אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גם חברות הסלולר נהנות צילום: shutterstock

גם חברות הסלולר נהנות

עלות זמן האוויר: עד 20% ממחירה של החניה

31.08.2011, 10:41 | גילעד נס

הנהנות העקיפות מהתרחבות החניה הסלולרית הן חברות הסלולר. עבור כל הפעלת חניה והפסקתה נדרש הלקוח לקיים שיחה או לשלוח SMS (בפנגו) למספר מסוים. זמן ההפעלה הסביר בשיחת טלפון אורך בין 20 ל־40 שניות, כך, לכל חניה יש להוסיף עלות של שיחת טלפון בת 40 עד 80 שניות, שתגרע מכיסו של הלקוח כמה עשרות אגורות בהתאם לחבילת הסלולר שלו. הפעלה או כיבוי השירות בהודעת SMS מחויבת ב־50 אגורות להודעה, כך ששימוש באופציה זו יוסיף לכל חניה שקל.

לאחרונה החלו פנגו וסלופארק להציע בחינם אפליקציות לאייפון המנהלות את תהליך החניה והפסקתו, אולם החל מה־25 באוגוסט פנגו גובה באמצעות האפליקציה 50 אגורות לכל שימוש באפליקציה. בסלופארק, הגובה תשלום חודשי, מתחייבים כי האפליקציה תהיה חינמית גם בעתיד. האפליקציות משמשות את החברות להפקת הכנסות נוספות: אצל פנגו מופיעות פרסומות של יצרנית כלי רכב וחברת השכרת רכב.

בהסתמך על מספר הרשומים לפנגו וסלופארק, ובהנחה כי כל אחד מהם משתמש בשירות פעם בשבוע בממוצע, ההערכה כי התשלום עבור זמן האוויר והודעות ה־SMS יגיע השנה ל־10–20 מיליון שקל. בהנחה שההכנסות נטו של הרשויות המקומיות מחניה סלולרית יעברו השנה את 120 מיליון השקלים, תהיה ההוצאה על זמן אוויר כ־10%–20% מההוצאה על חניה בכלל. מכיוון שהתשלום על זמן אוויר אינו מושפע ממשך החניה, ייתכן שהתשלום על חניה יהיה נמוך יותר מזה עבור זמן האוויר הנדרש. מי שנהנה מחיבור עלויות זמן האוויר לעלויות החניה אינן רק חברות הסלולר, משום שהן מעבירות חלק מהתשלום לפנגו וסלופארק.

תגיות