אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מהן התכונות שמנהלים לא יכולים לעמוד בפניהן צילום: shutterstock

מהן התכונות שמנהלים לא יכולים לעמוד בפניהן

רוצים להרשים את הבוס? קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם לזכות בהערכה לה אתם ראויים - ואולי אף להגיע יום אחד לראש הפירמידה

29.10.2011, 23:14 | סוכנויות הידיעות

רוצים לדעת למה כל כך הרבה עובדים מקדישים בימינו הרבה תשומת לב לבוס שלהם? חושבים שזה מכיוון שהבוס שולט בחיי העבודה שלהם? זו סיבה נכונה, אך לא העיקרית. אולי מכיוון שהבוס מחזיק במפתח לאוצרות חבויים כמו העלאות שכר וקידום? שוב נכון, אבל לא מספיק.

העובדים מתמקדים בבוס מכיוון שהרבה יותר קל להתלונן על אדם אחר שמנהל את חייהם מאשר לקחת אחריות על הקריירות, הפעולות וההחלטות שלהם, שלא לדבר על יצר הרס עצמי שצץ לו לעתים. בעוד פסיכולוגים עשויים למצוא את ההתנהגות הילדותית הזו מרתקת ומשתלמת למדי, הבוס שלכם בוודאי לא יחשוב שזה משעשע. אפילו לא קצת. אל תשלו את עצמכם שהוא אינו מודע לכל הדברים הללו - הוא אולי חולה שליטה, אבל לא אידיוט.

חושבים שהבוס שלכם לא מבחין במבט המלגלג שלכם בכל פעם שהוא נכנס לחדר? חושבים שהוא לא מבין את שפת הגוף שלכם? או שאין לו אנשים שמספרים לו מה קורה מאחורי הקלעים? אלא אם כן הבוס שלכם חסר כל קשר למציאות, הוא יודע כל מה שצריך לדעת עליכם, והוא בהחלט יודע מתי אתם מתנהגים טוב או רע.

הבוס הכי טוב? הבוס הכי טוב? הבוס הכי טוב?

העניין הוא שיש לכם בחירה, וזו ההחלטה החשובה ביותר שכל עובד מקבל: האם אתם מתכוונים להיות עובדים טובים או עובדים רעים? האם אתם תאמינו בעצמכם, תהיו הכי טובים שאתם יכולים, ותסמכו על כך שזה ישתלם בסופו של דבר, או שאתם מעדיפים לפנות לצד האפל ולבלות את חייכם מקנאים, כועסים ומרירים?

אם בחרתם באפשרות הראשונה, כדאי שתקדישו תשומת לב לטיפים הבאים:

7 התכונות שמנהלים לא עומדים בפניהן

1. אתם עושים כל מה שצריך כדי שהעבודה תתבצע - זו צריכה להיות התכונה שמנהלים הכי מעריכים  אצל עובדים.

2. אתם עומדים במחויבויות שלכם - אם אתם אומרים שתבצעו משימה עד לתאריך מסוים, אתם תמצאו דרך לעמוד ביעד. כשאתם אומרים שזה יעלה X שקלים, הבוס שלכם יכול ללכת עם זה לבנק. אתם לוקחים על עצמכם את האחריות, ומורידים זאת מהגב של הבוס. מספיקה לבוס שלכם הידיעה שאתם שם כדי להוריד את רמת הלחץ שלו.

 , צילטם: shutterstock צילטם: shutterstock  , צילטם: shutterstock

 

3. אתם אמיצים - אתם מבינים שעולם העסקים הוא ספורט פיזי ואתם מוכנים לספוג כמה מכות כואבות. אתם מוכנים לקבל עונשים. התחרות לא מטלטלת אתכם. עימותים לא מפחידים אתכם. אינכם מפחדים להתבלט - להיפך, זה מניע אתכם.

4. אתם מאתגרים את הסטטוס קוו - אתם אמיתיים, כנים, בטוחים ומרגישים טוב עם עצמכם. אתם ישירים ואומרים מה שאתם חושבים, ואינכם מנסים לייפות את המציאות. אתם לא מזבלים בשכל: כשאתם לא יודעים את התשובה אתם מודים בכך. סמכות לא מפחידה אתכם, ואינכם מתייחסים לבוס שלכם כאילו מדובר בשד מהעולם התחתון.

