אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"כאן הקהל מנתב את המעצב" צילום: תומי הרפז

"כאן הקהל מנתב את המעצב"

עודד ארמה לא נח מאז נבחר למעצב המבטיח של כלכליסט לשנת 2011. "ספורטס אילוסטרייטד", הבלוגים של "ווג" ותצוגות בניו יורק כבר ברזומה שלו. עכשיו הוא מכוון לחו"ל, שם לדבריו הוא מרגיש יותר חופשי בעיצוביו

18.12.2011, 09:51 | לרה רוטר

האמנית סיגלית לנדאו השתמשה בנעליים שעיצב בעבורה בעבודת וידיאו ארט שהציגה בביאנלה בוונציה, המגזין הנחשב "ספורטס אילוסרייטד" צילם את נעליו לגיליון שיראה אור בפברואר הקרוב, והוא השתתף באירוע בינלאומי לבלוגרים במסגרת שבוע האופנה בניו יורק ובתערוכת קפסול, גם היא בשבוע האופנה בניו יורק, שמציגה פרטי אופנה ואקססוריז. מאז זכה מעצב הנעליים עודד ארמה במקום הראשון בתחרות המעצבים המבטיחים של "כלכליסט" לשנת 2011 הוא לא מוצא זמן לנוח. ארמה קיבל גם פניות ממגזין "V", חשיפה בבלוג של "ווג איטליה" ו"ווג גרמניה", ואתמול השתתף במכירה בחנות פופ־אפ (חנות שנפתחת לזמן קצוב) במלון בוטיק בברצלונה.

איך אתה מספיק הכל?

"אני חושב כל בוקר מה אני יכול לעשות היום שלא עשיתי אתמול", הוא מחייך. "למשל, בקולקציה הבאה שאציג בפברואר בתערוכת קפסול בניו יורק אני רוצה לכלול גם חגורות ומגפיים. בכל הקשור לקידום המותג, אני מנסה לדמיין דברים שאני רוצה שיקרו. בזמן האחרון היתה לי תחושה שאני מוכרח להגיע גם לשוק האירופי, ואז הגיעה פנייה להשתתף בחנות הפופ־אפ במלון שיק אנד בייסיק בברצלונה, ש־25 חדריו הפכו למשך יום אחד לחנויות של מעצבים צעירים מרחבי העולם. זה אירוע שמתקיים פעם בחצי שנה. הפנייה הגיעה אליי באמצעות סראפאן - השואו רום שאני עובד איתו ואשר מייצג אותי בתערוכות בחו"ל".

חיזוק המותג

 

ארמה מינף את הנסיעה לברצלונה גם ליצירת קשרים עסקיים נוספים, ובאמצעות שגרירות ישראל בספרד הפיץ חומרים במטרה לקבוע לעצמו פגישות עם התקשורת המקומית.

אתה מקפיד על חשיפה, אבל מה בנוגע למכירות? יש הזמנות מקניינים?

"אני חושב שהחשיפה היא צעד ראשון לחיזוק המותג - צעד שיוביל לבסוף גם למכירות רבות יותר. כרגע אני משתמש בכוחה של התקשורת. סיגלית לנדאו פנתה אליי אחרי שראתה כתבה בעיתון, ואירוע הבלוגרים בניו יורק, למשל, הביא אליי את הפאשן דירקטור של פלטפורמת המיקרובלוגינג 'טמבלר'. כשמישהו כמוהו ממליץ על משהו באתר זה ביג דיל. הוא פרסם תמונה שלו בנעליים צהובות מהקולקציה שלי, וזה זכה לכ־400 שיתופים בעולם. בעקבות הפוסט שלו קיבלתי הזמנות מבוטיק בבריטניה. גם בעקבות שבוע האופנה בתל אביב והאזכורים עליו בבלוגים של 'ווג גרמניה' ו'ווג איטליה', נוצר עניין בקרב קניינים מחו"ל. הבאז התקשורתי למותג מביא לתוצאות. יש לי כיום הזמנות לכמה עשרות זוגות נעליים מקנדה ומנורבגיה, ובינתיים זה מספיק לי".

ומה הלאה?

"אני רוצה להרחיב את הקולקציה כך שתתאים לשוק המקומי, וליצור גם דגמים שפונים לשוק הבינלאומי. כרגע המותג זקוק לעוד ותק ולעוד נקודות מכירה בארץ ועולם. אחר כך אני חולם על חנות דגל בחו"ל שתהיה אב־טיפוס של החנויות הבאות שאפתח. בארץ אני רוצה לפתוח קונספט שמשלב בין סטודיו לחנות, שייתן חוויה אישית ללקוח. בפברואר יש לי פגישה עם נציגים של חברה איטלקית בשם Vescovi and Marini, יצרנית אופנת גברים שגם עוזרת למותגים לבנות מערך זכיינות ברחבי העולם".

ארמה. "הנעליים שלי עוד ימצאו את החנויות הישראליות שמתאימות להן", צילום: תומי הרפז ארמה. "הנעליים שלי עוד ימצאו את החנויות הישראליות שמתאימות להן" | צילום: תומי הרפז ארמה. "הנעליים שלי עוד ימצאו את החנויות הישראליות שמתאימות להן", צילום: תומי הרפז

 

כבר לא בקום איל פו

אך למרות כל ההד התקשורתי, עסקיו של ארמה בישראל לא מתנהלים על מי מנוחות. סקץ' וקום איל פו הפסיקו למכור את נעליו, וכעת הוא מחפש נקודות מכירה נוספות שיתאימו לסגנונו.

למה יצאת מסקץ'? היה נראה שאתם מתאימים זה לסגנונו של זה.

"עבדתי עם יוסי קצב מסקץ' שתי עונות בשיתוף פעולה יפה, גם בקטלוגים שלו וגם בתצוגות אופנה. אך הוא החליט לאחרונה להתרחב לרשת חנויות קטנה, אך המוצר שלי מתאים באופי שלו לחנויות בוטיק. כחלק מהשינוי העסקי שלו החליט קצב שהוא מעדיף להציע עכשיו נעליים שפונות למכנה משותף רחב יותר מכפי שאני יכול להציע, והכניס נעליים של פליי לונדון במקום הנעליים שלי", מסביר ארמה וממשיך בפרץ: "נוצר כאן מצב שבו הקהל מנתב את המעצב, ואני לא רוצה להיכנע, בעוד שבחו"ל מקבלים אותי כמו שאני, וזה פותח בעבורי יותר אפשרויות עיצוביות. הנעליים שלי עוד ימצאו את החנויות הישראליות שמתאימות להן. אני מתחיל למכור עכשיו אצל אלה אייזנברג ממזון רוז', ורוצה לפנות גם לבוטיק אברהם בכיכר המדינה ולנסות למכור שם".

תגיות