אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט" - "המיזוג בין דלק רכב וקמור הביא לבחינת ענף הרכב" צילום: אוראל כהן

בלעדי ל"כלכליסט" - "המיזוג בין דלק רכב וקמור הביא לבחינת ענף הרכב"

בכיר בענף הרכב אומר שמיזוג החברות "הדליק נורות אזהרה" והביא את רשות ההגבלים העסקיים לבדוק את הענף

25.12.2011, 07:01 | טל ליטמן

בדיקת מיזוג דלק רכב וקמור רכב הובילה לבדיקת ענף הרכב על ידי רשות ההגבלים, כך אמר ל"כלכליסט" גורם בכיר בענף הרכב המצוי בפרטי הבדיקה. "במהלך בדיקת המיזוג נדלקו אצל הממונה נורות אזהרה שעוררו את הצורך לבחון לעומק את ענף הרכב, ובפרט את כוחן של יבואניות הרכב בענף", אמר הגורם.

בסוף אוקטובר הזמין גילה את בכירי החברות לשימוע והסביר כי התנגדותו למיזוג נובעת מחשש "להקלה על שיווי משקל לא תחרותי" בשוק הרכב, כלומר, להקלה על יכולת היבואנים "להשוות" מחירים.

המיזוג, שהושלם בסופו של דבר לפני כשבועיים, הותנה על ידי גילה במכירת זיכיון צ'רי שהוחזק על ידי קמור לצד שלישי. במסגרת המיזוג רכשה דלק רכב, שבשליטת גיל אגמון וקבוצת דלק, 64% מקמור רכב בתמורה ל־150.9 מיליון שקל.

לפני כשלושה שבועות החלה רשות ההגבלים בבדיקה מקיפה של ענף הרכב. תחילה פנתה הרשות לכל יבואני הרכב בישראל בדרישה לקבלת מידע על נתוני המכירות, פילוחן והסדריהם עם חברות הליסינג, וזמן קצר לאחר מכן פנתה לכל חברות הליסינג בדרישות דומות.

בנוסף לבדיקת רשות ההגבלים העסקיים, נמצא בימים אלה ענף הרכב תחת בחינה כפולה — מצד משרד התחבורה ומצד משרד האוצר. ועדת זליכה שמונתה על ידי שר התחבורה צפויה להגיש את מסקנותיה להסדרת ענף הרכב בשבועות הקרובים, וועדה נוספת, של משרד האוצר, צפויה להגיש את מסקנותיה במהלך השנה הבאה.

רשות ההגבלים העסקיים, דלק רכב וקמור רכב סירבו להגיב לידיעה.

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
דרוש שינוי דרסטי במונופול של ייבוא הרכבים
אין שום הגיון להמשיך את היבוא לישראל כמו שהוא כיום! יצרן רכב אשר מעוניין למכור את הרכבים שלו בישראל צריך למכור זאת לנציגים מקומים . ההחזקה של מחסניהחלפים צריכה להיות של היצרן. זה יבטיח עלות מינימום! וגם תחרות בינהם שוקים! המס על רכב חדש חייב לרדת ב 40 אחוז.
אוהד  |  26.12.11
10.
גישה לא נכונה !
צריכים להבין שמהמיזוג של קמור אל תוך דלק מוטורס יצא רק טוב לצרכן: היום קמור היא חברה קטן שבקושי מרוויחה (5 מיליון ש"ח רווח ב-2010 זה צחוק מעבודה ליבואן רכב !), עם הוצאו קבועות גבוהות המתפזרות על-פני כמות קטנה מאוד של מכוניות (כ-800 בלבד ב-2010) דבר שמקטין את האפשרות ליבואן למכור את המכוניות במחיר נמוך יותר. צריכים להבין שיש יתרון לגודל, הוצאות קבועות של מחסן חלפים, מחסן רשוי, ערבות למשרד התחבורה, מוסכים ומרכזי שירות ומכירה - כל אלה עולים כסף רב שכעת יתפזר על פני יותר מכוניות של פורד, מאזדה וב.מ.וו גם יחד. תהיו בטוחים שהמחירים בב.מ.וו יהיו נמוכים יותר מבעבר ויימכרו בכמויות גדולות יותר מבעבר. אל תאמינו לכל שטות שמוכרים לכם בתקשורת.
נירו , מרכז  |  25.12.11
9.
ענף הרכב=חזירות לשמה
כבר שנים על גבי שנים שהענף הרכב מנוהל על ידי איגוד יבואני הרכב שזו הזרוע הביצועית של משפחות היבואנים,כבר שנים תפקיד של שר התחבורה היה תפקיד לא נשחק ולא זוהר ולכן כל מי שהגיע אליו היה בסופו של יום חלש מול הפקידות הותיקה והחזקה במשרד שנתמכה על ידי היבואנים,המשרד נוהל בפועל לא עלידי השר אלא על ידי הפקידים והניהול תמיד היה עקב בצד אגודל עם היבואנים.המשפחות שבמשך שנים חלבו את ציבור הקונים הרויחו הון לכן ברשותם צבא לוביסטים צמוד משרדי יחסי ציבור וכמובן אל נשכח את הפירסומים בעיתונות היומית והמדיה בקיצור מישהו דיבר על מונופול??? הוא לא טעה
דויד כהן , תל אביב  |  25.12.11
לכל התגובות