אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טכנאי הוט טלקום התאגדו ומאיימים בסכסוך עבודה צילום: אלי דסה

טכנאי הוט טלקום התאגדו ומאיימים בסכסוך עבודה

ההסתדרות הודיעה ל-HOT כי תכריז על סכסוך עבודה ביום ראשון אם ההנהלה לא תכיר בוועד העובדים, שאומרים כי הם חוששים מפיטורים עקב העברת העבודות לחברות קבלן

09.11.2011, 13:48 | מיקי פלד

כ-700 טכנאי חברת הוט טלקום, חברה בת של HOT דרכה מועסקים טכנאי השירות, התאגדו לאחרונה בהסתדרות והקימו ועד עובדים. ההסתדרות מאיימת להכריז על סכסוך עבודה ביום ראשון הקרוב בחברה אם הנהלת HOT לא תכיר בוועד ותנהל איתו משא-ומתן להסכם קיבוצי.

העובדים טוענים כי במהלך השנים האחרונות זכויותיהם הורעו, בכך שההנהלה שינתה באופן חד צדדי את שיטת התגמול וכי הם מקבלים שעות נוספות באופן גלובלי ובכך עובדים יותר שעות בפועל. בנוסף, טוענים העובדים כי במשך שנים שכרם לא התעדכן ואין הם מקבלים הפסקות. העובדים התאגדו בהסתדרות לא רק לשם שיפור שכרם, אלא גם בגלל חשש שיפוטרו ויועברו להיות מועסקים על ידי חברה קבלנית. זאת, לאחר שהנהלת HOT העבירה חלק מהשירות למספר חברות קבלניות שיספקו ללקוחות החברה את השירות.

בהסתדרות אומרים כי לאחר שהעובדים התאגדו, נעשתה פנייה להנהלת החברה בכדי לפתוח במשא-ומתן, אך ההנהלה מצידה הודיעה כי אין היא מכירה בהתאגדות ובמקביל החלה לזמן עובדים ולהחתימם על טופס ביטול חברות להסתדרות. ההסתדרות התריעה בפני ההנהלה כי מדובר בפגיעה בחופש ההתארגנות.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן אמר היום, כי "אנו קוראים להנהלה להיכנס למשא-ומתן אינטנסיבי להסדרת תנאי העסקתם וביטחונם התעסוקתי של טכנאי החברה זאת כדי לייתר את ההכרזה הצפויה על סכסוך עבודה בחברה ביום ראשון הקרוב".

מנכ"ל האגף להתאגדות עובדים, חניטל סוויסה: "המדובר בהתאגדות אותנטית ולגיטימית, העונה על דרישות החוק. אנו קוראים להנהלת החברה להתעשת ולהפסיק כל פגיעה בהתאגדות. במידה וההנהלה לא תיכנס איתנו למו"מ, לא נהסס להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו". חבר ועד העובדים, יעקב ברזובסקי אמר: "לאחר שנים בהן הרגשנו שהחברה לא זקוקה לנו וכל מי שביקש קידום נתקל בקיר אטום מצד ההנהלה, התאגדנו בהסתדרות. כיום, לאחר שהתאגדנו, ההנהלה עושה כל שביכולתה לעצור את ההתארגנות שלנו ומפעילה על העובדים מכבש לחצים עצום לביטול חברותם בהסתדרות. בגיבוי ההסתדרות, אנו נחושים לפעול על מנת להסדיר את תנאי העסקתנו וביטחוננו התעסוקתי במסגרת הסכם קיבוצי".

חברת הכבלים HOT מורכבת ממספר חברות בנות וחברו מסונפות, כאשר בהוט טלקום מועסקים טכנאי הטלפוניה הקווית, הטלוויזיה והאינטרנט. בהוט טלקום מועסקים כ-1,000 עובדים, מתוכם כ-700 טכנאים וכ-300 עובדים המועסקים במטה החברה, הלוגיסטיקה והרכש.

מחברת HOT נמסר בתגובה: הנתונים עליהם נסמכת ההסתדרות אינם נכונים. הוט פועלת ותמשיך לפעול בהתאם להוראות החוק.

