אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רני רהב: הרגולציה מהלכת אימה על עורכי החדשות צילום: אוראל כהן

רני רהב: הרגולציה מהלכת אימה על עורכי החדשות

בדיון על תוכן שיווקי בטלוויזיה, אמר יו"ר מועצת הכבלים והלוויין ניצן חן כי "פרסום סמוי זה לעבוד על הצופה בבית"

13.07.2011, 18:07 | שלי פריצקר

"אם נותיר שילוב הפרסום בתוכן, היצירה תאבד את דרכה כי בעל ההון יקבע את התוכן. זה לא יגדיל את ההכנסות ואת היצירה, זה רק יזהם את המסך", אמר מנכ"ל הרשות השנייה מנשה סמירה בדיון סוער בנושא תוכן שיווקי בטלוויזיה בוועידת תקשורת ונתח שוק של "גלובס". לדבריו, כיום יש כללים ברורים של הרשות לגבי פרסומת אגב והשוק עומד על 110 מיליון שקל בשנה.

רני רהב, בתפקיד היחצ"ן שדואג ללקוחותיו, אמר בדיון כי "הרגולציה מהלכת אימה על ערוצי הטלוויזיה המשדרים חדשות, לעורכים יש פחד לשדר אייטמים מסוימים שלאחריהם הם עלולים לקבל קנס של 100 אלף שקל. הרגולציה בעצמה מייצרת את העבירה שנקראת תוכן שיווקי בגלל שהיא לא משנה את החוק. רגולציה צריכה גם לדעת את הגבולות שלה ועליה לאפשר לנו להעביר מסרים".

רהב הוסיף, כי לרגולטורים יותר נוח להטיל קנסות על חדשות כדי שיפחדו מכם יותר. "אף אחד לא רוצה להתעסק אתכם כי כל דבר אצלכם בחדשות 10 ו-2 נקרא תוכן שיווקי. עוד מעט תהיה משטרת אכיפה על תוכן סמוי כמו שיש משטרת הגירה", אמר. להאשמות חברים בפאנל כאילו הוא נהנה מהתוכן השיווקי הוא השיב: "מעולם לא לקחתי שקל".

יו"ר מועצת הכבלים והלוויין ניצן חן אמר כי "פרסום סמוי זה לעבוד על הצופה בבית, אני חושב שהדבר הראשון שצריך לעשות זה לאחד את כללי הרגולציה בתחום באמצעות ברית המועצות (איחוד הרגולטורים, ש"פ) או רשות תקשורת". פה הסכים איתו גם יו"ר מועצת הרשות השנייה והוסיף כי הדבר הכרחי בעיקר לקראת המעבר של הטלוויזיה המסחרית לרשיונות והממיר החינמי עידן פלוס אשר נמצאת כיום באחריות הרשות השנייה ובעתיד צפויים להצטרף אליה ערוצים הנמצאים כיום תחת אחריות מועצת הכבלים והלוויין.

תגיות