אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
זמנית: העובדים לא ישבתו, הרכבת לא תפריט צילום: אוראל כהן

זמנית: העובדים לא ישבתו, הרכבת לא תפריט

בית הדין הארצי לעבודה קובע כי ועד עובדי הרכבת נקט בשביתה "בלתי חוקית ואסורה" שסיכנה חיי אדם. הוא שלח את הצדדים למשא ומתן על הפרטת אחזקת הקרונות

28.09.2011, 15:04 | ynet

בית הדין הארצי לעבודה שלח את עובדי הרכבת ואת ההנהלה לקיים משא ומתן על הפרטת אחזקת הקרונות וקבע כי במהלך תקופת המו"מ - בין 2 באוקטובר ל-23 בחודש - ישמרו העובדים על שקט תעשייתי ולא יפריעו לעבודה התקינה. מנגד, הורה בית הדין לרכבת להקפיא במהלך תקופת המו"מ את מהלכי ההתקשרות עם יצרנית הקרונות "בומברדיה" בכל הנוגע לתחזוקת הקרונות החדשים.

השופטים קבעו כי הוועד נהג בחוסר מידתיות בהפעלת נשק השביתה, וחיזק את החלטת בית הדין האזורי שקבע כי "השביתה כפי שננקטה הינה בלתי חוקית ואסורה". נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, השופטת נילי ארד, קבעה כי העובדים פגעו קשות בשירות לציבור, "עד כדי סיכון חיי אדם. התנהגות מעין זו, אשר נמשכה זמן רב, לקויה ואינה עולה בקנה אחד עם התנהגות ארגונית מידתית, סבירה ואחראית".

השופטים החמיאו להסתדרות על ריסון מהלכי השביתה של עובדי הרכבת, "בכך נוהגת ההסתדרות באחריות ראויה לציון, המתחייב ממעמדה". השופטים קיבלו באופן חלקי את ערעור ההסתדרות והוועד וקבעו כי "בהיעדר תשתית ראייתית, אין לסווג את השביתה בה נקטו העובדים כשביתה פוליטית אסורה".

במהלך ימי המשא ומתן, יגישו הצדדים לבית הדין האזורי לעבודה דיווח בכתב על המגעים. ואם תתעורר בעיה כלשהי שבגינה יחליטו העובדים לשבות, יהיה עליהם להודיע על כך באופן מיידי לבית הדין האזורי קודם שינקטו בצעד כלשהו.

"חברת רכבת ישראל היא מקור פרנסתם של העובדים ובית להם במהלך עבודתם, להנהלת החברה, לעובדיה ולממשלת ישראל אינטרס משותף והוא מתן השירות המיטבי, היעיל והמתקדם ביותר לכלל הציבור בישראל", קבעו השופטים ארד, יגאל פליטמן ושמואל צור. "מן הראוי כי הצדדים יישבו את המחלוקות ביניהם בדרכי שלום תוך ציפייה לעתיד".

מהנהלת הרכבת נמסר בתגובה כי בהחלטת בית הדין קיבלה השופטת ארד קיבלה את הצעת ההנהלה.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
הרכבת שייכת לכולםם - לא רק לועד או לעובדים. הנזק שהם גורמים לציבור לא מידתי ומחייב ארגון מחדש
הרכבת קיימת בשבילנו האזרחים ולא כדי לפרנס את העובדים. בשבילם זוהיא דרך להתפרנס בזכות ובחסד עליהם להודות למדינת ישראל ואזרחיה כי נתנו להם להתפרנס מעבודה זו הצורה הכוחנית שבהם עובדי הרכבת השתלטו על משאב זה פוגעת בלגיטימיות של רכבת ישראל, פוגעת בריבונות של מדינת ישראל (שלא יכולה להכיל את חוקיה ולהגן על אזרחיה מפני ארגון כוחני של עובדי חינם מושחתים).
דורון , מרכז  |  29.09.11
לכל התגובות