אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נצחון האופנוענים: התיקון לפקודת הביטוח עבר בקריאה ראשונה

נצחון האופנוענים: התיקון לפקודת הביטוח עבר בקריאה ראשונה

עדיין קיימות אי-הסכמות בנוגע להצעתה של ח"כ פאינה קירשנבאום והשאלה האם מרכיב ההעמסה יעמוד על 6% או 8%, על כן הוחלט שמליאת הכנסת היא שתחליט בנושא

04.07.2011, 17:23 | תומר הדר

ועדת הכלכלה, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, אישרה היום (ב') לקריאה ראשונה את ההצעה לתיקון פקודת ביטוח רכב מנועי, שיזמה ח"כ פאינה קירשנבאום ועליה חתומים גם יו"ר הוועדה ח"כ שאמה-הכהן ועוד 28 חברי כנסת. ההצעה נועדה להעלות את מרכיב ההעמסה (השיעור מתוך תעריף הביטוח שבו על מבוטח לשאת כתוצאה מעלויות ההשתתפות של מבטח במסגרת הפול) ובכך להוריד את עלות ביטוח החובה של האופנוענים.

ח"כ קירשנבאום אמרה כי התחייבה בפני הממשלה להעביר את החוק בהסכמה, והוסיפה כי ישנה פשרה לפיה מרכיב ההעמסה יעמוד על 6% ולא 8% לפי ההצעה המקורית, אולם נציגי האוצר הביעו התנגדות גם להצעה הזו. סגנית בכירה לממונה על שוק ההון באוצר, לי דגן, הסבירה כי כיום מרכיב ההעמסה עומד על כ-4% והמשמעות היא שכל נהג מסבסד בביטוח החובה שלו 75 שקל לטובת ביטוח החובה של האופנוענים. לדבריה, העמסה של 8% משמעותה שכל נהג ישלם 230 שקל לטובת ביטוח האופנוענים.

