אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בחצות: מחיר הבנזין יעלה ב-5 אגורות ל-7.27 שקלים לליטר צילום: shutterstock

בחצות: מחיר הבנזין יעלה ב-5 אגורות ל-7.27 שקלים לליטר

זאת לאחר ששר התשתיות חתם על הצו להורדת מרווח השיווק של חברות הדלק. מוקדם יותר חתם גם שר האוצר, יובל שטייניץ, על הצו

31.08.2011, 18:19 | ליאור גוטמן

שר התשתיות, עוזי לנדאו, החליט לחתום על הצו להורדת מרווח השיווק. בשל כך, יעלה מחיר הבנזין ב-5 אגורות לליטר, ביחס למחיר הנוכחי. כך למשל בתדלוק בשירות עצמי יעמוד מחיר הדלק 95 אוקטן על 7.27 שקלים לליטר.

המחיר לתדלוק בשירות מלא נקבע על 7.47 שקלים. עמלת התדלוק התייקרה מ-13 ל-20 אגורות, מהלך שנועד לפצות במעט את חברות הדלק. הסיבה: ציי הרכב, שמקבלים התקן תדלוק אוטומטי, נוטים ברובם לנצל את שירות התדלוק המלא.

 

מוקדם יותר היום (ד') חתם גם שר האוצר, יובל שטייניץ, על הצו שמקזז 19 אגורות ממרווח השיווק של חברות הדלק. כפי שנחשף ב"כלכליסט", הצו הוא פועל יוצא של ועדת מחירים שבחנה את התחום, לה היו שותפים שרי האוצר והתשתיות.

מרווח השיווק הוא אחד ממקורות הרווח העיקריים של חברות הדלק, והורדת שיעורו עשויה להסב להם הפסדים כבדים לרבות צמצום מצבת כוח האדם וביטול הנחות לציי רכב.

כזכור, שר התשתיות לנדאו הודיע אתמול והבוקר בראיונות שונים לתקשורת שהוא מסרב לחתום על הצו טרם בחינה מחודשת שלו והשפעתו על הענף. כאמור, בסופו של דבר חתם לנדאו אף הוא על הצו.

תגיות

27 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

26.
איך הראש של האוצר עובד....
הרי הם מתכוננים שבעקבות המחאה והמלצות של הועדה יצטרכו ככל הנראה לפרוץ במידה מסויימת את התקציב ולממן את התוספות למגזרים השונים באמצעות עודפי גביית המיסים. אז מה עושים כדי לשמור על כך שעודפי גביית המיסים לא ישחקו ? קודם כל מעלים מיסים על מוצרים שהביקוש אליהם קשיח ואפשר לקבל תחזית כמעט מדוייקת של הגידול בהכנסות ממיסים (למרות ששר האוצר התחייב שהוא לא יעלה חזרה את הבלו שקוצץ ע"י ביבי). בהמשך עומדת לאוצר האפשרות להכריז בחגיגיות לאחר פרסום המלצות הוועדה כי הוא מפחית את הבלו (אני מתערב שבמקרה כזה הבלו יופחת בפחות מ-25 אגורות). מנגד קיצוץ של מרווח השיווק יקטין את חבות המס של חברות הדלק באותו גובה (בהנחה שלא תהיה התייעלות משמעותית וקיצוץ בכ"א בצורה מהותית). כיוון שמס חברות הוא 25% (ונניח שהחברות לא מחלקות דיבידנד) אזי על כל גביה של שקל של כתוצאה מעליית הבלו, האוצר יתעשר ב-0.75 ש"ח נטו. בקיצור, עובדים עלינו....הדלק הפך להיות יותר יקר מהקוטג'.... אילו רק היה אפשר להניע את הרכב עם קוטג' הייתי עוד יכל לחסוך כמה גרושים עוד חודש....
מיכאל  |  01.09.11
לכל התגובות