הנהלת הרכבת משכה את עתירתה נגד ועד העובדים
ההנהלה שהגישה מוקדם יותר בקשה לביזיון בית המשפט נגד ראשי הוועדים בשל אי תפעול קו הרכבת החדש בין מערב ראשון לציון לתל אביב, משכתה העתירה לאחר שמחזיק תיק התחבורה בהסתדרות הודיע כי עובדי הרכבת יכבדו מעתה ואילך את צווי בית המשפט
הנהלת הרכבת משכה את עתירתה לביזיון בית המשפט על ידי ועד העובדים, לאחר שמחזיק תיק התחבורה בהסתדרות אבי אדרי הודיע לפני שעה קלה שכלל עובדי הרכבת יכבדו מעתה ואילך את צווי בית המשפט.
מוקדם יותר היום הנהלת הרכבת הגישה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בקשה לבזיון בית המשפט כנגד ראשי ועד העובדים ולקנוס אותם ב"אופן משמעותי", כדברי כתב הבקשה. זאת, בשל אי-תפעול קו הרכבת החדש המחבר בין ראשון לציון לתל אביב שאמור היה להיחנך הבוקר. התביעה, באמצעות עוה"ד גדעון רובין ואלון אזרע ממשרד רובין שמואלביץ' הוגשה גם נגד יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, ראש הוועד גילה אדרעי וכנגד עוד שלושה חברי ועד.
הבוקר ועד עובדי הרכבת לא איפשר את פתיחת קו הרכבת החדש מדרום תל אביב לראשל"צ, זאת למרות צו בית הדין לעבודה שניתן הלילה. מדובר במבוכה גדולה למשרד התחבורה שכן טקס חנוכת הקו, שנפתח באיחור של כשנתיים ובהשקעה של יותר משני מיליארד שקל, היה אמור להיערך במעמד שר התחבורה ישראל כץ. הנהלת הרכבת תפנה בנושא עוד הבוקר לבית הדין לעבודה.
גורמים שמקורבים לעובדי הרכבת מעריכים כי השקת הקו תיעשה בשיטת "השביתה האיטלקית" כלומר באיטיות מכוונת וכמה שעות לאחר שהשר כץ יעזוב את המקום.
לאחר דיון מרתוני לילי, בין הדין לעבודה בתל אביב הורה לוועד עובדי הרכבת לפתוח את קו ראשל"צ מערב כסדרו. הצו ניתן על ידי השופט בשעות הקטנות של הלילה, מה שמחייב את עובדי הרכבת להשיק את הקו החדש מדרום תל אביב למערב ראשון לציון כמתוכנן.
תגובת הנהלת הרכבת: "ועד העובדים ממשיך לנהוג באטימות כלפי ציבור הנוסעים. פעולות יו"ר הוועד גילה אדרעי מוכיחות שרכבת ישראל זקוקה לשינוי תרבותי וארגוני עמוק".
עובדי הרכבת השביתו אתמול (שבת) חלק מהקווים זאת למרות שניתן להם צו שאוסר עליהם לעשות זאת כבר ביום שישי, כך שעדיין קיים חשש שהם לא יקיימו את הוראת ביהמ"ש גם הפעם וההשקה של הקו החדש לראשון לציון תתבצע במעמד צד אחד בלבד.
הרכבת הראשונה של הקו החדש היתה אמורה לצאת לדרכה היום (א') בסביבות 8 בבוקר.
לפני כמה שבועות הוכרז סכסוך עבודה בנוגע לקו האמור - מאחר שלטענת העובדים, הוא יגדיל את העומס המוטל עליהם. מדובר בסכסוך עבודה נפרד מהסכסוך בעניין תחזוקת הקרונות - אשר בעטיו נקטו העובדים עיצומים בשבוע שחלף. עיצומים אלה הופסקו אתמול בהוראת בית הדין לעבודה. העובדים דורשים כי תחזוקת הקרונות לא תיעשה על ידי עובדי חברת בומברדייה אלא על ידם.
ארגון העובדים מסר כי הוא מכבד את החלטת בית הדין האזורי מיום שישי, והורה להימנע מצעדים ארגונים בשאר הקווים, עד לשמיעת ערעורו על ההחלטה בבית הדין הארצי לעבודה.
השר ישראל כץ, שהובך מהתקרית, הורה לעובדי משרד התחבורה ולהנהלת הרכבת לנקוט בכל הצעדים האפשריים כדי להביא לדין משמעתי את העובדים שמנעו את השקת הקו. כץ אמר במהלך הטקס כי מסילת הרכבת אינה רשומה בטאבו על אף עובד רכבת. לדבריו, מדובר במאבק בין הציבור לוועד העובדים, שהציבור ינצח בו.
31 תגובות לכתיבת תגובה