חברי הכנסת יואל חסון ויוליה שמאלוב ברקוביץ' הצטרפו ליו"ר שאמה הכהן וליוזמת ח"כ קירשנבאום, והביעו תמיכה בהצעת החוק בניגוד לעמדת האוצר. ח"כ חסון הציע להעלות להצבעה את הצעת הפשרה של ח"כ קירשנבאום לפיה מרכיב ההעמסה יעמוד על 6%. לבסוף החליטה הוועדה להעלות למליאה שתי הצעות, לפי הראשונה מרכיב ההעמסה יעמוד על 8% ולפי השנייה הוא יעמוד על 6% - והמליאה היא שתכריע בנושא.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
בתוך כל הבלאגן שכחתם כמה רווח עושות חברות הביטוח מביטוחי חובה
כמה נתונים על ביטוח החובה , שאני יודע שמשרד האוצר לא היה רוצה שתדעו : 1. לפי חוק הפלת"ד ("חוק ביטוח חובה") בתאונה בין 2 כלי רכב , הרכב האשם בתאונה נושא בפיצוי לרכב שנפגע . והפיצוי לנפגעים (נהג פודע + נהג נפגע + הולכי רגל אם יש כאלה) בא "על חשבון" הנהג הפוגע. לסעיף זה יש יוצא מן הכלל: במקרה של תאונה שבה מעורב גם אופנוע הפיצויים מועמסים אוטומטית על האופנוען , גם אם הוא איננו אשם בתאונה . למה ? ככה .... זאת הסיבה שהפול של האופנוענים נמצא בגירעון של 200 מיליון ש"ח, בעוד שהפול של כלי הרכב ה-4 גלגליים נמצא ביתרת זכות של כמיליאד ש"ח (קראתם נכון). 2. ביטוח החובה הוא מס , שאותו גובות עבור משרד האוצר חברות הביטוח השונות. אל תטעו : מדובר במס לכל דבר. בניגוד נניח לביטוח מקיף , שבו אדם יכול לבחור לעצמו אם לבטח / לא , ובכמה , בביטוח חובה אין לך זכות בחירה : זהו החוק! כפיצוי על הגביה שהן מבצעות עבורו , משרד האוצר מרשה ליברות הביטוח "להרוויח קצת" מביטוחי החובה. כמה קצת ? לפי נתוני הממונה על הביטוח (מפקידי האוצר, אגב ) חברות הביטוח הרוויחו בשנת 2010 (תחזיקו חזק בכסאות שלכם ) 750 מיליון ש"ח . רווח , לא הכנסה. מדובר ברווח לאחר תשלום פיצויים + מיסים . אז למה האוצר כ"כ מתנגד להוריד את המס לאופנוענים ? במילה אחת גדולה . מיסים . רכב פרטי הוא מחלבת הכספים מס. 2 של מדינת ישראל (אחרי הכנסות מעבודה ). כל העסק של מיסי קניה / מע"מ / דלק וכד' מכניס לקופת המדינה מיליארדי שקלים בחודש. ממש כך. אופנועים , לעומת זאת - לא . עלות הקניה והאחזקה של אופנוע לא מגיעה אפילו לרע מזה של רכב פרטי , ולמרות שהוא מהווה פתרון אידיאלי כרכב שני במשפחה , הוא עלול להפחית את הכנסות המדינה בצורה דרמטית אם יותר יותר אנשים ייזנחו את הרכבים שלהם ויעברו לדו"ג . אתם מבינים , את האוצר לא מעניין שאתם עומדים בפקקים / שורפים דלך / מחפשים חנייה . הוא רוצה את ליטרת הבשר שלו , ולעזאזל המחיר שאתם משלמים . בהקשר זה , למה אתם חושבים עדיין אין מערכת נורמלית להסעת המונים בגוש דן ? כי אף אחד לא רוצה שתהיה כזו ! כי אם תהיה כזו , אז אנשים לא יקנו אוטו נוסף לבית , כדי לנסוע איתו לעבודה , ולא יעמדו בפקקים וישפרו דלק , ולא ייכנסו לחניונים , ולא יקבלו דוחות חנייה ...... ואז מה יהיה ? נכון : פחות עושק מהאזרחים ..... *** מטומטמים אבל אופטימיים , זה אנחנו ***
גרגמל , באר יעקב  |  11.07.11
6.
חבר'ה תרגיעו - אפחד לא מסבסד את האופנוענים זה עוד ספין של האוצר
לפני העלייה של מחיר הביטוח לדו"ג טענה גב' לי דגן שכל נהג מסבסד את אופנוען ב 100 ש"ח. ובכן, המחיר עלה, האופנוענים משלמים יותר, אבל נחשו מה - התעריף של נהגי הרכב לא ירד ב 100 ש"ח. יש כאן עניין של מס שאוצר חומד לכיסו ללא שובע. על כל אופנוע, על כל רכבת, על כל רכב שמגיע בייבוא אישי, על כל ליסינג מהעבודה ועל כל אוטובוס, קופת המדינה מדלדלת. נהג רכב משלם יותר מס קניה, יותר באגרת הרישוי, יותר דלק, יותר חניה ויותר בלאי. אופנוע לא. ואת זה רוצה האוצר לעצור, לא מתאים לו החסכון בכיס האזרח. ולכן, סוגרים את כל האופציות הללו ולא משאירים לאזרח ברירה אלא לקנות רכב. ברגע שלא יהיו כאן אופנועים יותר, נהגי הרכב ישלמו בדיוק מה שהם משלמים היום, אם לא יותר. תחשבו קצת לפני שמאכילים אותכם שטויות.
מיטל  |  07.07.11
5.
סליחה! אם אני הולכת לסבסד אופנוענים, אני דורשת שיתנהגו בהתאם!
בסדר, בסדר, מבינה את החיסכון בזיהום אוויר ובעומסי תנועה שהאופנועים עוזרים להם, אבל להתנהג בכביש כמו שצריך רובם לא יודעים. רק השבוע חתכו אותי שני אופנועים! ואם ח"ס הייתי פוגעת באחד מהם, מי היה אשם לדעתכם? נכון, אני. אז שילמדו לנהוג ולא יעשו שטויות על הכביש, ואח"כ יבקשו סיבסוד...
נהגת , מרכז  |  07.07.11
לכל התגובות