אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מבחן כלכליסט: פותחת פער בתחנת הדלק

מבחן כלכליסט: פותחת פער בתחנת הדלק

הנסיעה ברנו פלואנס דיזל רחוקה מלהסעיר, עד שמגיעים לתדלוק: היא צורכת רק ליטר סולר לכל 17 ק"מ

07.11.2011, 08:36 | תומר הדר

בישראל לא אוהבים דיזל, זו עובדה. הסיבות כוללות הרבה דעות קדומות של הציבור, וגם הרבה התערבות רגולטורית שגורמת למחירו של ליטר סולר לעמוד על כ־9 שקלים (בפועל כ־7.5 שקלים אחרי הנחה בתחנה); שלא לדבר על שיטת המיסוי הנהוגה בישראל, שאינה מאפשרת למכוניות בעלות מנועי דיזל לקבל הטבות מס כמו אחיותיהן בעלות מנועי הבנזין.

למרות זאת, ישנם יבואני רכב שאינם מרימים ידיים. דוגמה: קרסו, יבואנית רנו. המועמדת: רנו פלואנס דיזל. המחיר זהה לזה של פלואנס בנזין, 120 אלף שקל. חיצונית, פלואנס דיזל אינה שונה כלל מפלואנס בעלת מנוע בנזין. מרכב מגודל, צורה עגלגלה, תא מטען ענקי. גם מבפנים קשה להבחין בשינויים - מרווח פנימי מכובד, מושבים נוחים, פלסטיקה סבירה. אך עיקר ההבדל נמצא מקדימה - במקום מנוע בנזין מותקן כאן מנוע דיזל בנפח 1.5 ליטרים ותיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים.

רנו פלואנס דיזל. חסכונית בדלק, צילום: אתר היצרן רנו פלואנס דיזל. חסכונית בדלק | צילום: אתר היצרן רנו פלואנס דיזל. חסכונית בדלק, צילום: אתר היצרן

הביצועים סבירים ביותר בהתחשב בנפח המנוע, ובכל מקרה עולים על אלה של גרסת הבנזין. המנוע שקט מאוד, ופרט לרעידות קלות בעצירה ורעש תחת מאמץ, קשה להבחין שמדובר בדיזל. גם תיבת ההילוכים פועלת בצורה חלקה. אמנם לא כמו זו שמותקנת במכוניות פולקסווגן, אך עדיין בהחלט מספקת. גם הנסיעה אינה שונה משמעותית מזו של פלואנס בנזין, כלומר רכה למדי, נוחה מאוד אך רחוקה מלהסעיר.

אז למה לקחת בליסינג בעצם פלואנס דיזל, כשהדגש הוא על "לקחת"? התשובה מתקבלת בתחנת הדלק, כשאחרי מאות קילומטרים של נהיגה מאומצת פלואנס שותה רק ליטר של סולר לכל 17 ק"מ - הישג מכובד במיוחד בימים של קיצוב דלק בציי הרכב הגדולים, שמבטיח 800 ק"מ בין תדלוק לתדלוק.

ויש כאן עוד עניין שקשה להתעלם ממנו: הפלואנס החשמלית. בקבוצת קרסו יודעים היטב שאחת מאמות המידה שאליהן מתייחסים בבטר פלייס כאשר מתמחרים את חבילות השימוש היא רנו פלואנס 1.6, שצורכת כליטר ל־10 ק"מ. אך הגעתה של פלואנס במחיר זהה, שצורכת ליטר ל־17 ק"מ ועוד בנסיעה מאומצת, ועולה אפילו פחות מפלואנס חשמלית, בהחלט יכולה לשנות את כללי המשחק.

רנו פלואנס דיזל

מנוע: דיזל, נפח 1,461 סמ"ק, הספק מרבי 110 כ"ס, מומנט מרבי 24.4 קג"מ.

ביצועים: מהירות מרבית 190 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־11 שניות.

צריכת דלק: נתוני יצרן: 22.7 ק"מ לליטר. נתוני מבחן: 17 ק"מ לליטר.  

בטיחות: 6 כריות אוויר, ABS, טרם נבחן במבחן ריסוק פומבי.

קבוצת זיהום: 4.

מחיר: 120 אלף שקל.

תגיות

18 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

16.
מי שמאוכזב מרנו כדאי שידע משהו
אני בהחלט מבין את אלו שלא שוכחים את בעיות האמינות של רנו , בתחילת שנת 2000 עד 2003 היו משווקות מגאנים עם גיר אוטמטי שהלך אחרי סביבות 100.000 ק"מ לפעמים קצת פחות , נכון שזו מכה לכיס למי שזה קרה, אבל מאז חלפו כמה שנים טובות , וכבעלים של רנו ידנית משנת 98 אני נהנה מכל שניה.. גם מהנוחות , גם מצריכת הדלק וכן גם מהאמינות.. לכל חברה יש נפילות וזה קרה גם לרנו ,אבל חברות משתנות ולומדות מניסיון, וסך הכל התמורה של כל החבילה משתלמת. וסליחה עם כל הכבוד ליפניות אין להם את הנוחות של רנו (וגם הבטיחות). חנן
חנן , צפון  |  12.11.11
15.
ושכחו לכתוב שאחרי כמה אלפי קילומטר,,,, "הלך הגיר",, אומנם חסכונית,, רק בהתחלה, אח"כ,,,
רנו הוא אולי רכב יפה וסקסי , נוח, ושימושי,,, אבל התקלות מגיעות מהר מאוד, ואחרי כמה אלפי קילומטרים הגיעו הבעיות,,, הגיר,, הלך, והצרות רק מתחילות ,התיקונים בקרסו,,, המחירים והתיקונים, רנו היא לא רכב טוב לאורך זמן, לפחות לא לאורך זמן, ובמיוחד לא לרכב משפחתי.
שימי  |  11.11.11
לכל התגובות