אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ועדת טרכטנברג: פחות ליסינג, יותר תחרות צילום: עמית שעל

ועדת טרכטנברג: פחות ליסינג, יותר תחרות

הוועדה התייחסה באופן מצומצם לענף הרכב בהמלצותיה וקבעה כי ועדת זליכה להסדרת ענף הרכב אינה מסוגל להביא לתוצאות בעלות משקל ניכר, כיוון שאין לה מנדט לעיסוק במיסוי

26.09.2011, 21:35 | תומר הדר

"שוק הרכב הישראלי סובל מכשל תחרותי מרכזי הנובע ממשקל חברות הליסינג ברכש רכב חדש מחד, והאינטרס שיש להן במחירי הרכב המשומש מאידך" - כך נכתב היום (ב') בהתייחסות המצומצמת יחסית לענף הרכב הישראלי בדו"ח ועדת טרכטנברג. האמירה זו טומנת בחובה פוטנציאל הרסני לשני גופים בעלי חשיבות מכרעת לשוק הרכב הישראלי - חברות הליסינג ומחירון הרכב המשומש של לוי יצחק, שלפיו נקבעים ערכיהן של המכוניות המשומשות שחברות הליסינג מחזיקות. לפיכך ממליצה ועדת טרכטנברג על הקטנת חלקן של חברות הליסינג בענף הרכב הישראלי. עם זאת, הוועדה אינה מפרטת כיצד ניתן לבצע את אותה הקטנה.

בנוסף להקטנת חלקן של חברות הליסינג בשוק הרכב הישראלי מנגחת ועדת טרכטנברג בעקיפין את משרד התחבורה וקובעת שוועדת זליכה להסדרת ענף הרכב אינה מצוידת במנדט לעיסוק במיסוי אשר מוטל על רכב בישראל, ולפיכך אינה מסוגלת להביא לתוצאות בעלות משקל ניכר על ענף הרכב הישראלי. לאור זאת, ממליצה ועדת טרכטנברג על הקמת ועדה בין משרדית שתאגד נציגים ממשרד התחבורה ומהאוצר לצורך הסדרת ענף הרכב. לדברי גורמים במשרד התחבורה, המלצותיה של ועדת טרכטנברג לפירוק ועדת זליכה אינן ישימות לאור העובדה שוועדת זליכה כבר החלה בזימון גורמים מענף הרכב וכבר נערכת להגשת מסקנות ראשוניות, זאת בעוד שוועדה שתוקם כביכול בעתיד בהתאם להמלצות וועדת טרכטנברג עדיין נמצאת מעבר לפינה ואינה רעיון ישים.

בנוסף לכך, ממליצה ועדת טרכטנברג על עידוד היבוא המקביל, הגברת התחרותיות בשוק חלקי החילוף ויצירת "שוק רכב סיטונאי", כמו זה שנהוג באירופה, בו היבואן הוא רק המפיץ הראשוני ואילו המכוניות מועברות לרשת סוכנים עצמאיים.

בענף הרכב לא התרגשו ממסקנות הוועדה. לדברי גורמים בענף, "טרכטנברג לא גילה לנו דבר חדש, החלשה של חברות הליסינג כבר מתקיימת בימים אלה הודות להעלאת שווי השימוש שיזם בועז סופר, וכל הסימנים מראים שענף הליסינג כבר נמצא במגמת צמצום. החשת הצמצום הזה תביא רק לקריסה כלכלית לא מבוקרת של חברות הליסינג, שיגררו אחריהן גורמים רבים במשק הישראלי. טרכטנברג לא התעסק עם הגורם הבעייתי ביותר, שהוא המיסוי הכבד שמוטל כאן על מכוניות חדשות. כל עוד נושא המיסוי אינו מטופל, העלאה של שווי השימוש רק תכביד את נטל המס על קבוצת אוכלוסיה שכבר הוכיחה לרשות המסים שלא יפריע לה לשלם עוד אלף שקל בחודש בשביל לנסוע במכונית עם מכונאי צמוד ודלק בלתי מוגבל".

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
אני נוסע בליסינג
ושונא את זה, זה גורם לבינוניות, ורשלנות בנהיגה (כי לא איכפת משריטות ולקרוע את המנוע, לעבור בכבישי אפר וכו) אין או יש מגבלה על הדלק הוא עדיין זול יותר מלהוציא מהכיס ולהסתכל על על עליה כמו עוד מכה (צעד תימני - שתי עליות גדולות וירידה אחת קטנה) אי אפשר להאמין למי היה שייך רכב אז עובדים עלינו במגרשים. עם זה פרטי אז מצמידים מחיר למחיר של יצחק להרוס את החברות הליסינג!
ari , centre  |  27.09.11
2.
צודק ולא צודק
אני מסכים שבנושא המיסוי יש בעיה, ובהחלט אפשר לצמצם את המיסוי שמשלם העובד. אבל בכלליות, אני נוסע ברכב מחברת ליסינג (אלבר במקרה שלי), והרכב מצוין. יש בהחלט הרבה מאוד משקל עם איזו חברת ליסינג מקום העבודה שלך עובד, ומהם תנאי חתימת חוזה הליסינג. אני, בסופו של יום חוסך כסף (דלק וביטוחים) וחוסך לעצמי כאב ראש (שריטות, תאונות.. שלא עלינו, וכו'...)
יובל , חיפה  |  27.09.11
1.
הליסינג גורם לירידת מחיר המכוניות המשומשות ולרמאות של סוחרי הרכב
מכירות הליסינג לעובדי חברות אינו כדאי לעובד אלא לחברה. אחרי 3 שנים חברות הליסינג מוכרות את רוב המכוניות לסוחרי רכב שחלקם מזייפים את מספר הקילומטרים והם יודעים למכור היטב גם רכב פגום ולמרות שהיו סוחרים שניתפסו בזיופים חלקם הגדול ממשיכים למכור חתול בשק. אני אישית קניתי רכב ישירות מחברת השכרה והוא נימצא פגום אבל הם היצלחו לעבוד עלי שזה לא משפיע על המחיר. חייבים להטיל מיסוי נוסף על החברות שנותנות רכב בליסינג לעובדים ולא להטיל מס על העובד כפי שזה נעשה עד היום.
שוקי מרלה , הרצליה  |  26.09.11