אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": אחרי היבואנים, רשות ההגבלים בודקת את חברות הליסינג צילום: אוראל כהן

בלעדי ל"כלכליסט": אחרי היבואנים, רשות ההגבלים בודקת את חברות הליסינג

הממונה על הגבלים עסקיים דורש מחברות הליסינג מידע על כל ההסדרים שלהן עם יבואני הרכב, על תוכניותיהן ועל מספר ועלות כלי הרכב שרכשו בחמש השנים האחרונות. זאת, שבועיים לאחר שרשות ההגבלים פנתה בדרישות דומות ליבואנים

21.12.2011, 07:02 | תומר הדר

בחינת ענף הרכב, שנערכת בימים אלה ברשות ההגבלים העסקיים, מתרחבת. כפי שנחשף לראשונה ב"כלכליסט", לפני כשבועיים פנו אנשי רשות ההגבלים העסקיים לכל יבואני הרכב בישראל בדרישה לקבלת מידע על נתוני המכירות של כל יבואני הרכב, פילוח המכירות בין לקוחות פרטיים לחברות ליסינג, וגובה ההנחות שיבואני הרכב מעניקים לחברות הליסינג. המידע מתייחס לכלי רכב שנמכרו משנת 2007 ועד היום.

כעת מתברר שמעגל הנחקרים הורחב וכולל גם את כל חברות הליסינג בישראל. ממסמכים שהגיעו לידי "כלכליסט" עולה שביום חמישי האחרון, כשבוע לאחר הפנייה אל יבואני הרכב, פנתה רשות ההגבלים העסקיים גם לכל חברות הליסינג ברשימת דרישות שיש למלא עד 27 בדצמבר. כך, נדרשת כל חברת ליסינג לדווח כמה כלי רכב רכשה מכל יבואן רכב במהלך חמש השנים האחרונות וכמה שילמו עבור כלי הרכב. נוסף על כך, נדרשת כל חברת ליסינג לספק לרשות ההגבלים העסקיים, "כל הסדר, הבנה או הסכמה, בין במפורש ובין מכללא, בכתב, בעל פה או בהתנהגות, במישרין או בעקיפין", לפי מכתב הרשות, שהתקיימו בין חברת הליסינג ובין יבואני הרכב מאז שנת 2007.

כמו כן, כל חברת ליסינג נדרשת לספק לרשות ההגבלים "כל תוכנית עסקית או שיווקית, או סקר, או ניתוח שוק או מצגת שנערכו על ידי או חברתכם או עבורה".

עוד עולה מתוכן המסמך שחברות הליסינג גם נדרשות לספק מידע על נתחי השוק שמחזיקה כל חברה, כושר המיקוח של חברת הליסינג מול יבואני הרכב, והשפעתה של שיטת המיסוי הנהוגה בישראל על ענף הליסינג.

בימים אלה נמצא ענף הרכב תחת בחינה כפולה - מצד משרד התחבורה ומצד משרד האוצר. ועדת זליכה שמונתה על ידי שר התחבורה צפויה להגיש את מסקנותיה להסדרת ענף הרכב בשבועות הקרובים, ואילו ועדה נוספת, של משרד האוצר, צפויה אף היא להגיש את מסקנותיה במהלך השנה הבאה.

תגיות

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
האמון בממשלת ישראל
ידידי היקרים יש כונה של האוצר למסמס את מסכנות ועדת זליכה , האוצר לא רוצה כרגע לחשוף את התנגדותו המלאה לועדת זליכה , האוצר סירב להישתתף בועדה זאת מסיבותיו הוא , אך כדי שיהיה לא שותף להיתנגדות הוא דוחף הממונה לרשות ההגבלים לבצע חקירה מדומה , מעבר לכך האוצר הקים ועדה עצמאית משל עצמו כדי להראות פולטית ששם בדקו את הנושא , הכל כדי לבטל ולפגוע במסכנות ועדת זליכה , בכל מקרה אנחנו האזרחים ניפגע כי לאדון שטיניץ יש חשבון עם שר התחבורה כץ , אנחנו האזרחים משלמים גם על כך שבחרנו בביבי , שחסר עמוד שדרה ונכנע תמיד על חשבון האזרחים הנאנקים תחת יד השלטון , שימו לב כולם אנשי ליכוד , חבל .................... אני מקוה שהפעם לא תשכחו , יבוא יום ונחזיר להם !!!!!!! ביבי אל תקרא לנו לבחור בך ביום הבוחר החלף מפלגה לך לש"ס או אגודה .
סימן טוב , מבשרת  |  22.12.11
11.
היגיע זמן והלווי שיצא מזה דבר טוב לכולם
לממונה על ההגמלים , חברות הליסינג בשיתוף עם היבואנים היתעשרו על חשבון הציבור הפרטי , על ידי קבלת הנחות על גבם של הלקוחות הפרטים , כמו כן חברות הליסינג אנסו את כל נותני השרותים בענף הרכב כולל מוסכים מורשי יבואן , לעבוד במחירי הפסד , ומצד שני היבואנים אונסים את המוסכים המורשים שלהם לעבוד בהסכמי תחזוקה מול חברות הליסינג במחירי הפסד , אך דורשים מהמוסכים דרישות דרקוניות לעמוד בסטנדרטים גבוהים מאוד בקנית חלפים מקורים אצל היבואן , וכאן בחמש השנים האחרונת קם הגולם על יוצרו , חברות הליסינג מכתיבים ליבואנים , את מחיר הרכב ( המבין יבין ) את מחיר התחזוקה בקיצור הכל , כולל מי יהיה - המלך - הבא , מאזדה , או יונדאי . נו אדון ממונה על ההגבלים תציל אותנו מחברות הליסיג ותחזיר אותם לפרופורציות .
אבי , תל אביב  |  21.12.11
9.
ומי בודק את פרשיית החשבוניות המוזרות מקפריסין?
להזכירכם, המכס עיכב לפני מספר חודשים שחרור מכוניות מהנמל משום שהסתבר שהיבואנים לא מציגים לרשויות המכס חשבוניות רכישה מקוריות של היצרן אלא של דילרים וחברות סחר שונות ומשונות. מי בדק על מה מצהירות החברות והאם יש פה לכאורה חשד לפלילים?
21.12.11
לכל התגובות