אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"המחירים בדומו לא באמת יקרים" צילום: אסף לב

"המחירים בדומו לא באמת יקרים"

טיב טעם, שרכשה את השליטה ברשת כלי הבית לפני שנה, עדיין נאבקת לצמצם את ההפסדים שלה

07.09.2011, 08:05 | אורנה יפת

באוגוסט 2010 רכשה טיב טעם את השליטה ברשת כלי הבית דומו. בתום מו"מ שבמסגרתו נבחנה האפשרות שאחד הצדדים יקנה את חלקו של הצד השני, הוחלט כי טיב טעם תרכוש את חלקו של ערן וייזר (40%), מייסד דומו. וייזר הוא זכיין של מותג האופנה האיטלקי בנטון. כיום מחזיקה טיב טעם 75% מדומו. ביתרת האחזקות תופסות מיה אלדר ומלי קיוויתי (אשתו של נחשון קיוויתי, השולט בקבוצת הנדל"ן ב.ס.ר). לטיב טעם אופציה לרכוש את חלקן בעוד שלוש שנים.

כמו בסניפי טיב טעם, גם בדומו נוהג חגי שלום לסגור סניפים שאינם רווחיים, כך שהרשת, המונה 11 סניפים, לא מתרחבת באופן מסיבי. לפני שנה נפתח סניף בקניון עזריאלי בתל אביב, ולפני שבועיים פתחה דומו סניף בקניון הזהב בראשון לציון. במקביל, לפני חודש היא סגרה את הסניף בקניון סביונים ביהוד. "הסניף בסביונים נסגר בשל חוסר כדאיות", מסביר שלום. "בסניף שנפתח בקניון הזהב בראשל"צ השתמשנו בציוד ובמלאי שפינינו מקניון סביונים. הקניון ביהוד קטן, הפעלנו שם חנות של 300 מ"ר וזה לא היה רווחי".

לדבריו, "לרשת קטנה קשה להחזיק מעמד באופן עצמאי. דומו לא יכלה לעשות את זה לבד, והיום, תחת הכנפיים של טיב טעם, היא נהנית מהשירותים ומהגיבוי הפיננסי של הקבוצה. הבנקים לא חונקים אותה בכל יום על כל 100 אלף שקל שחורגים מהמסגרת".

ולמרות השינויים דומו ממשיכה להפסיד גם היום.

"ברור שדומו מפסידה. קיבלנו אותה במצב קשה. היא תמשיך להפסיד עד שתגיע לנקודת איזון. אני מקווה שבתחילת שנה נגיע לאיזון ומשם נתחיל לטפס. האיזון יושג על ידי ניהול נכון, קביעת אסטרטגיה בתחום המוצרים וקביעת קהל היעד המדויק".

שדרת הניהול של דומו הוחלפה על ידי שלום כאשר בחודש מאי האחרון מונה צביקה נחושתן למנכ"ל, ולתפקיד מנהל התפעול מונה משה מזרחי שהגיע מרשת אייס. גם מנהלי הסניפים הוחלפו, בעיקר כדי להחליף את תרבות הניהול.

יש לכם כוונה לפתח מותג פרטי?

נחושתן: "לא. אנחנו רוצים להרחיב את המותגים שיש לנו בלעדיות עליהם. ככל שאתה עולה ברמה וככל שהקהל שלך ברמה סוציו־אקונומית גבוהה, זה הולך ביחס הפוך לצורך במותג פרטי. לדומו יש מותגים ייחודים מצרפת, ואנחנו משיקים שלושה מותגים חדשים מאיטליה של סירים וגאדג'טים".

דומו נחשבת לרשת יקרה. האם תוזילו מחירים כמו בטיב טעם?

נחושתן: "אנחנו לא באמת יקרים. במוצרים זהים שיש ברשתות מתחרות, ההבדל הוא בשקלים בודדים' אם בכלל. רוב המוצרים ברשת מיובאים מאירופה. יש מעט מוצרים מסין שהם שאריות מהעבר שרוצים להיפטר מהן".

תגיות