצוות שמרכז את הרפורמה.

תגיות

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
טרטור ולא בלבול ברפורמה של משרד התחבורה
הכל פופוליסטי בממלכת משרד התחבורה. טרטור ולא בלבול, כי לבלבול אפשר להתרגל אבל הטרטור של שני אוטובוסים בנסיעה אחת הוא בלתי נסבל! הורידו קו 61 מרחוב הקניות הראשי בת"א-דיזנגוף. הורידו קו 60 מתחנה מרכזית למרכז ר"ג. כהה באמצעי החיים כאשר אנשים קבעו עבודה על פי מסלול נסיעה של אוטובוס דן?! הם שם לא מחוברים. על פי משרד התחבורה, הם מרוצים מהרפורמה, אבל הם לא קהל היעד , לא מעניין אותי אם הם מרוצים. הפקידים האלה בעלי רכב פרטי. הם מנותקים מהשטח מהטרטור. הרפורמה לא נעשתה על פי ממצאי השטח והאוכלוסייה אלא לפי לוגיקה מנותקת מהמציאות של נוסעי האוטובוסים.
רותי , רמת-גן  |  04.07.11
12.
הביצוע של הרפורמה הוא הבעייתי לא הרפורמה עצמה!
דן בחרה לבצע רפורמה- כל הכבוד! או שבעצם לא... השאלות שעולות הן: למה הודעתם רק שבוע!!לאנשים שרגילים במשך 40 שנה למסלולים קבועים??? למה לא הדרכתם את הנהגים שלכם במסלול החדש שלהם??? למה שמתם נערים מתבגרים שלא מכירים את ת"א כדיילים? למה לא הדרכתם את נציגי השירות שלכם?שלא ייטעו אנשים??? ניחא שינוי - מדוע לא ביצעתם את השינוי הזה בהדרגתיות, אני רוצה לאמר שזה ממש לא לעניין -מתוך חוויה אישית היום: לאחר בירורים עם נציג שירות נאמר לי לרדת במקום מסויים, כשעליתי לקו החדש- הנעג זעף שזו נסיעה ראשונה שלו והוא ממש לא יודע מה המסלול ולאיפה הוא נוסע והיכן התחנות- הוא עצר תחנה תחנה! ובסוף הסתבר שנציג השירות ששוחחתי איתו הטעה וטעה! עשיתם שינוי?השקעתם המון? איפה השכל הישר וההגינות- לדעתי דן פעלו בחוסר כבוד מזוויע כלפי אותם אנשים שנותנים להם פרנסה! ויצרו אנטי כלפי הרפורמה הזו.
אנונימוסית , תל אביב  |  01.07.11
לכל התגובות