אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בכירי גוגל מציעים להשקיע במבנה של נאס"א - אם ישמש כחניון למטוסיהם

בכירי גוגל מציעים להשקיע במבנה של נאס"א - אם ישמש כחניון למטוסיהם

פייג', ברין ושמידט מוכנים להעניק 33 מיליון ד' לשיקום אתר היסטורי של סוכנות החלל, בתנאי שיוכלו להשאיר בו את שמונת המטוסים הפרטיים שבבעלותם

12.12.2011, 15:43 | יוסי גורביץ
מבנה היסטורי של נאס"א, המכונה "האנגר 1" וממוקם בשדה התעופה מופט שליד מאונטן ויו, נמצא בהליכי פירוק – ושלושת בכירי גוגל מציעים לממן את השיקום של האתר מכספם. השלושה – המנכ"ל והמייסד לארי פייג', המייסד סרגיי ברין, והיו"ר והמנכ"ל לשעבר אריק שמידט – מוכנים להשקיע בכך 33 מיליון דולר דרך חברה שלישית שבה הם שולטים, H211. עד כה נאס"א לא השיבה לבקשת השלושה, שנמסרה לה כבר בספטמבר - כך דיווח ה"מרקורי ניוז".

בהצעת השיקום של השלושה יש עוקץ: מטה גוגל ממוקם לא רחוק מה"האנגר 1", והבכירים דורשים להפוך כשני שליש משטח המבנה לחניון עבור שמונת המטוסים הפרטיים שלהם. עם זאת, הם מתכוונים לאפשר לנאס"א להשתמש בחופשיות בקומות העליונות של המבנה.

המעטה החיצוני של ההאנגר, שנבנה ב-1933 ואיחסן בעבר ספינות אוויר של חיל הים האמריקאי, מכיל חומרים רעילים ועל כן מפורק כעת, כאשר החשש הוא שעם הסרת המעטה יהיה המבנה חשוף לפגעי מזג האוויר. ההצעה של בכירי גוגל התקבלה בהתלהבות בקונגרס, שם חוששים מהעלות הגבוהה של שימור המבנה. חלק מחברי הוועדה העוסקת בנושא הביעו, עם זאת, חשש כי גוגל תנצל את המבנה ההיסטורי למטרות פרסומיות.

האנגר 1, צילום: בלומברג האנגר 1 | צילום: בלומברג האנגר 1, צילום: בלומברג

חברת H211 משמשת את בכירי גוגל לניהול צי המטוסים הפרטיים שלהם. לחברה יש שמונה מטוסים, אם כי היא בהליכים למכירת אחד מהם. האתר גוקר מתח ביקורת על מנהיגי גוגל, כשהוא שואל מדוע זקוקים שלושה בכירים לשמונה מטוסים, והאם לא היו יכולים להסתפק במטוס אחד לכל אחד מהם.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
ל1 שלא ממש מבין ...ממשלתית לא ציבורית כן !!!
מעניין מי סופג את ירידת הערך שהמטוסים נמכרים ? נחש גוגל , שבמניות שלהם הציבור האמרקאי מושקע דרך קרנות הפנסיה אגרות חוב ועד לידים פרטיות , זו בעיה גדולה ביותר של חברות ציבוריות, עסקאות מנוגדות לטובת החברה, של בעלי השליטה , כלומר בעלי השליטה ישתמשו בנזילות החברה הציבורית "לממן" עסקה גדולה , במידה והעסקה הצליחה החברה הציבורית תקבל את כסף "ההשקעה" חזרה ברווח מינימלי למראית עין ,הרווח הגדול ילך לבעל השליטה שיזם את העסקה בעזרת חברה אחרת ,במידה והעסקה הפסידה כמובן שהחברה הציבורית תתמודד עם כל ההפסד לבדה. עכשיו ברור לך מה הבעיה ? מבלי לדעת פרטים המייסדים של גוגל חיבו את גוגל להשתמש בשרותי הטיסות ושירותים נלווים של H211 , הריי הם המכל"ים , ובצורה כזו יש להם מטוסים פרטים שקנו עם יתחיבות עתידית מגוגל שתכסה את כל עלות המטוסים , בקיצור קיבלו מטוסים חינם מגוגל ... אם החברה הייתה פרטית זה בסדר אך היא ציבורית והכסף הוא ממש לא שלהם ...
12.12.11
4.
אני מפרגן לגוגל את כל המטוסים שבעולם. בזכותם עסקים קטנים כמוני יכולים לפרסם ולהגיע לקהל רחב
בתקציב פרסום שלפני ADWORDS היה בלתי אפשרי. נכון שהיום יש אפשרויות נוספות (אך פחות מתוחכמות) אבל גוגל הראתה לכל השאר שגם מתקציבים קטנים בעזרת טכנולוגיה חכמה אפשר לעשות כסף.
michael , tel aviv  |  12.12.11
לכל התגובות