אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רוס אובטה נסגרת: "המסחריות הרגה את המותג" צילום: רוני כנעני

רוס אובטה נסגרת: "המסחריות הרגה את המותג"

לאחר שש שנים ומלוא הערכת הקולגות והמבקרים, סוגרות האחיות עינב והדס צוקר את רשת האופנה. בענף הביעו פליאה וצער: "זה אבדן גדול"

17.08.2011, 13:26 | תמר וילרפורט

מותג האופנה Rhus Ovata (רוס אובטה) הודיע היום (ד') על סגירתו לאחר כשש שנות פעילות. "המצב הכלכלי בארץ ובעולם אינו מאפשר לחברה קטנה עם איכויות ייצור בלתי מתפשרות לשרוד, ואנו מצרות על כך", אמרו מייסדות המותג והמעצבות שלו, האחיות הדס ועינב צוקר.

השתיים פתחו את המותג ב-2004, ושנה לאחר מכן כבר מכרו את השליטה בחברה לקונספט שיווק, בתקווה שהמשקיע החדש ¬- הבעלים של המותג לי קופר - יעזור בהפצת המותג מעבר לים.

ביוני 2010 מכרה קונספט שיווק את אחזקותיה ברוס אובטה (67%) לכרמל רפאלי, שגם משמשת מאז מנכ"לית המותג, ולאבנר יהודאי. רפאלי היא בתם של איש העסקים לוני רפאלי וח"כ לשעבר יולי תמיר. יהודאי, מבעלי מכון אדם מילוא, רכש לאחרונה את מותג הילדים ילדותי.

סניף רוס אובטה בקניון רמת אביב ייסגר ב-31 באוגוסט, והסניפים ברח' דיזנגוף בת"א ואוסישקין ברמת השרון ייסגרו במהלך ספטמבר. החברה תמסור בקרוב פרטים על מכירות מיוחדות שבכוונתה לקיים עד לסגירה. החברה גם תסיים את פעילותה בשווקים הבינלאומיים.

על פי יודעי דבר בענף, האחיות צוקר יצאו מתוך השותפות בשל חוסר רווחיות, אך ישובו לעולם האופנה עם מותג עצמאי.

"לא צפינו את זה"

סגירת המותג שיסדו האחיות צוקר הכתה את שוק האופנה הישראלי בתדהמה. השתיים נחשבו להבטחה גדולה, ובמאי 2009 אף דורגו במקום הראשון בפרויקט לבחירת המעצב הצעיר המבטיח מטעם "כלכליסט".

"אני בשוק. הן נפלאות, מקצועיות, ואצלנו הן נמכרו מעולה", אמרה ל"כלכליסט" אורית רזילי, בעלים-משותפים של רשת חנויות רזילי."התחום שלנו תחרותי, ובניגוד למונופולים שמככבים עכשיו במחאות החברתיות, הוא רק נהיה יותר תחרותי. צריך לעבוד בצורה ייחודית ולשמור על אמירה אישית, אבל אין חוכמות - מי שמנהל יותר מקצועי הוא זה ששורד".

ענת טל וגילת וקסמן, יזמיות בתחום האופנה והלייף סטייל המארגנות אירועי קונספט, אמרו: "לא צפינו את זה. ליווינו את הדס ועינב צוקר לכל אורך הדרך, ואנחנו מכירות ומעריכות אותן. אצלנו הן נמכרו מעולה. זה אבדן גדול, שכן היתה להן תעוזה גדולה יותר מאשר לשאר המעצבים הישראליים. אבל חל שינוי מאז שנכנס משקיע. המסחריות שרפה את המותג, והייחודיות והבלעדיות נפגעו כשהפכו לנחלת הכלל".

תגיות