אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": בקשה לפירוק ישראייר בגלל חוב של 800 אלף שקל צילום: עמית שעל

בלעדי ל"כלכליסט": בקשה לפירוק ישראייר בגלל חוב של 800 אלף שקל

חברת התוכנה גלאור טוענת כי "ישראייר השתמשה בדרך כוחנית ומסרבת לפרוע את החוב". ישראייר: "גלאור פועלת בסחטנות ובחוסר תום לב"

29.11.2011, 07:06 | גולן חזני

בקשה לפירוק חברת התעופה ישראייר הוגשה אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי חברת התוכנה גלאור - כך נודע ל"כלכליסט". גלאור, המספקת רישיונות תוכנה לחברות בתחום התעופה והתיירות, טוענת כי לישראייר חוב של כ־800 אלף שקל כלפיה, חוב שהיה אמור להיות משולם לפני מספר חודשים. "ישראייר התנהלה בדרך כוחנית ובלתי מקובלת וסירבה לפרוע את חובה לחברת גלאור", טוענים בחברת התוכנה.

לטענת גלאור, מקור החוב הוא שימוש שעשתה ישראייר בתוכנות שפותחה על ידיה. בחברת התוכנה טוענים שסיכמו עם ישראייר על התשלום עבור התוכנות, אך בישראייר סירבו לשלם את הסכומים שהוסכמו ודרשו הנחות דרסטיות כתנאי לתשלום. גלאור טוענת כי הסיבה להתנהלותה הפסולה של ישראייר נובעת מהרעה משמעותית בעסקיה והגשת בקשת הפירוק נובעת מחשש שישראייר תגיע לחדלות פירעון.

"בשל ההרעה בעסקי החברה, הוחלפה השדרה הניהולית השולטת בשרשור בחברה ברואה החשבון צבי יוכמן, שידוע כמומחה בעל מוניטין בטיפול בחברות בקשיים, ודוד קמיניץ מונה כמנכ"ל הקבוצה. נראה כי ההנהלה החדשה החליטה לקצץ בעלויותיה וכך החוב של החברה למבקשת עלה 'על הכוונת'", נכתב בבקשה לפירוק.

מהבקשה לפירוק, שהוגשה על ידי משרד עורכי הדין קלמנסון ושות', עולה עוד כי חברת ישראייר העמידה בפני גלאור שתי אופציות: להסכים למתן הנחה דרסטית של מאות אלפי שקלים והשניה או להגיע להתדיינות ארוכה בבתי המשפט, מבלי לקבל את התמורה החוזית עד לסיום ההליכים.

"סירוב החברה לשלם את יתרת התמורה המינימלית הנו כוחנות לשמה הנובעת, כפי הנראה, מתפיסתה של החברה ומנהליה, כי הם מעל לחוק וכי התחייבויות חוזיות אינן מחייבות את החברה, אם הן אינן לרוחה", נכתב בבקשה לבית המשפט המחוזי. "מדובר בניסיון ציני ונעדר תום לב לכפות על המבקשת הנחה דרסטית ביתרת התמורה בניגוד להתחייבות חוזית ברורה".

דוד קמיניץ, מנכ"ל אי.די.בי תיירות, בעלי השליטה בישראייר, הגיב להאשמות. "גלאור פועלת בצורה סחטנית וניסתה בכל מיני דרכים לקבל כספים שלא מגיעים לה. בגלאור הבינו שאנחנו רוצים לתבוע אותם על חוסר תום לב ומתכוונים לפנות לממונה על הגבלים עסקיים כדי שיכריז עליהם כמונופול, ולכן הגישו בקשת פירוק. גלאור יספגו תביעה נגדית ואנחנו נוכיח שמדובר בחבורת סחטנים לא הגונים שניסו לקחת כספים לא להם. עצם בקשת הפירוק בשל מחלוקת כספית מוכיחה זאת. ביום חמישי קיימנו פגישה עם גלאור וציפינו לשיחת טלפון מהם, אך התשובה הגיעה בצורת תביעה", מסר קמיניץ.

תגובת גלאור לדברי קמיניץ היתה כי "סגנון האיומים וההפחדה של מר קמיניץ לא יסייע לו במקרה זה. העובדות כפי שפורטו בכתב התביעה מדברות בעד עצמן. ישראייר אינה מעל החוק וכמו כל חברה נדרשת לעמוד בחובותיה ובהתחייבויותיה".

תגיות

20 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

20.
תספורת, תגלחת
חייו הנוחים של הטייקון - מנפיק אג"ח בהיקפים עצומים, מנהלי הקופות קונים בחדווה, מפסיד בהשקעות גרועות ו...אנחנו מסתפרים. רוכש (בכספנו) את השופרסל, מרגיש כי טוב ומתחיל להעלות מחירים, מרוויח מיליארדים ו...אנחנו משלמים. חותם חוזה עם ספקים, נהנה משרות מלא, אבל...לשלם!? ואנחנו מתגלחים. דנקנר- אנחנו מסופרים, מגולחים ומרוששים, עזוב אותנו.
29.11.11
19.
ישראיר
החברה היתה שייכת לנוחי דנקנר, והוא העביר אותה ל - אי.די.בי. וככה יצא מהתחייבות אישית שלו לחובות החברה והעביר את ההתחייבות ל - אי.די.בי., כלומר כל מי שמחזיק במניות/אגרות חוב של אי.די.בי. ישלם את החוב. וזה אומר שקרנות הפנסיה שלנו שקועות עמוק בחברות של דנקנר, שיורדות ויורדות, ואני חושש שסופן (באם לא יקרה משהו מיוחד) קרוב. אינני יודע אם ערך כל חברותיו שוות את החוב שלהן. (בטוח שלא).
בן ארי , חיפה  |  29.11.11
17.
אני מתפרנס מישראייר יפה אז יש לי בקשה ...
אל תפרקו החברה אלא תעשו מה שעשיתי, תתפשרו, תקחו קצת תמשיכו לעבוד איתם ותתרגלו לעובדה שהדנקנר תמיד ינצח, למחוק את האגו, להגיע לפשרה, לבלוע הצפרדע ולהמשיך. מישהו אמר שהבעלים של גלאור טייס? תמחק את האגו, תחשוב כלכלית. מכרת להם תוכנה, מה כבר העלויות שלך, מדובר באובדן הכנסה ולא בהפסד, שמע לי אחי, תתפשר ותצא חכם, תשחיל אותם בעתיד, אתה טייס או לא? צא מהקרב תאסוף יתרון ותחזור ברגע מתאים. ההליך הזה לא יחלץ אותך רק יחתכו לך נוצות מהכנפיים. שמע לאליקו אחי, אליקו הוא גם טייס, גם עורך דין, גם בנאדם, גם איש עסקים וגם חכם. חכם גדול.
אליקו , מרכז  |  29.11.11
לכל התגובות