אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הטכנולוגיות שיכבשו את העולם: מהדורת 2012

הטכנולוגיות שיכבשו את העולם: מהדורת 2012

פייסבוק תימצא בכל מקום ברשת, שידורים בסטרימינג יגיעו לכל בית, הטאבלטים יתבססו על תוכן ולא על מפרט, וממשקי השליטה הטבעית יכבשו את הסלון: זה מה שמצפה לנו בשנה הבאה

26.12.2011, 11:33 | כתבי כלכליסט

השנה שבה נתחיל לדבר אל הטלוויזיה:

הקינקט וסירי ידחפו את התחום קדימה - הראל עילם

מסכי המגע בטלפונים הם כבר מציאות יומיומית מובנת מאליה, אבל הם רק מתחילים את המהפכה של הממשק הטבעי, או NUI. השנה הבאה תהיה השנה שבה אנחנו נראה את הממשק הטבעי נכנס לכל מקום, בעזרת אמצעים נוספים.

ממשק טבעי מאפשר לנו לשלוט במכשירים שונים ללא צורך באביזרים כמו עכבר או מקלדת, אלא באמצעות קול או תנועה. הקינקט של מיקרוסופט הוא אחד ממבשרי המהפכה, ומאפשר כבר כיום לשחקנים לשלוט בכל הנעשה בטלוויזיה שלהם, לבצע חיפוש קולי בבינג ואף להגיב לפרסומות בצורה אינטראקטיבית על ידי פקודות קוליות או תנועות. בשנה הבאה תאפשר מיקרוסופט למפתחים לחבר את הקינקט למחשבים מבוססי ווינדוס, ואלה יוכלו למצוא דרכים חדשות ומעניינות לשליטה במחשבים האישיים.

אפל התקדמה עוד צעד עם "העוזרת הווירטואלית" סירי שנמצאת במכשירי האייפון החדשים, ולפי הדיווחים תשולב גם באייפד 3 ובטלוויזיות חכמות עתידיות. הסיבה להצלחתה של סירי היא טכנולוגיית האינטליגנציה המלאכותית המתקדמת שלה וזיהוי הקול המוצלח, שמאפשרים למשתמשים לדבר אל המכשיר באופן טבעי, ללא צורך בשינון פקודות שהוגדרו מראש. תכונה מוצלחת נוספת היא התממשקות חכמה למסדי נתונים: רשת החנויות בסט ביי נתנה לאחרונה לאפל גישה מלאה למאגר שלה, מה שמאפשר למשתמשים לחפש מוצרים לפי זמינות, מחירים ומפרט מלא, כמו "מצאי לי מכונת כביסה בנפח 5 ק"ג ומעלה באזורי".

מיקרוסופט וגוגל לא יוכלו להישאר מאחור והן צפויות לשדרג את האלטרנטיבות שלהן. גוגל כבר מציעה פקודות קוליות באנדרואיד, שמאפשרות שליחת SMS, אימיילים, ניווט ליעדים ועוד, אבל לא בשפה טבעית. שמועות עקשניות שצצו לאחרונה טוענות כי בחברה עומדים לשדרג את השירות כך שיתחרה טוב יותר בסירי.

מכשיר הקינקט, של מיקרוסופט, צילום מסך: microsoft.com מכשיר הקינקט, של מיקרוסופט | צילום מסך: microsoft.com מכשיר הקינקט, של מיקרוסופט, צילום מסך: microsoft.com

לאחרונה הרחיבה גוגל את החיפוש הקולי גם לעברית, ועל פי הדיווחים אפל עובדת על גיור של סירי, כך שהמהפכה של הממשק הטבעי מתחילה להתרחב ולצאת מגבולות השפה האנגלית.

ממשק טבעי הוא לא רק נוח יותר: זהו פתח למהפכה האמיתית הבאה בתחום המחשוב, מהפכה של כוח חישוב שנמצא בכל מקום. כיום משטחי המגע עדיין מכריחים אותנו לגעת במחשב, בסמארטפון או בטאבלט. אבל אם נוכל לתקשר רק עם המצלמה או המיקרופון, המחשב יוכל להיות בכל מקום — בבגדים שאנו לובשים או בקירות שסביבנו. הוא יוכל להיות איתנו בכל רגע, בלי שנצטרך לזכור להטעין את הטלפון או להכניס אותו לכיס.

