אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מבחן רכב: אקורד מכוון

הונדה אקורד החדשה מצליחה לייצר חוויית נסיעה נוחה ושקטה יותר מהדגם הקודם

17.07.2011, 20:31 | תומר הדר

הונדה אקורד נחשבת לברייה מעט ייחודית בשוק הרכב בארץ - מצד אחד מדובר במכונית מנהלים אשר ממוצבת מול רכבי מנהלים "עממיים" כגון סובארו B4 ופיז'ו 508, מצד שני היא יקרה מהן בכ־30 אלף שקל. הסיבה היא מה שיבואני הרכב מכנים "מיצוב", כלומר מיקומה של המכונית על סרגל המחירים אשר אמור לקבוע בין היתר גם את תדמיתה, וכתוצאה מכך את יחס הלקוחות אליה.

המיצוב למכונית מסוימת נקבע לעתים על ידי יצרנית הרכב, אשר דורשת מהיבואן לתמחר דגם מסוים במחיר מעט יותר גבוה ממתחריו. הונדה אקורד היא דוגמה טובה לכך, אך הדור האחרון של האקורד, בניגוד לקודמיו, לא עמד תמיד בדרישות הצרכנים אשר ציפו לקבל במחיר גבוה מזה של סובארו או פיז'ו מכונית שתהיה יותר מהוקצעת, יותר חסכונית ויותר נוחה. שלוש שנים לאחר הצגתו של הדור התשיעי של האקורד מגיעה גרסה מתוחה - "פייסליפט".

מבחינת העיצוב החיצוני אין הבדל בין הדגם היוצא והחדש. מי שיתאמץ במיוחד יבחין בפנסי חזית שונים. מבפנים לעומת זאת מורגש שינוי. לוח המחוונים שודרג ללוח אשר מזכיר את זה של הונדה לג'נד (אם כי צגי המידע שמזכירים תצוגה של שעון דיגיטלי זול אינם מתאימים לרכב כזה), המושבים הפכו נוחים יותר ותנוחת הנהיגה הפכה יותר נעימה.

בכל הקשור לאיכות הנסיעה, לא קשה להבחין שהאקורד נשלחה למקצה שדרוגים. בענף מקובל לנצל מתיחות פנים כדי להצמיד למנועה של מכונית את כל אמצעי הפחתת הזיהום שפותחו בשנים שמאז הצגת הדגם, אך בהונדה גם עידנו את פעולת המנוע, שכעת מרגיש גמיש יותר ויוצר פחות רעשים. הנסיעה גם הפכה מעט נוחה יותר. האקורד המחודשת מסוגלת, בגרסה מתוחת הפנים, להצדיק את פער המחיר מול רוב מכוניות המנהלים העממיות.

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
הונדה אקוד יקרה ללא צדק
ברשותי 150.000 שקל והתלבטתי איזה רכב לקנות כבר כמה חודשים אני ממתין עם הכסף.אמרו לי שאקורד תעלה בסביבות 160.000 מסתבר שאין זה ככה נסעתי נסיעת מבחן עם האישה ובן דוד היא צפופה מאחורה ההיגוי שלה בכלל לא מתקשר ואני מבין ברכבים אני חושב שהמחיר יקר מאוד לדגם הפשוט 189.000 אלף וזה רק ההתחלה אני מגיע לכמעט אני יורד מהרכב הזה זאת דעתי וגם לא ממש חזק אוטו מנוע כשהיה בעבר.
שי , תלאביב  |  06.08.11
7.
חברת "מאיר" ומחאת הקוטג'
השוק הוא חופשי, וכל אחד רשאי לרכוש כל רכב שיחפוץ בו, ובמחיר שמתאים לכיסו. מי שאינו מוכן לשלם את המחיר שקבעה "מאיר" עבור הונדה אקורד, שיקנה מכונית אחרת! סביר להניח שאם לא יהיו קונים, תקרה אחת משתי האפשרויות (המעולות!) הבאות:- 1. המחיר ירד. 2. זכיון חברת הונדה יעבור מחברת "מאיר" ליבואן אחר.
ירון , ראשל"צ  |  21.07.11
6.
האם י ש הצדקה למחירים הגבוהים של הונדה אקורד?
מתוך גליון 04/2011 של הירחון What Car, להלן מחיריהן של מכוניות משפחתיות (המשווקות בישראל כ-:"מכוניות מנהלים") בבריטניה:- הונדה אקורד - 20,000-26,739 ליש"ט פורד מונדאו - 16,541-23,321 ליש"ט. מאזדה 6 - 16,434-22,007 ליש"ט טויוטה אוונסיס - 15,613-24,148 ליש"ט. טויוטה פריוס - 19,425-22,421 ליש"ט. פיג'ו 508 - 19,175-20,975 ליש"ט. סקודה סופרב - 14,753-24,752 ליש"ט אופל (ווקסהול) אינסיגניה - 15,693-28,420 ליש"ט פולקסוואגן פאסאט - 17,762-23,173 ליש"ט. טווח המחירים נגזר מרמות האיבזור האפשריות, סוג המנוע [בנזין (זול) דיזל (יקר)], ונפח המנוע. מתוך כל הטבלה הנ"ל עולה כי "המציאה האמיתית" היא דווקא טויוטה פריוס, אשר מחירה בישראל, מסתבר, אטרקטיבי במיוחד....
איתמר , גבעתיים  |  20.07.11
לכל התגובות