אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דו"ח טכנולוגי: אז למה מיקרוסופט מתעקשת להשקיע בחיפוש? צילום: בלומברג

דו"ח טכנולוגי: אז למה מיקרוסופט מתעקשת להשקיע בחיפוש?

ענקית התוכנה מנסה להביא את בינג לקדמת הבמה, אך נראה שגוגל לא הולכת לשום מקום - וממשיכה להוביל בגדול את השוק האמריקאי. וגם: בריטניה מתקדמת לדור הרביעי ומשתמש טוויטר מסתורי משגע את עולם התיאטרון שם

14.11.2011, 13:56 | יוסי גורביץ

מחפשים את הדרך

 

אחת החטיבות המפסידות בעקביות של מיקרוסופט היא החטיבה המקוונת שלה. במילים אחרות, החברה לוקחת כסף טוב שהרוויחה במכירת תוכנות ומערכות הפעלה, ושופכת אותו לבור ללא תחתית המכונה "החטיבה המקוונת".

דוגמה קלאסית לכך ניתן למצוא בתחום החיפוש. מיקרוסופט, באיחור ניכר, קלטה שיש הרבה מאוד כסף במה שגוגל עושה – אבל גוגל כבר הפכה לגורילה הגדולה בתחום. אז מיקרוסופט השיקה את בינג, מנוע החיפוש שלה – שנחשב לממש לא רע, ומסוגל לתת פייט יפה לתוצאות של גוגל – ורכשה את תחום החיפוש של יאהו.

וזה לא מצליח, לפחות בינתיים. לאחר כמה חודשים שבהם איבדה גוגל שברירי אחוזים מנתח השוק שלה בתחום החיפוש בארה"ב, היא הצליחה להתאושש. בסוף ספטמבר, נתח השוק שלה היה 65.3%; בסוף אוקטובר, 65.6%. העלייה היתה על חשבונה של יאהו, שכיום היא חלק מקונגלמורט החיפוש של מיקרוסופט. ללא יאהו, בינג עולה בשבריר אחוז – מ-14.7% ל-14.8%.

ואלה הנתונים בארה"ב: באירופה הם כנראה גרועים יותר. במיקרוסופט צריכים להתחיל לתהות ברצינות האם המאמץ העצום שהחברה משקיע בתחום החיפוש שווה את זה, האם היא לא בעצם מהווה רק עלה תאנה לגוגל, שיכולה לנפנף בה מול הרגולטורים כהוכחה לכך שהיא לא מונופול.

בהתחשב בכך שהשליטה של גוגל בתחום החיפוש הסלולרי מוחלטת אף יותר, לפחות כרגע, יש רק דבר אחד שיכול להציל את בינג: שילוב עמוק אפילו יותר עם פייסבוק, היריבה הבולטת ביותר של גוגל. החשש הזה משילוב בין מנוע חיפוש ובין רשת חברתית היה אחד הגורמים שדחפו את גוגל לצאת עם גוגל+ - כשהוא אפוי למחצה.

גוגל נגד בינג, צילום: cc by Manuel Iglesias גוגל נגד בינג | צילום: cc by Manuel Iglesias גוגל נגד בינג, צילום: cc by Manuel Iglesias

 

דור רביעי בכל הכוח

בלונדון יתחיל בקרוב ניסוי גדול בהפעלת רשת הדור הרביעי (4G) בחלקים נרחבים של העיר. 25 תרנים אמורים לספק רשת במהירות הגדולה פי עשרה מזו של מכשירי הדור הרביעי לכ-15 מיילים רבועים, שצפויים לכסות את סוהו, ווסטמיניסטר, קינגס קרוס ואזורים אחרים.

הניסוי נערך על ידי חברת הסלולר השניה בגודלה בבריטניה, O2, שבעתיד מתכוונת להפוך את הרשת הזו לחלק מרשת הדור הרביעי שלה, שאמורה להתחיל לעבוד ברצינות ב-2013. 25 התרנים של לונדון אמורים להיות מסוגלים לשאת יותר מכל תעבורת הדור השלישי של O2.

