אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מהו סוד ההצלחה של סמסונג? צילום: בלומברג

מהו סוד ההצלחה של סמסונג?

יצרנית הסלולר שוברת את שיאי המכירות של עצמה, ולדברי האנליסט רוס רובין הדבר קשור לשליטתה בייצור הרכיבים. עם זאת, הרווחים של אפל מהסמארטפונים עדיין גבוהים יותר

13.12.2011, 11:05 | יוסי גורביץ

במשך 11 החודשים שחלפו מפתיחת השנה הפיצה סמסונג, לפי נתוניה, לא פחות מ-300 מיליון מכשירים סלולריים. בכך, אמרה החברה, היא שברה את שיאי המכירות שלה-עצמה: במהלך כל שנת 2010, היא מכרה כ-280 מיליון מכשירים. ההכרזה הזאת מגיעה עוד לפני חודש דצמבר, שבו חל חג המולד ונחשב מסורתית לחודש מכירות חזק מאוד. אבל ממה ההצלחה הזאת נובעת?

חלק ניכר מההצלחה נשען, כמובן, על הסמסונג גלקסי אס 2, שיצא לשוק באפריל ושמכר 10 מיליון יחידות עד ספטמבר. בעקבות הצלחת המכשיר, כמו גם זו של קודמו – הסמסונג גלקסי הראשון – הפכה סמסונג באוקטובר ליצרנית הסמארטפונים המובילה לא רק בקרב יצרני אנדרואיד, אלא בכלל: היא מכרה 27.8 מיליוני סמארטפונים לעומת 17.1 מיליונים שמכרה אפל ו-16.8 מיליונים שמכרה נוקיה.

אלא שהגורמים שהובילו להיקף המכירות המרשים מורכבים יותר: האנליסט רוס רובין מ-NPD, למשל, אמר ל"וויירד" שלסמסונג יש יתרון בתחום שרשרת הייצור. המכשירים שלה כוללים צגים גדולים ובהירים עם ניגודיות (Contrast) גבוהה, הם רזים מאוד יחסית ומשתמשים בזכרון פלאש. אלו סממנים שמועדפים על ידי קהל הלקוחות, ושלסמסונג יש שליטה ניכרת בייצור הרכיבים הקשורים אליהם. החברה הדרום קוריאנית מייצרת, בין השאר, גם שורה של חלפים למכשירי אפל.

אבל בכל ההישגים האלה, מציין וויירד, טמונה בעיה אחת קטנה: אף על פי שסמסונג שיווקה יותר מכשירים, לאפל יש עדיין רווחים גבוהים יותר. לפי ההערכה היא חולשת על 66% מההכנסות ממכירת סמארטפונים, בעוד שנתח השוק של סמסונג עומד רק על 15%.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
המהפך בפתח: אפל אכן הציגה מוצר חדש והיתה סיבה לרכוש את האייפון. עכשיו אין ולכן המהפך בפתח
מכיוון שאני משוכנע שאין עוד שפנים בכובע של אפל. ויש מצב שהשפנים היחידים שנשארו הם בהנהלה. ואין סיכוי שהם יעשו צעדים דרמטיים או איכותיים שישמרו את הפער בין אפל לשאר החברות - הרי שברור ששלב ההתפקחות של העדר יגיע. ואז אנשים יבינו שלשלם עוד 30 אחוז עבור כלום זה לא משתלם גם לא לכבשה הכי מבולבלת שרועה באחו החלומות הוורודים. התוצאה תהייה שהמשקל יעבור לסמסונג ולדומיה שמסוגלות לתת יותר חומרה תמורת פחות כסף - וזו שאיפתו של כל צרכן נבון. לצערי, המגמה של העברת המשקל למזרח תלך לתגבר. זה לא רק עניין של מוצר של מי קונים אלא של מי נותן את הטון. והמזרח הרחוק הולך להוביל ולקבוע את הטרנדים לקולות צלילי הטביעה של המערב. (תושמע מוזיקה מסולסלת מהמזרח המאוד קרוב...).
גם עדר מתפקח  |  13.12.11
4.
אפל מוכרים מותג ולא טלפון, ועל מותג יש לקוחות שמשלמים הרבה יותר
כמו שרסק עגבניות של יכין עולה פי 2 מרסק עגבניות שמוכרים לשוק החרדי (שגם הוא בבעלות יכין... ומיוצר באותו מפעל), כך אפל הצליחו בגאוניותם השיווקית למתג מוצר צריכה אלקטרוני שלא חסרות לו בעיות (אטנטנה גייט, מסכים שנשברים עם כל נפילה וכו') כמותג על שמצליח להמכר במחרים יקרים פי 2 ממחירי השוק של מוצרים מקבילים באותה איכות. הענין שהוא שאופנה הוא דבר חולף, ולכן נתח השוק של טלפוני האנדרואיד (שהצליחו לסגור את הפער שהיה מול האייפון) הוא היום כפול מזה של אפל.
ברור שאפל מרוויחים יותר (בנתיים)  |  13.12.11
3.
רוב העולם רוצה אנדרואיד וסמסונג מספקת גם טלפונים וגם עדכוני תוכנה מהר מכולם
המוטורולה רייזר אינו נופל מהגלאקסי 2 מבחינה טכנית, אבל הוא הושק כמעט שנה לאחר הגלאקסי 2 אס ומוטורולה ידועים לשמצה בכך שאינם ממהרים (אם בכלל) לשחרר עדכוני תוכנה. וכך, למרות ששתי החבורת מוכרות טלפוני אנדרואיד מצויינים, סמסונג היא קניה טובה יותר.
היתרון הגדול ביותר  |  13.12.11
לכל התגובות