אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הניתוח הצליח: ד"ר דב קליין זכה בתביעה נגד גוגל צילום: אסף לב

הניתוח הצליח: ד"ר דב קליין זכה בתביעה נגד גוגל

בית המשפט: "על גוגל להימנע משימוש בצירוף שמו של ד"ר דב קליין, באופן שיביא גולשים להיכנס לאתר האינטרנט של רשת מתחרה"

25.09.2011, 12:05 | איתי הר אור

בית משפט השלום בתל אביב קבע בסוף השבוע כי על גוגל להימנע משימוש בצירוף שמו של ד"ר דב קליין, באופן שיביא גולשים להיכנס לאתר האינטרנט של אחת מהמתחרים, רשת המרפאות "פרופורציה". פסק הדין התקבל לאחר שקליין, מבכירי המנתחים הפלסטיים בישראל, הגיש תביעה על-פי חוק עוולות מסחריות, חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו וחוק הגנת הפרטיות.

התביעה הוגשה בשנת 2007 נגד גוגל ישראל, גוגל העולמית ורשת המרפאות לרפואה אסטטית "פרופורציה", לאחר שלטענת קליין, אלה השתמשו בשמו ובמוניטין הניכר שצבר, במסגרת שרות 'גוגל אדוורדס'. קליין טען כי כל גולש שחיפש את שירותי ד"ר דב קליין קיבל קישורים ממומנים לגורמים אחרים, אשר ניסו, לטענתו, לנצל את המוניטין שלו לקידום עסקיהם, ועל חשבונו. במסגרת התביעה טען קליין באמצעות עו"ד עמי סביר כי גוגל מאפשרת לגורמים מסחריים שונים לרכוש את צירופי שמו במסגרת שרות גוגל אדוורדס.

פרופורציה טענה להגנתה כי קליין כלל לא פנה לפרופורציה קודם להגשת התביעה, ולו היה פונה, היתה מסירה את מילות החיפוש מיד כפי שעשתה עם הגשת התביעה, וזאת מחמת התועלת האפסית בפרסומה. סמנכ"ל פרופורציה, בתיה מאור, טענה בבית המשפט כי האתרים המפורסמים העולים לאחר הקלדת מילות המפתח עולים בטור נפרד, בצד תוצאת החיפוש, כאשר מצויין לגביהם במפורש כי מדובר ב"קישורים ממומנים, קרי, פרסומות.

עוד טענה פרופורציה, כי כל שהיא עושה הוא לנצל את הידע לפיו המשתמש מתעניין ברפואה אסתטית – ולהציע לו חלופה בדרך של פרסומת מובחנת ומובדלת באופן שהצרכן, אם ירצה, יוכל להיחשף למידע נוסף על מנת לקבל החלטה צרכנית מושכלת. בפרופורציה הוסיפו כי ממילא בתקופה של שנה ו-4 חודשים בה הופיעו מילות החיפוש 'ד"ר קליין', היו 245 הקלקות על מילים אלה מתוך כ-70 אלף, הקלקות שיצרו בפועל 15 לידים, כמות שאין בה כדי לסגור ולו עסקה אחת.

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, חיה ינון, קבעה לאחר עיון בראיות הצדדים ובסיכומיהם, כי "צודק התובע בדרישתו כי שמו הפרטי או צירופי שמו לא יופיעו בגדר פרסום מסחרי המהווה קישור ממומן בלא ידיעתו והסכמתו". השופטת ינון פסקה "שמו של אדם אינו מילה או מושג גנרי ואף אינו סימן מסחר, ועל כן אין להשתמש בו כמושא לקישורי פרסום ממומנים המופיעים בדרך כלל, בסמוך לשם המפרסם, המצוי בשטח עיסקי או כלכלי דומה לשלו, בלא הסכמתו". ינון קבעה כי קליין יקבל פיצויי ללא הוכחת נזק בסך 50 אלף שקל וכן הוצאות משפט בסך 10,000 שקל.

מפרופורציה נמסר בתגובה: "תביעתו של ד"ר קליין תמוהה בעינינו, מאחר והוא עצמו בזמן שהגיש את תביעתו, עשה שימוש במילת החיפוש "פרופורציה", אשר נמנית על מתחריו, בגוגל לפרסום עסקיו".

 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

37 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

37.
אחד שנפגע מידי יום
כבעל חברה למתנות ,ואחד שנפגע מכל המתחרים שרוכשים את שם החברה בקישור ממומן . יכול להעיד על כך שחלק גדול מהמשתמשים שאינם יודעים מה זה קישור ממומן. ונכנסים לאתר של המתחרה מתוך ידיעה שזה האתר שהם חיפשו ,וכשמגלים שתעו ולפעמים זה מאוחר מידי לא ברור להם איך הגיעו לאתר אחר ,ותמיד הם יגידו אבל אני הקלדתי את שם העסק שלך ,ואז אתה מתחיל להסביר להם על העיוות .וזה מוציא אותם מדעתם לא אחת ואפילו הם מרגישים מאוד נבוכים שזה קרה להם.כאילו הם חסרי הבנה.וזה קורה לכולנו בכל תחומי המקצוע .עסקים קטנים צמחו על חשבון עסקים שהשקיעו הון .בחיזוק המותג ופרסומוצ ריך לעצור זאת מהר ומיד.
גואל , תל אביב  |  01.10.11
36.
גוגל וחנה קורן
הגרפולוגית חנה קורן תבעה את גוגל לפני איזה 4-5 שנים ולפני מיטב זכרוני זכתה או התפשרה. עצם העובדה שהם שילמו אז מוכיח שהם לא טיפשים ויודעים שעלולים להפסיד. ההבדל הוא שחנה קורן הודיע והתריעה לפני שתבעה ודר' קליין - לא. שזה קצת תמוה. כל מי שכותב נגד השופטת טועה. היא בהחלט בענינים. לומדת את החומר כראוי וזה ממש לא במקום להשמיץ אותה. קראתי את פסק הדין והכל שם מנומק בהגיון רב ובתבונה וידע.
יהודית , קסריה  |  30.09.11
34.
שימו לב!!!
נאמר ש: "על גוגל להימנע משימוש בצירוף שמו של ד"ר דב קליין, באופן שיביא גולשים להיכנס לאתר האינטרנט של אחת מהמתחרים" זה לא אומר שגוגל חייבת לספק קישור לאתר של דב קליין, אלא רק לא למתחרים שלו! גוגל יכולים פשוט למחוק את האתר של דב קליין מגוגל. דואג שזה יגיע לניתוחים פלסטיים או אתר דובי הקוטב.
בנדה , חיפה  |  26.09.11
לכל התגובות