הניסוי מוגבל בינתיים לאלף איש, והוא מיועד לא למכשירים סלולריים – אין מספיק כאלה שעומדים בתקנים – אלא בעיקר למחשבים ניידים. O2 תספק למשתתפים בניסוי דונגלים שיאפשרו להם להתחבר לרשת המהירה. בעתיד, מקווים שם, הם יחברו לרשת לא רק מחשבים וטלפונים סלולריים, אלא גם מוצרים חשמליים אחרים.

ניסוי קטן יותר כבר נערך בקורנוול, אחד האזורים הכפריים והציוריים ביותר של אנגליה. חברות הסלולר דחו בבוז את הטענה שבריטניה תשאר מאחורי אירופה בכל מה שקשור לדור הרביעי, והצביעו על ההוצאות הגדולות שלהן בתחום כהוכחה לכך: O2 כבר הוציאה חצי מיליארד ליש"ט השנה על שדרוג הרשת, וכנראה תוציא סכום דומה בשנה הבאה.

ומה מצב הדור הרביעי בשכונה שלכם? אה, כן, שכחתי. לספקיות הסלולר אצלנו אין כסף לשטויות כאלה.

 

תיאטרון טוויטר 

אנחנו עדיין בבריטניה: עולם התיאטרון הבריטי כמרקחה, שמזכירה את הרחש בביצה העיתונאית הישראלית לפני שידענו שוולווט אנדרגראונד היא דבורית שרגל. כותב (או כותבת) של חשבון טוויטר בשם westendproducer@ מסעירים את הסצינה.

הכותב (או הכותבת) אוהב (או אוהבת. טוב, די) לפזר רמזים שהוא/הי... (די, אמרתי!) בעצם סר קאמרון מקינטוש, מפיק ידוע של להיטים נוסח מיס סייגון, פנטום האופרה ושמאלץ מענג אחר. הכותב יורד בעקביות על חיבתו של סר קאמרון לשמפניה, ומפגין גסות רוח שנונה כלפי אחרים בתחום – אם כי עד כה הוא נמנע מהוצאת דיבה. סימן היכר, שבעליל נגנב מאדם ברוך, הוא הסיום של כל ציוץ ב"יקירי".

סר קאמרון עצמו נהנה מכל הבלגאן, ובצטטו את אוסקר וויילד מסר בתגובה: "חיקוי הוא הצורה הכנה ביותר של חנופה". אחרים, שמשוכנעים שהכותב הוא סר קאמרון עצמו או בכיר בחברת ההפקה שלו, קוראים בשקיקה כל ציוץ, בניסיון לזהות את הכותב ולברר מה קורה בביצה.

הצגה בלונדון. מיהו "פנטום הטוויטר"?, צילום: Simon Annand הצגה בלונדון. מיהו "פנטום הטוויטר"? | צילום: Simon Annand הצגה בלונדון. מיהו "פנטום הטוויטר"?, צילום: Simon Annand

שחקנים וסוכניהם עוקבים אחרי westendproducer@ בנסיון ללמוד כמה שאפשר על העולם הקר והאכזר הזה, אך הוא מתעלל בהם: "אין, באמת, שום טעם לשלוח את הסוכן שלך להתקשר אלי; מאות שחקנים יעבדו בשביל הרבה פחות ממך, יקירי," הוא ציוץ אופייני.

וכמובן, כמו בניסיון לברר מיהו בלדד השוחי – ושורה של דמויות דמיוניות דומות בהיסטוריה הארוכה של העיתונות והספרות – המרדף הוא עיקר ההנאה. החשיפה, וסביר מאוד שתהיה חשיפה, תוציא את האוויר מהבלון. אבל בינתיים נהנים.

