אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
התאכזבה ממכירות החזרה לביה"ס: אופיס דיפו החליפה 15 מנהלי סניפים בחודש צילום: מיקי אלון

התאכזבה ממכירות החזרה לביה"ס: אופיס דיפו החליפה 15 מנהלי סניפים בחודש

הרשת שהפסידה תפעולית 11.3 מיליון שקל במחצית הראשונה מתקשה להתאושש. היא תנסה להקטין חנויות ולשנות את תמהיל המוצרים לצד פתיחת סניפים חדשים

31.10.2011, 10:27 | גיל קליאן

טלטלה בשדרה הניהולית של רשת אופיס דיפו: 15 ממנהלי הסניפים הוחלפו מתחילת אוקטובר - כך נודע ל"כלכליסט".

הרשת מונה 55 סניפים, לאחר שמאז יוני האחרון פתחה חנויות חדשות בחדרה, עכו, יקנעם וקריית אתא. השינוי מגיע מניסיונות אופיס דיפו להתמקד בחנויות קטנות יותר, המרכזות היצע גדול יותר של מוצרי אלקטרוניקה על חשבון מוצרי הציוד המשרדי, וכן על רקע אכזבה במכירות החזרה לבית הספר - מכירות מהותיות להגדלת הרווחיות של הרשת.

המשך התרחבות אופיס דיפו מגיע למרות ההפסדים התפעוליים שהיא מייצרת: כ־4.1 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2011 ו־7.2 מיליון שקל ברבעון השני. בדו"חות המשביר לצרכן, שהשלימה את רכישת אופיס דיפו בסוף 2010, מצוין כי תחום הציוד המשרדי מאופיין ברווחיות נמוכה יותר במחצית הראשונה של השנה לעומת המחצית השנייה, כאשר במחצית השנייה נכללות מכירות החזרה לבית הספר.

מכירת אלקטרוניקה תועדף על ציוד משרדי

למרות מבצע משותף עם אסם, לא הצליחה הרשת להגדיל את המכירות בעונת החזרה לבית הספר. לא מן הנמנע כי השינוי המהיר בניהול מגיע גם על רקע האכזבה ממבצעי המכירות האחרונים. כעת נראה כי באופיס דיפו מעוניינים לזרז את תהליכי הפיכת הרשת ליותר אלקטרונית, ולהקדיש שטחי מדף מצומצמים יותר למוצרי הנייר והציוד המשרדי המסורתי. כמו כן ברשת נמצאים במגמה של הקטנת שטחי מסחר, וכל זאת בהתאם לירידה בביקושים בשוק למוצרי הציוד המשרדי המסורתיים של החברה.

בפברואר 2011 התראיין מנכ"ל הרשת ניסים ממו ל"כלכליסט", ופרס את חזון החברה המתמקד ב"איש המשרד החדש", שמסתובב עם מחשב נייד ולא צורך הרבה נייר. בענף מטילים ספק אם האסטרטגיה החדשה של אופיס דיפו תספיק כדי להעביר את הרשת לפסים של רווח, כאשר כגורם מרכזי מעכב מציינים דווקא את מכירות האייפד ברשת. מדובר במוצר שמגדיל את מחזור המכירות של אופיס דיפו, אך הרווחיות לקמעונאי נמוכה במיוחד. עד כמה מהותי האייפד למכירות הרשת? באותו ראיון ל"כלכליסט" אמר ממו כי הרשת מוכרת אייפדים בקצב של 5,000 יחידות בחודש. בהנחה כי מחיר ממוצע של אייפד עומד על כ־3,000 שקל בחודש, מדובר במכירות של 15 מיליון שקל בחודש - לא רווחיות מרשימה.

מרשת אופיס דיפו נמסר בתגובה: "רשת אופיס דיפו מינתה בחלק מהסניפים מנהלים חדשים שצמחו ברשת, זאת כחלק מהתאמתם לפרופיל ולחזון של הרשת לשנים הבאות. כמו כן, רשת אופיס דיפו מגייסת עובדים חדשים ופותחת בימים אלה ארבעה סניפים חדשים".

המנכ"ל שלא הפך בסוף לשותף

בסוף ינואר האחרון, בסמוך להשלמת העסקה לרכישת מלוא מניות אופיס דיפו מידי הרשת העולמית, דיווחה המשביר לצרכן על מגעים ראשוניים למכירת 15% מהרשת למנכ"ל ניסים ממו. עסקה זו לא יצאה לפועל, כאשר במשביר ובאופיס דיפו לא פירטו מדוע. כמו כן, בדו"חות המחצית הראשונה לא ציינה המשביר כי המגעים בין הצדדים ממשיכים להתקיים.

פרשנות הטריק לא עובד פעמיים רמי שביט, שקיבל את המשביר כעסק כושל והצליח להבריא אותו, מתקשה למחזר את ההצלחה גיל קליאן, 2 תגובותלכתבה המלאה
בדיווח מינואר לא פורט לפי איזה שווי לרשת מתנהלים המגעים, אך רכישת המניות על ידי המשביר התבצעה לפי שווי של 178.6 מיליון שקל לרשת הציוד המשרדי. המשביר לצרכן רכשה את הרשת הישראלית מידי הרשת העולמית, והתחייבה להמשיך ולשלם לה תמלוגים של 1.35% מהכנסות הרשת בישראל בכל רבעון. המשביר העריכה עם השלמת העסקה כי אופיס דיפו ישראל תגיע למחזור של מיליארד שקל בשנת 2015.

מקבוצת המשביר נמסר בתגובה: "אנו מובילים מזה תקופה ארוכה תהליך יישום של תוכנית ארגון מחדש בשורות חברת אופיס דיפו. במסגרת זו, מתבצע מהלך של הקטנת סניפים גדולים בשטח של כ־2,000 מ"ר לסניפים קטנים בשטח של כ־1,000 מ"ר, ובנוסף נפתחים סניפים חדשים, בשטח של כ־700 מ"ר. התוכנית כוללת גם שינוי הגישה הניהולית ברשת, מגישה המתמקדת בתפעול לגישה המתמקדת במכירות, ולשם כך הכשרנו מנהלים מתוך הרשת לתפקידי ניהול סניפים, שחלקם החליף מנהלים קיימים. התוכנית, המתבקשת לאור התוצאות ולאור שינוי הגישה האמור, כוללת גם שינויים במטה ההנהלה של החברה.

"בנוגע לעסקה עם מר ממו, הדברים ממשיכים להתנהל כפי שדיווחנו, ונמשיך לעדכן בנושא ככל שתהיינה התפתחויות".

תגיות