פרסום ראשון: יבואני החלפים לוועדת זליכה: יש עודף רגולציה בשוק הרכב
יבואני החלפים והמצברים הגישו ניירות עמדה לוועדה. יבואני המצברים הטוענים ש"בחוק הישראלי קיימת העדפה מבנית ליצרנים המקומיים בעלויות האחריות על פני יבואנים"
השבוע חל המועד הרשמי האחרון להגשת פניות לוועדת זליכה, ולמרות שבפועל העניקו חברי הוועדה הארכה לגופים המעוניינים, בפועל כבר זורמות לוועדה פניות מגורמים רבים הקשורים בענף הרכב.
לידי "כלכליסט" הגיעו פניותיהם של יבואני חלפי הרכב ויבואני המצברים אשר הוגשו השבוע לוועדה. שני גופים אלה מאוגדים באיגוד לשכות המסחר.
בנייר העמדה שהגישו יבואני החלפים לוועדה מצוין כי "גורם רב משקל בעלותם הגבוהה של החלפים הוא תחרות נמוכה עד כדי מניעתה על ידי תקינה ונהלים יחודיים לישראל. התוצאה היא מניעת יבוא של חלפים המאושרים בכל העולם מלבד ישראל. עוד מדגישים יבואני החלפים שבשוק הרכב הישראלי קיים עודף רגולציה ותקנות אשר מפלות לרעה את יבואני החלפים העצמאיים, שאינם יבואני רכב.
בנוסף ליבואני החלפים, פנו אל הוועדה גם יבואני המצברים הטוענים ש"בחוק הישראלי קיימת העדפה מבנית ליצרנים המקומיים בעלויות האחריות על פני יבואנים".
עוד מדגישים יבואני המצברים בנייר העמדה, שיבואני מצברים אינם זכאים להחזר מס קניה כנגד מצברים שנמצאו פגומים במסגרת האחריות. מס הקניה, מדגישים יבואני המצברים, עומד על 80 שקלים ושיעור ההחלפות שבמסגרת האחריות הוא בין 5% ל 15%. עוד מדגישים יבואני המצברים שהיצרנים המקומיים מצהירים על היקף אחריות גבוה מן המציאות-מה שממצמם את מס הקניה המשולם על ידם.
8 תגובות לכתיבת תגובה