אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרסום ראשון: יבואני החלפים לוועדת זליכה: יש עודף רגולציה בשוק הרכב צילום: יריב כץ

פרסום ראשון: יבואני החלפים לוועדת זליכה: יש עודף רגולציה בשוק הרכב

יבואני החלפים והמצברים הגישו ניירות עמדה לוועדה. יבואני המצברים הטוענים ש"בחוק הישראלי קיימת העדפה מבנית ליצרנים המקומיים בעלויות האחריות על פני יבואנים"

22.09.2011, 18:24 | תומר הדר

השבוע חל המועד הרשמי האחרון להגשת פניות לוועדת זליכה, ולמרות שבפועל העניקו חברי הוועדה הארכה לגופים המעוניינים, בפועל כבר זורמות לוועדה פניות מגורמים רבים הקשורים בענף הרכב.

לידי "כלכליסט" הגיעו פניותיהם של יבואני חלפי הרכב ויבואני המצברים אשר הוגשו השבוע לוועדה. שני גופים אלה מאוגדים באיגוד לשכות המסחר. 

בנייר העמדה שהגישו יבואני החלפים לוועדה מצוין כי "גורם רב משקל בעלותם הגבוהה של החלפים הוא תחרות נמוכה עד כדי מניעתה על ידי תקינה ונהלים יחודיים לישראל. התוצאה היא מניעת יבוא של חלפים המאושרים בכל העולם מלבד ישראל. עוד מדגישים יבואני החלפים שבשוק הרכב הישראלי קיים עודף רגולציה ותקנות אשר מפלות לרעה את יבואני החלפים העצמאיים, שאינם יבואני רכב.

בנוסף ליבואני החלפים, פנו אל הוועדה גם יבואני המצברים הטוענים ש"בחוק הישראלי קיימת העדפה מבנית ליצרנים המקומיים בעלויות האחריות על פני יבואנים".

עוד מדגישים יבואני המצברים בנייר העמדה, שיבואני מצברים אינם זכאים להחזר מס קניה כנגד מצברים שנמצאו פגומים במסגרת האחריות. מס הקניה, מדגישים יבואני המצברים, עומד על 80 שקלים ושיעור ההחלפות שבמסגרת האחריות הוא בין 5% ל 15%. עוד מדגישים יבואני המצברים שהיצרנים המקומיים מצהירים על היקף אחריות גבוה מן המציאות-מה שממצמם את מס הקניה המשולם על ידם.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
מצברי רכב תוצרת הארץ טובים משמעותית ממצברי ייבוא
יבואני המצברים מוכרים מצברים לא אמינים, לא עמידים בתנאי העבודה בארץ ומעל לכל, המצברים 'ניגמרים' בתוך תקופת האחריות והיבואנים מתנערים מאחריותם למוצרים אותם הם מביאים. בעיה נוספת היא סימון המצבר- לדוגמא יבואן שמביא מוצר נחות וממתג אותו שהוא כביכול וורטא, מצבר גרמני אמין שזוכה בארץ לזיוף זול. מצבר הוא מוצר מתוחכם ויקר לייצור, חייב להיות מותאם לסביבת העבודה וצריך גיבוי מהספק- רק מצבר מתוצרת מקומית עומד בתנאים אילו. וכל נהג יודע זאת, לכן יבוא המצברים ארצה נוחל כישלון כבר שנים ארוכות.
דני , נתניה  |  02.10.11
6.
אנחנו מסבסדים את וולתא
במקרה זה תוצרת הארץ רעה לנו, האיכות שלהם פחות טובה מהמצברים מגרמניה. יש ליצרנים בארץ יתרון על היבואנים ולכן אין תחרות אמיתית. אולי יש 20 עובדים בוולתא שלא מפוטרים אבל הבעלים של וולתה מרוויחים על חשבון כולנו בגלל שאין תחרות. מה יותר חשוב? מיליון בעלי רכב שמשלמים מחיר מופקע על איכות מצברים נמוכה או 20עובדים במפעל כושל.
יובל , ת"א  |  25.09.11
5.
נסיון מסוכן של יבואני מצברים להתעשר על חשבון הפועל הישראלי
שניים שלשה יבואני מצברים שמנסים להתעשר באמצעות טענות מגוחכות, וחברות ישראליות יצרניות יאלצו לפשוט רגל ולפטר פועלים, בעיקר מהפריפריה. לא להיכנע ללובי הלא יצרני בשום אופן! זהו הצדק החברתי שהעם רוצה. הוא לא רוצה לסבסד פועלים סיניים וטורקיים.
אבי , תל אביב  |  24.09.11
לכל התגובות