מהו סוד ההצלחה של סמסונג?
יצרנית הסלולר שוברת את שיאי המכירות של עצמה, ולדברי האנליסט רוס רובין הדבר קשור לשליטתה בייצור הרכיבים. עם זאת, הרווחים של אפל מהסמארטפונים עדיין גבוהים יותר
במשך 11 החודשים שחלפו מפתיחת השנה הפיצה סמסונג, לפי נתוניה, לא פחות מ-300 מיליון מכשירים סלולריים. בכך, אמרה החברה, היא שברה את שיאי המכירות שלה-עצמה: במהלך כל שנת 2010, היא מכרה כ-280 מיליון מכשירים. ההכרזה הזאת מגיעה עוד לפני חודש דצמבר, שבו חל חג המולד ונחשב מסורתית לחודש מכירות חזק מאוד. אבל ממה ההצלחה הזאת נובעת?
חלק ניכר מההצלחה נשען, כמובן, על הסמסונג גלקסי אס 2, שיצא לשוק באפריל ושמכר 10 מיליון יחידות עד ספטמבר. בעקבות הצלחת המכשיר, כמו גם זו של קודמו – הסמסונג גלקסי הראשון – הפכה סמסונג באוקטובר ליצרנית הסמארטפונים המובילה לא רק בקרב יצרני אנדרואיד, אלא בכלל: היא מכרה 27.8 מיליוני סמארטפונים לעומת 17.1 מיליונים שמכרה אפל ו-16.8 מיליונים שמכרה נוקיה.
אלא שהגורמים שהובילו להיקף המכירות המרשים מורכבים יותר: האנליסט רוס רובין מ-NPD, למשל, אמר ל"וויירד" שלסמסונג יש יתרון בתחום שרשרת הייצור. המכשירים שלה כוללים צגים גדולים ובהירים עם ניגודיות (Contrast) גבוהה, הם רזים מאוד יחסית ומשתמשים בזכרון פלאש. אלו סממנים שמועדפים על ידי קהל הלקוחות, ושלסמסונג יש שליטה ניכרת בייצור הרכיבים הקשורים אליהם. החברה הדרום קוריאנית מייצרת, בין השאר, גם שורה של חלפים למכשירי אפל.
אבל בכל ההישגים האלה, מציין וויירד, טמונה בעיה אחת קטנה: אף על פי שסמסונג שיווקה יותר מכשירים, לאפל יש עדיין רווחים גבוהים יותר. לפי ההערכה היא חולשת על 66% מההכנסות ממכירת סמארטפונים, בעוד שנתח השוק של סמסונג עומד רק על 15%.
7 תגובות לכתיבת תגובה