צילום: עמית שעל
תנובה הורידה מחירים, ומה הלאה?
אסור שמחאת הצרכנים תיעצר בתנובה כי היא לא לבד בצמרת, ועד כה המוחים עוד לא הגיעו לחברות האחרות, לא ברצינות
03.10.2011, 08:31 | גיל קליאן
אסור שמחאת הצרכנים תיעצר בתנובה. תנובה היא אמנם היעד המיידי והעיקרי כאשר רוצים לסמן גוף אחד עם אחיזה אדירה בשוק המזון הישראלי - אך תנובה לא לבד בצמרת, ועד כה המוחים עוד לא הגיעו לחברות האחרות, לא ברצינות.
לפי נתוני סטורנקסט, 15.2% מהמוצרים שנמכרו ברשתות המזון בישראל בחודש אוגוסט היו מוצרים של קבוצת תנובה. מדובר בנתח השוק הגבוה ביותר מבין חברות המזון, ובחודש שבו הופעל חרם מוצהר על כל מוצרי החברה. שטראוס החזיקה באותו חודש בנתח של 9.8%, אסם ריכזה 8.5% מהמכירות בחודש זה והחברה המרכזית למשקאות החזיקה 7% מהשוק. איפה ההפגנות מול הבתים של עפרה שטראוס, גזי קפלן ומוזי ורטהיים? איפה החרמות על המילקי, על הבמבה, המטרנה והקוקה־קולה? תנובה כבר חבוטה ומפוחדת, אולי הגיע הזמן להתקדם הלאה.עד מתי תנובה תוריד מחירים?
לפי הודעת החברה, מדובר בהפחתה קבועה. עם זאת, בהודעה צוין כי ההפחתה מגיעה מהפחתת מחיר המטרה של החלב ב־3.8 אגורות החל מהשבוע. כך, לא מן הנמנע כי המחירים יחזרו לעלות אם יועלה מחיר החלב הגולמי לרפתן על ידי המדינה. שטראוס וטרה הצטרפו במהרה בעקבות הורדת מחיר החלב הגולמי, שסיפק לכולם סיבה מצוינת להפחתה במחיר.
האם הוזלת המחירים תגיע לצרכן?
במסגרת כללי המשחק החדשים של שוק המזון, אלה שנקבעו בקיץ האחרון, יהיה מאוד קשה לקמעונאים לשמור את ההוזלה לעצמם. לראיה, כבר אתמול יצאו הרשתות הגדולות בקול רם ובירכו על ההוזלה.
במקרה של הקוטג' זה עבד. ברוב המכריע של נקודות המכירה ירד מחירו ל־5.9 שקלים לגביע ואף נמוך מכך. עם זאת, הבקרה על מחיר אחד של מוצר אחד היתה מידית וקלה לכולנו. עכשיו, כאשר מדובר על רשימה נרחבת יותר של מוצרים זה יהיה הרבה יותר קשה. הסיכוי שמישהו ברשתות יחליט באיזה סניף לשמור את הרווחים לעצמו עולה משמעותית.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה