אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משתוללים ברכב הליסינג? בקרוב תצטרכו לשאת בתוצאות צילום: עמית שעל

משתוללים ברכב הליסינג? בקרוב תצטרכו לשאת בתוצאות

אושרה לקריאה ראשונה הצעת החוק לחייב חברות המפעילות ציי רכב לאתר ולטפל בעובדים שנוהגים בצורה מסוכנת

22.11.2011, 17:49 | תומר הדר

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ג') לקריאה ראשונה את הצעת החוק של חברי הכנסת זאב ביילסקי וחמד עמאר, לנגישות לדיווח על נהיגה מסוכנת בחברות.

החוק נועד לחייב חברות המפעילות ציי רכב לאתר ולטפל בעובדים שנוהגים בצורה מסוכנת, על מנת להילחם בתאונות הדרכים, ולאפשר לציבור להתלונן ישירות לקצין הבטיחות של אותה חברה.

עפ"י ההצעה, חברה שבה יש קצין בטיחות תחויב להפעיל מוקד טלפוני שיקלוט את הדיווח באופן ישיר, וכן להדביק מדבקה על כל רכב חברה שבה יצוינו פרטי ההתקשרות עם קצין הבטיחות של החברה. ח"כ ביילסקי ציין כי "הצעת החוק נועדה לנסות לצמצם את הקטל הנוראי בכבישים במיוחד בשנה שבה עלה ב-5% מספר ההרוגים בכבישים ביחס לשנה שעברה".

יו"ר פורום נוהגים היי-טק וקצין הבטיחות של מטריקס, נועם קום, מחה על הצגת נהגי החברות כאלימים: "מי שחושב שנוהל 6 הפחית את תאונות הדרכים ב-20%-50% טועה טעות גדולה". הוא הוסיף כי שימוש בטלפון בנהיגה מעלה ב-95% את הסיכון לתאונה ואמר כי רק המספר המקוצר יעלה כ-2,000 שקל בחודש לכל חברה.

מנכ"ל חברת תנועה נט שמנפיקה את המדבקות, דורון רגב, טען מנגד כי העלות להחזיק מוקד הכולל תוכנת ניהול התלונות 24 שעות ביממה עמד בעבר על 10 שקלים למכונית וכיום הוא כ-3 שקלים למכונית.

ראש חולית תעבורה במשטרה, רב פקד רוני לוינגר, ביקש לפטור את כוחות הביטחון מחובת הדבקת המדבקה. הוא הסביר כי למשטרה יש מנגנון מסודר לטיפול במקרים כאלה ולאזרחים יש כבר כיום מוטיבציה גדולה להתלונן.

במהלך הדיון החליטה הוועדה לקבוע כי החוק יהווה בעצם תיקון של פקודת התעבורה והחובות בנושא המדבקה והמוקד הטלפוני יוטלו רק על חברות בהן יש קצין בטיחות. כמו כן נקבע כי החברות יהיו חייבות להפעיל מוקד אנושי במשך 10 שעות ביום, בין השעות 6:00 ל-22:00, וביתר הזמן לאפשר מענה קולי. עוד נקבע כי הפרת הנוהל תהיה כמו עבירת תעבורה ויחולו עליה ההוראות הקבועות בפקודת התעבורה. המשמעות היא כי הקנס שיוטל על קציני בטיחות שלא יעברו על החוק יהיה נמוך משמעותית ממה שהציעו יוזמי החוק.

תגיות

23 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

23.
אתם באמת חושבים שקציני הרכב ייעשו משהו?
במקרה הכי גרוע שיש הוא יחייבו את העובד בקנס כספי - ברגע שעובד מקבל קנס כספי בנוסף לכסף שהוא משלם על ליסינג בחודש - הרכב חוזר מיד לחברה. קצין הרכב יירק לבאר שממנה הוא שותה אם הוא יעז לחייב את הנהג בקנס כספי...... לא שאני בעד נהיגה פרועה עם הליסינג, ההפך אני בעד נהיגה בטוחה בכל רכב, אבל יש אנשים שפותחים עיניים על עובדי הייטק..... תיסעו לאט...
דן בלייר , גן יבנה  |  05.12.11
22.
איננו מתנגדים לנוהל-6 אנו מתנגדים לדרך בו החוק יתבצע !
ראשית,קיים מחקר רציני של דר" טובה רוזנבלום שמסקנות הדוח הם: שמספר תאונות הדרכים אצל נוהגי רכב חברה שהם בפיקוח של קצין בטיחות נמוכות בהרבה משל אזרחים שנוהגים ברכבם הפרטי. שנית,אם אזרח רוצה להתלונן עליו לבצע עברת תעבורה חמורה והוא: עזיבת שני ידיים מגלגל ההיגוי,כתיבה או רישום בזמן נהיגה תוך סיכון המשתמשים בדרך ואי שמירת מרחק מהרכב שלפניו. יתכן שיש להתקין מצלמות קדמיות על כל הרכבים במדינה שבלחיצת כפתור יצלמו את מס הרכב שביצע עבירה ובלחיצה שניה יעברו את התלונה ישר למשטרה וכל זאת בעלות ע"ח המדינה. יש לחייב גם את רכבי הביטחון,רכבי שרים וחברי כנסת בישום החוק !
קצין בטיחות בתעבורה , ישראל  |  29.11.11
19.
מנסיוני של בעל רכב ליסניג
זה לא שאנחנו משתוללים, אנחנו פשוט מרשים לעצמנו הרבה הרבה יותר ממה שכנראה ולא היה מתאפשר אם הרכב היה פרטי שלנו. אמנם יש לי רק שנה רכב חברה אבל בשנה הזו הספקתי לעבור עם הילדים כמעט כל מסלול אפשרי בארץ, האישה מאושרת סוף סוף לא נמרחים בשבתות בבית. אפשר לשים גז והרבה כי על הדלק עד גבול מסויים לא משלמים, וגם על המזגן בקיץ לא מתקמצנים. בקיצור זה לוקסוס בלי להזכיר את זה שפעמיים החודש הבאתי את הרכב שלי לאלבר שיציצו באיזה משהו שהיה נראה לי כמו תקלה זה מאוד נוח ומפנק ואני יכול להבין את ההשתוללות.
עידאי , יבנה  |  23.11.11
לכל התגובות