אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוצ'י פיטרה שני מנהלים בסין בעקבות תלונות עובדים על התעללות צילום: בלומברג

גוצ'י פיטרה שני מנהלים בסין בעקבות תלונות עובדים על התעללות

עובדי חנות המותג בשנג'ן טענו כי מנהליהם לא אפשרו להם לשבת, לאכול או לשתות במהלך משמרות שנמשכו עד 14 שעות

16.10.2011, 23:12 | רחל בית־אריה, בייג'ינג

בעקבות האשמות חמורות על התעללות בעובדי גוצ'י בחנות המותג בסין, חברת היוקרה פיטרה בסוף השבוע שני מנהלים. לטענת העובדים, יחס החברה אליהם "גובל בעינויים".

העובדים, בסניף בעיר שנג'ן, דיווחו על משמרות ארוכות, לעתים עד 14 שעות, שבמהלכן לא התאפשר להם לשבת, לאכול או לשתות. גם לעובדות בהיריון לא התאפשרה מנוחה, ועובדים נדרשו לקבל אישור מיוחד אפילו כדי לצאת לשירותים. "שתי עמיתות שלי הפילו את עובריהן בזמן שעבדו בחנות, כנראה משום שאולצו לעמוד יותר מעשר שעות ברצף ולא התאפשר להן לאכול באופן סדיר", סיפרה אחת המתלוננות לעיתון "גלובל טיימס".

עובדי החנות שלחו מכתב תלונה לרשויות בשנג'ן בסוף ספטמבר, ותוכנו הודלף לכלי תקשורת בסוף השבוע שעבר על ידי חמישה עובדים שעזבו את החנות. לטענתם, המנהלים גם עיכבו תשלום עבור שעות נוספות וניכו ממשכורת העובדים את שוויים של פריטים שגנבו לקוחות, מבלי לברר מי אחראי לגניבות. "העבודה היתה סוג של עינוי בשבילנו", כתבו העובדים.

במותג גוצ'י, שבבעלות קונצרן הקמעונאות הצרפתי PPP, אמרו כי הם מתייחסים להאשמות במלוא החומרה. "גוצ'י שכרה יועצים חיצוניים כדי לבדוק איך לשפר את המבנה הארגוני שלנו בסין, כולל רווחת העובדים", אמר דובר מטעם החברה. גוצ'י הודיעה מיד עם פרסום הדברים כי מנהל החנות ועובד בכיר נוסף פוטרו, אך עובדים טענו כי בפועל, כללי העבודה עדיין לא שונו.

תגיות