יחד עם חיבור קבוע לרשת ולשירותי ענן, בשנים הקרובות ממשק טבעי הולך לשנות את כל התפיסה שלנו לגבי מהו מחשב וכיצד אנחנו משתמשים בו.

הסמארטפון יגיע לממדים גדולים

הסלולרי יבלע גם את הטאבלט - שי ענבל

עם השקת דגם האייפד הראשון של אפל לפני כשנתיים ניתן היה לזהות שורה של הבדלים בינו לבין כל הסמארטפונים שניתן היה למצוא בשוק, אף שהביקורות הגדירו אותו כאייפון גדול. בזמן שחלף מאז, הפער הזה הלך והצטמצם. האייפד, הכולל מסך של כמעט 10 אינץ', התקבע כמכשיר שמאפשר קריאה נוחה של מגזינים וצפייה בווידיאו, אך מהר מאוד יצאו לשוק מתחרים שאתגרו אותו דווקא מלמטה. טאבלטי הגלקסי של סמסונג ומכשירים של יצרניות נוספות קירבו את תחום הטאבלטים יותר ויותר לכיוון הסמארטפונים. כיום כבר לא ברור לגמרי ההבדל בין גלקסי Note — מכשיר סלולרי בעל מסך של 5.3 אינץ' וסטיילוס, ל־HTC Flyer, טאבלט לכל דבר ועניין בגודל של 7 אינץ'.

סמסונג גלקסי Note, צילום מסך: thisismynext.com סמסונג גלקסי Note | צילום מסך: thisismynext.com סמסונג גלקסי Note, צילום מסך: thisismynext.com

אך לא רק הגודל אחראי לטשטוש הסופי. אם בהתחלה הסמארטפון החליף רק מעט מאוד מכשירים שבהם אנו עושים שימוש יומיומי, הרי שבשנים האחרונות נוספו לו עוד מגוון שימושים: מארנק סלולרי, דרך אפשרות לשלוט על טלוויזיות ומכשירים אחרים, ועד לכלי אבחנה רפואיים. GPS ומצלמה הם כבר סטנדרט בכל טלפון, וכיום גם מד התאוצה, הגיירוסקופ והבא בתור הוא שבב NFC לביצוע תשלומים עם ארנק סלולרי.

סקרים חדשים מראים שיותר ויותר אנשים מעדיפים לקבל את עדכוני החדשות שלהם ישירות מהסלולרי, ואפליקציות כמו פליפבורד כבר מביאות את המגזינים גם לסמארטפונים בצורה נוחה ויעילה. כלומר, לא חייבים טאבלט עם מסך גדול כדי לקרוא תכנים.

בשנה הבאה מגמת הטשטוש הזו תגבר, בעיקר בזכות המסכים ההולכים וגדלים של הסמארטפונים, והסמארטפון עשוי לבלוע לתוכו גם את היכולות של הטאבלטים.

 

המפרט כבר לא חשוב

יצרניות הטאבלטים יחפשו תוכן בלעדי כדי למשוך קונים - עומר כביר

באופן מסורתי, הדיון סביב מכשירים וגאדג'טים חדשים התמקד כמעט באופן בלעדי במפרט שלהם, ובעולם הטאבלטים לא היה המצב שונה. כל מכשיר חדש שיצא נמדד לפי תכונות כמו גודל מסך, מהירות מעבד, נפח זיכרון, מספר המגה פיקסלים של המצלמה ועוד — לרוב בהשוואה לאייפד של אפל. אבל עם הזמן התברר שבעולם הטאבלטים, לאו דווקא מהירות פתיחת הדפדפן היא שמעניינת את הצרכנים. שם, כמו באמירה השחוקה, "התוכן הוא המלך". זוהי אולי הסיבה שלקוחות בחרו דווקא באייפד על פני מכשירים איכותיים לא פחות וזולים יותר. וב־2012, כך נראה, הנקודה תתברר גם ליצרניות הטאבלטים האחרות.