5. אתם מוצאים פתרונות יצירתיים לבעיות - אתם מסתכלים על הדברים מזוויות שונות ומסובבים את הבעיות כדי למצוא פתרונות ייחודיים. ככל שהבעיה קשה יותר, האתגר גבוה יותר - כך אתם חופרים יותר כדי למצוא תשובה. אתם חיים כדי לפתור בעיות.

יצירתיות בעבודה, צילום: shutterstock יצירתיות בעבודה | צילום: shutterstock יצירתיות בעבודה, צילום: shutterstock

 

6. אתם ממוקדים ביותר - אינכם מאבדים שליטה למול הסימן הראשון של בעיות או מורכבות. במקום, אתם שומרים על קור רוח. אתם נשארים ממוקדים כשכל השאר מסתובבים סביבכם בהיסטריה. אתם אי של שקט וסדר בים של בלגן.

7. אתם לא דורשים הרבה - אתם לא מתלוננים ומייללים. אתם לא צריכים שיחזיקו לכם את היד בכל משימה פשוטה. אתם לא לוקחים דברים אישית. יש לכם עור עבה יחסית. אנשים לא צריכים ללכת על ביצים לידכם לחשוש שמא פגעו בכם.

העצות פה יוצאות מנקודת הנחה שהבוס שלכם מספיק בטוח בעצמו כדי להתמודד ולהרוויח מעובד בעל כל התכונות הללו. אבל לא כל הבוסים שווים את המאמץ. הנקודה העיקרית היא שאי אפשר לשלוט בבוס, אתם רק יכולים לשלוט בעצמכם.

תסתכלו על זה ככה: אם אתם עובדים בשביל בוס גרוע, במוקדם או במאוחר תעזבו ותמצאו עבודה עם בוס טוב. אולי תצטרכו לבלוע בדרך כמה צפרדעים, אבל בסופו של דבר בטוח תמצאו לפחות בוס אחד שיודע מה הוא עושה וכיצד לזהות עובד מיוחד במינו.

כשזה יקרה, העצות כאן יועילו לכם. מעבר לכך, אם תצליחו לשלוט ביכולות הללו - או לפחות ברובן - יבוא יום ואתם תהיו הבוס, ואתם תהיו מעולים בתפקיד ותעניקו לעובדים שלכם השראה להיות הכי טובים שהם יכולים להיות.

תגיות

32 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

32.
ל-1 שחושב שהוא מעסיק מפגר
אתה לא מפגר, אבל אם הגעת למצב שהעובדים שלך לא נאמנים לך אז יש משהו לא נכון בניהול שלך. אתה בטח מצפה שיעשו ה-כ-ל כולל ניהול, אתה בטח מצפה שאנשי הפיתוח שלך גם יעסקו בהזמנות רכש, בלוגיסטיקה ובטח לעשות שליחויות עם הרכב הפרטי שלהם. הם אנשי פיתוח שמתמקצעים בפיתוח ורוצים להשקיע בפרוייקטים אבל אחרי 10 שעות עבודה הם כבר לא אפקטיביים ונוכחותם רק "מנצלת" את המשרד בשעות נוספות מיותרות חסרות תפוקה. חשוב שכשאתה מעסיק חדשים תבדוק מי משקיע ונאמן ורוצה ללמוד, ותפסיק להעמיס משימות שלך, קרי אדמיניסטרטיביות, שאינם תורמות להתמקצעותם ולהצלחת העובד ותפוקתו.
פוטרתי כי המנהל ביקש שאנהל  |  15.01.12
31.
למנהל טוב יש עובדים טובים
יש לי חברה קטנה בשתי מדינות הגובלות זו בזו במזרח אפריקה. סה"כ 10 עובדים כולם מקומיים. הם מקבלים יחס הוגן ולפעמים חברי עד גבול מסוים.העובדים מנהלים את העבודה כאשר אני מפקח מרחוק . בסוף כל יום יש דו"ח בע"פ על אירועי היום ממנהלי המדינות ופעם בשבוע כל יום שישי דו"ח מלא בכתב סיכום שבועי. כאשר אני נעדר בגלל נסיעות לארץ או למקומות אחרים העבודה מתנהלת כרגיל עם דוחות שבועיים. יחס גורר יחס ובוקר טוב עם חיוך שווה המון . הם יודעים שהצלחת החברה היא גם הצלחתם. ישנם מיקרים של ויכוח בנושאים מקצועיים. חשוב לדעת לכבד את דעתו של העובד שלך ולהודות שתעית גם אם אתה הבוס והבעלים .העובדים מעריכם בוסים שיודעים להודות בטעותם.
גילי , מזרח אפריקה  |  04.11.11
לכל התגובות