אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בכיר במיקרוסופט במתקפה חזיתית: "גוגל קוברת מוצרים ומפחידה לקוחות" צילום: בלומברג

בכיר במיקרוסופט במתקפה חזיתית: "גוגל קוברת מוצרים ומפחידה לקוחות"

ראש מחלקת פיתוח אופיס מכנה את שיטת פיתוח המוצרים של גוגל "אקראית ולא אחראית", וטוען כי התנהלות זו הובילה ל"שורה של כשלונות". ומה הוא חושב על גוגל+?

03.11.2011, 15:36 | הראל עילם
בכיר במיקרוסופט מאשים את גוגל בכך שהיא "מפחידה" את לקוחותיה ומשקיעיה בכך שהיא אינה צפויה, ומבטלת מוצרים רבים. מאחורי הדברים עומד טום ריזו, ראש מחלקת פיתוח אופיס, שפירסם פוסט בנושא באחד הבלוגים הרשמיים של החברה.

במאמר שכותרתו הוא "בית הקברות של גוגל מבהיל לקוחות", כותב ריזו: "במאמץ להביא את מוצריהם לשוק, גוגל השיקה מוצרים נחותים ורשמה שורה של כשלונות". בין השאר הוא מציין את Wave, לאבס, גירס, באזז ועוד פרויקטים שהושקו, נכשלו ברובם ובוטלו. "זה ברור ששיטת פיתוח המוצרים שלהם היא אקראית ולא אחראית, עם תוצאות שאינן עומדות בציפיות. בביטול המוצרים גוגל אינה מקשיבה לצורכי השוק, ואין להם מפת דרכים ברורה או חזון לעידוד התפוקה בקרב הלקוחות העסקיים שלהם".

ריזו משווה את שיטת פיתוח המוצרים בגוגל ל"בישול ספגטי – הם זורקים את המוצרים על הקיר ורואים מה נדבק". גם הרשת החברתית החדשה של גוגל, שאמורה להחליף את באזז, אינה מרשימה את ריזו: "לא חלף זמן רב לפני שראינו את התקלה הראשונה בגוגל+", הוא מציין.

לגבי שירותי גוגל לעסקים, המתחרים באופן ישיר באופיס, טוען ריזו: "בהתחשב בהעדר של תקנים, אני לא רואה איך בית עסק יכול לקחת את הסיכון ולהשתמש בכלים של גוגל. הביטול של מוצרים הוא נוח לגוגל אבל לא לעסקים. בנוסף, הם מודיעים רק שבוע מראש על עדכוני תוכנה. אילו הייתי בית עסק שעובד עם גוגל, זה היה מפחיד אותי. ."

למרות היחסים המתוחים בין שתי החברות, המתחרות אחת בשנייה בתחומים רבים, הפוסט חריג באגרסיביות שלו. פרשנים הזכירו בתגובה שמיקרוסופט ביטלה הרבה יותר מוצרים מגוגל, וכן סבלה מהשקות מוצרים גרועות הרבה יותר – כגון ווינדוס ויסטה. אחרים ציינו שרק לאחרונה מחלקת אופיס ביטלה מוצר שהשיקה ב-2008, ושגרסת אופיס 365 אינה תומכת ברוב הגרסאות הישנות יותר של חבילת התוכנות המשרדיות.

תגיות

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
על אבוּלוּציה שמעתם???
בכל תחום וביחוד בתחום הנ"ל, אחוז הכשלונות גבוהה, וזה בסדר. ככה צריך להיות, נכשלים כמה פעמים ובסף יוצא משהו טוב שאחרי שנה מפסיק להית טוב. עם מיקרוסופט זה טיפה שונה וממש גאוני. הם מוכרים (בכסף) מוצרים פגומים. למה זה גאוני? כיייייייי הציבור מאמין שזה טוב. ובדרך זו הם בעצם "עובדים" על האבולוציה מה ששם אותם כ - האלוהים של הטכנולוגיה. ובשל כך אני מעריץ אותם (וקונה כמו כולם) (וכנראה שאמשיך לקנות)
משה  |  07.11.11
10.
הסמכות מיקרוסופט מתבטלות אוטומטית כל שנתיים
לתשמות לב כל שוחרי ה - mcse למינהם התארים מבית "אוניברסיטת מיקרוסופט" מחייבים אתכם לגשת לבחינות הסמכה מחודשות כל פעם שיוצאת גרסת מערכת חדשה. ללא מעבר של הבחינות המחודשות תאבדו את זכאותכם להיות שותף מורשה של מיקרובלוף. לחברה שטוענת לגבי גוגל על הפסקת תמיכה במוצר והחלפת גרסאות (עדכוני תוכנה) הרי שמיקרובלוף כבר מזמן רשמו פטנט על שיטת ההתנהלות הזאת.
איל , חיפה  |  03.11.11
לכל התגובות