הצרות של מיקרוסופט: בינג מפסיד כספים, חקירה ראשונית בספרד
מנוע החיפוש הפסיד 5.5 מיליארד דולר מאז שהושק ביוני 2009. בתוך כך פתחה ספרד בחקירה נגד מיקרוסופט בחשד להפרת חוקי התחרות
ההפסדים של בינג הם חלק מהתוצאות הכספיות העגומות שמציגה חטיבת הפעילות המקוונת של מיקרוסופט: מאז שהחלה החברה לדווח על תוצאות החטיבה, ב-2007, היא כתשעה מיליארד דולר. אף על פי שנתח השוק של בינג עומד על כ-14.7%, הוא עדיין אינו מזנב בגוגל: חלק ניכר מהצמיחה שלו מגיע מכך שהוא הפך למנוע החיפוש של יאהו, ובא על חשבון מנוע החיפוש הקודם של האתר.
מנהל החטיבה המקוונת של מיקרוסופט, קי לו, אמר בשבוע שעבר בפגישת האנליסטים של החברה כי לבינג יש פוטנציאל לשנות את פני הרשת – אבל רק אם הוא יזנח את התפקיד הרגיל והמסורתי של מנוע חיפוש. באמצעות השילוב של בינג עם פייסבוק, טען לו, הופך בינג באיטיות למנוע חיפוש סמנטי, שמסוגל להבין מה משתמשים רוצים, ולא רק לנתח את המילים שכתבו ולהתאים להם קישורים.
הוא ציין עוד כי במספר תחומים – כמו הזמנת כרטיסים ובפרט כרטיסי טיסה, או חיפוש אחר מוצרים לרכישה – בינג נהנה מהצלחה גדולה יותר מגוגל בקרב המשתמשים. לו התייחס בדבריו למהלכיה האחרונים של גוגל – השקת הרשת החברתית גוגל+, שילוב מידע על כרטיסי טיסה במנוע החיפוש, ושינוי תוצאות האלגוריתם שלה כך שיקדמו תוכן מקורי. לדבריו, כל אלו הם נסיון להתמודד עם ההצלחות של בינג.
בתוך כך, הודיעה אתמול (ג') רשות התחרות של ספרד כי היא החלה בחקירה ראשונית כנגד המשרדים של מיקרוסופט בספרד ואירלנד, בחשד כי החברה פעלה באופן שמנע מכירה של רשיונות תוכנה למחשבי PC על ידי צד שלישי. לא נמסרו פרטים נוספים.
6 תגובות לכתיבת תגובה