קצרצרים

כשהאתר לא עולה, האפליקציה נתקעת, הבלוג מפרפר – מי אשם? הגרוטאה הסלולרית שלכם? בעיה טכנית כלשהי במחשב? או שמא ספק התשתית? בחלק ניכר מהמקרים, אומרים חוקרים, האשם הוא בחברה שלה אתם משלמים כסף טוב בעבור מהירויות שהיא לא באמת מסוגלת לספק. לפי המחקר הבינלאומי, ב-32% מהמקרים שנבדקו הספקיות חונקות את המהירות שלכם, אולי כי הן חושבות שיש דברים טובים יותר לעשות עם הפס הרחב ששילמתם עליו. המצב הזה משתנה מחברה לחברה וממדינה למדינה: ספקיות רשת בנסיכויות המפרץ, למשל, מעכבת את הגלישה ב-90% מהמקרים שנבדקו. הספקית הגדולה בישראל, בזק, מוזכרת גם היא בדו"ח, ולדברי החוקרים מעכבת את הגלישה ב-59% מהמקרים. לידיעתכם.

אפל עדיין לא מצליחה להתגבר על בעיית הסוללה המדממת באייפון 4S: החברה הודיעה, כזכור, שהצרה נפתרה באמצעות עדכון תוכנה, אם כי הודתה כי יש עדיין בעיות שלא נפתרו – קרי, פחות או יותר כולן. בפני אפל יש שורה של אפשרויות לטיפול במיני-משבר – כאשר הקוסמת ביותר היא, ובכן, פשוט לא לעשות כלום. הטמבלים כבר קנו את המכשיר, נכון? אין להם לאן ללכת, ועד ההשקה של המכשיר הבא בעוד שנה, עיתונות הטכנולוגיה המכורה לאפל כבר תשכ(י)ח את הנושא.

באופן בלתי מפתיע המשחק החדש בסדרת Call of Duty, המכונה Modern Warfare 3, נהפך ללהיט תוך זמן קצר. החברה שהוציאה אותו לשוק, אקטיויז'ן בליזארד, הודיעה שהוא מכר 6.5 מיליון יחידות בארה"ב ובריטניה לבדן בתוך יממה, והכניס לה 400 מיליון דולר. שזה, לדבריה, שיא חדש. בחברה ציינו בעליצות שסך ההכנסות של סדרת המשחקים עבר את זה של סדרות הסרטים "מלחמת הכוכבים" ו"שר הטבעות".

ישנן, אליבא דרבן פול סיימון, 50 דרכים להפרד מאהובך. העידן המודרני מספק לפחדנים שבינינו את האמצעי המושלם להימנעות מאמירת מה שצריך להיאמר: פשוט שלח הודעת SMS או הודעת פייסבוק. שליש מהנשאלים בסקר של חברת מחקר השוק Lab42 אמרו שהם נפרדו כך מבני זוגם, ו-40% שוקלים את האופציה בעתיד. הציניקנים יוכלו להתנחם בכך ש-75% מהנשאלים בסקר מחזיקים באמונה הרומנטית אך חסרת הבסיס ש"לכל אדם יש נפש תאומה אחת". נו, אם אתם אומרים.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
לגבי הדור הרביעי בארץ
זה לא שלחברות הסלולר אין כסף - הן פשוט עוד לא החזירו את ההשקעה בפריסה של הדור השלישי בגלל אימוץ איטי יחסי בארץ למרות כל הנסיונות שלהן לדחוף לאנשים דור שלישי לגרון (יש לא מעט אנשים שעדיין מסתובבים עם נוקיה "צביקה פיק" ומבסוטים עד הגג ולא כל מי שיש לו מכשיר דור שלישי גם גולש אינטנסיבי) ככה שפשוט אין להן אינטרס להשקיע בתשתית - הן יעקבו פריסת דור רביעי כמה שיוכלו.
זלמן מנדבושקעס , שלזוויג הולשטיין  |  14.11.11
לכל התגובות