תגיות

17 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
ל-9 החמודה....
את שיושבת לך במוקד שרות ממוזג שלא מפריע לך לא חום של אוגוסט ולא הגשמים של החורף שמספקים לך סנדוויצ'ים בהפסקות ושיש לך בכלל הפסקות ואם את עובדת ביקום אז יש לך גם ארוחות חמות מסובסדות, אין לך שום זכות לבקר או למתוח ביקורת על הזכות למאבק של הטכנאים. כל מה ש-12 אמר אמת לאמיתה. לגבי ההפסקה שבנדיבות נתנו לנו לא , זה לא מופיע בחוזה העסקה כך שבכל רגע נתון הם יכולים לבטל אותה בתירוץ שיש לחץ לגבי הארוחות לא מחלקים לנו סנדוויצ'ים ואין לנו שום סבסוד לארוחות חמות, כשהנושא הזה עולה בישיבות תמיד אומרים לנו שיש מגעים עם "מנטה" של "דלק". זאת תשובה שנותנים לנו שנתיים בערך. בחורף שעבר טכנאים התחננו למעיל שיגן עליהם מפני הגשם. קיבלנו מעילים.... כשהחורף נגמר.... כל זה רק קצה הקרחון אז את מספר 9 יכולה להמשיך ולחיות בסרט. אני גם בטוח שאת היית מאלה שלא חתמו על ההצטרפות להסתדרות לפני שנתיים כשניסינו להתאגד בפעם הראשונה
טכאי HOT  |  13.11.11
14.
תגובה ל-12
אחרי שקראתי את תגובתך אני מניח שהנך טכנאי, עכשיו אני מבין מהיכן השערוריה מתחילה, לפני שבועיים בערך היה לי בדיוק אותו סיפור שתיארת בסוף התגובה ועכשיו אני מבין למה הבריזו לי אבל אני לא כועס על הטכנאי כי אני עכשיו מבין כמה הוא מסכן, רעב עייף ואומלל, הוט חברה רעה לעובדיה אם זהו המצב, ואנחנו הלקוחות סובלים כי הם חוסכים על העובדים שלהם!!!
אבנר מיוחס , רמת גן  |  12.11.11
13.
טכנאי שירות בהוט
אני אתחיל מהסוף. הוט היא חברה כושלת. החל מהשירות ללקוח, ביחס לעובדים וביחס לעובדי קבלן שהיא מעסיקה שאף הם נמצאים בשלב של התארגנות. לקוחות הוט אשר מנויים ל"טריפל" נתנו לחברה את הלגיטימציה לשלוט בכל אמצעי התקשורת הנמצאים בבית, טלפון אינטרנט וטלויזיה. משמע יש תקלה, אכלתם אותה. נדלג בזריזות על שלב ההמתנה בטלפון, תנתק מהחשמל ותחזיר 10 פעמים, יחזור אליך מנהל תוך יומיים, יש תקלה אזורית וכו' וכו' וכו'.. למה? כי אין טכנאים. פה מתחיל ה"למה" הכי גדול. טכנאי הוט לא מקבלים ארוחת צהריים, להבדיל מהמוקדנים או כל עובדי הוט שסביבת עבודתם הרבה יותר קלה ונוחה משלנו! כל ארגון שמכבד את עצמו נותן ארוחה לפחות מסובסדת לעובדים שלו, ובמיוחד שהם כל הזמן בשטח. חשבתם שרק אתם מחכים הרבה זמן לשירות הלקוחות בטלפון? אז זהו.. אם טכנאי נמצא אצל לקוח והוא צריך לדבר עם המוקד שירות טכנאים הוא עלול למצוא את עצמו ממתין 30 ו 40 דק'! חיסכון בנותני שירות עולה בבזבוז זמן טכנאי. כמעט בכל יום לקראת השעה 13, כשבין 13-15 אמורה להיות הפסקת צהריים, אנו מקבלים מיסרון "מצטערים עקב לחץ הפסקת הצהריים התבטלה באישור מנהל מרחב- תודה על ההבנה"! ואז מוסיפים לנו קריאה נוספת על חשבון הפסקת האוכל ובלי לתגמול נוסף! ומצב זה עלול לקרות כמה פעמים במשמרת. וכשאתה מתלונן אומרים לך זה מה יש, לא טוב לך?.... בהמשך למה שמס 8 כתבה.. מאסלו אמר שבכדי שלעובד השכיר, תהיה מוטיבציה בעבודה צריכים להתקיים כמה תנאים בסיסיים בסביבתו על העובד, כגון: צרכים פזיולוגיים, ביטחון כלכלי, ביטחון במקום העבודה, הרגשת שייכות למקום העבודה וכו'. שום תנאי לא מתקיים בהוט. אז כשמגיע טכנאי ללקוח, עייף, בשמש/גשם, בלי הפסקת אוכל, בבוקר בצהריים ובלילה, כשמכריחים אותו לעשות שעות נוספות בלי תוספת תשלום, הוא לא משקיע בעבודתו אל תצפו שהתקלה תפתר בביקור הראשון. חבריי, הסובלים העיקריים, לקוחות הוט. בתוך כל הלחץ של העבודה, ילדים, חוגים, לימודים וכו' אתם צריכים לפנות שעתיים מהחיים בכדי לקבל את הטכנאי ואם חלילה תאחרו בעשר דק' הוט תקנוס אתכם ב 100 ש"ח, הטכנאי יבטל את הקריאת שירות ויקבל 40 דק' הפסקה על חשבון הזמן של הקריאה שבוטלה, אינטרס משותף משהו... אנו קוראים גם לכם, לצרכני התקשורת של הוט להצטרף למאבק הצודק הזה!
חדיף , חיפה  |  11.11.11
לכל התגובות