 

סנונית ראשונה ראינו בחודשים האחרונים של 2011, כשאמזון השיקה את הטאבלט קינדל פייר. מבחינת מפרט, מדובר במכשיר נחות לעומת המתחרים האחרים בשוק, הכולל מסך קטן, מעבד חלש ומעט זיכרון. אבל הדבר לא הפריע לו להפוך למוצר המצליח ביותר שהשיקה אמזון, לפי הודעת החברה עצמה, ולפי ההערכות הוא יכבוש את המקום השני בטבלת הטאבלטים הנמכרים ביותר.

הטאבלט קינדל פייר, מבית אמזון, צילום: בלומברג הטאבלט קינדל פייר, מבית אמזון | צילום: בלומברג הטאבלט קינדל פייר, מבית אמזון, צילום: בלומברג

הסיבה לכך נעוצה לא רק במחיר הנמוך של המכשיר (199 דולר) — טאבלטים בעלי מפרט ומחיר דומים היו קיימים בשוק כבר קודם — אלא גם בתוכן הרב שמגיע עם המכשיר באדיבות אמזון: שירים לרכישה, סרטים וסדרות לשכירה וצפייה בסטרימינג, ספריית הקינדל הענקית, וחנות אפליקציות מותאמת. רק אפל מציעה מגוון גדול יותר עם הטאבלט שלה.

אמזון הוכיחה שכדי להתחרות באייפד, לא מספיק לייצר טאבלט טוב. למעשה, ייתכן שזה אפילו לא הכרחי. מה שצריך הוא תוכן עשיר, כזה שיצדיק את הרכישה ויאפשר ליהנות מהמכשיר בצורה מקסימלית.

ב־2012 נראה, לפיכך, מעבר של יצרניות הטאבלטים מהתמקדות בתכונות וביכולות שניתן למצוא בטאבלטים שלהן, להדגשת התכנים הרבים שניתן לצרוך בהם. רבות מהן, כך אפשר לשער, כבר פועלות להקמת חנויות שירים ווידיאו דיגיטליות משלהן, או מנסות ליצור שיתופי פעולה עם ספקיות תוכן כדי להביא כמה שיותר תכנים לרכישה למכשירים שלהן.

כשטאבלטים 2012 יגיעו לשוק, הצרכנים ישמעו הרבה פחות על איכות המסך או על מהירות המעבד, והרבה יותר על הפרקים החדשים של Glee שזמינים להזרמה, או על הסינגל החדש של ליידי גאגא — בהשמעת בכורה בלעדית רק להם ורק באמצעות טאבלט ספציפי.

 

הענן יאבד את הגבולות

הגבלת הנפח תוסר ותסייע לנו לשמור הכל ברשת - רפאל קאהאן

אנחנו משתמשים בשירותי ענן באופן כה שקוף עד כדי כך שאיננו מודעים לזה. שומרים תמונות בפיקאסה ומסמכים בגוגל דוקס או ב־Dropbox, ומנהלים את הדואר רק ברשת, ללא תוכנת דוא"ל במחשב. למעשה, גם כשאנחנו משתפים תמונות בפייסבוק או סרטונים ביוטיוב אנחנו מאחסנים מידע בענן.

 

לכל השירותים האלה יש מגבלות אחסון ידועות: למשתמש בשירות המוזיקה בענן של אמזון, למשל, יש מגבלה של 5 גיגה־בייט. בפיקאסה מוקצה לכל משתמש שטח של 1 גיגה־בייט לאחסון תמונות. צריכים עוד מקום? תשלמו.

שירות הסטרימינג של גוגל, גוגל מיוזיק, צילום: בלומברג שירות הסטרימינג של גוגל, גוגל מיוזיק | צילום: בלומברג שירות הסטרימינג של גוגל, גוגל מיוזיק, צילום: בלומברג

אבל בפועל התחלנו לראות השנה את הגבולות האלה נעלמים. כל מי שרוכש אלבום באמזון מקבל אוטומטית שדרוג ל־20 גיגה־בייט ללא תשלום נוסף למשך שנה. בפיקאסה לא סופרים תמונות שהועלו דרך שירות ה־Instant upload של גוגל פלוס, כך שהמגבלה של 1 גיגה־בייט היא תיאורטית בלבד.

כל גולש יכול להעלות ליוטיוב קבצים בגודל של עד 20 גיגה־בייט. שירות המוזיקה של גוגל מציע שטח לאחסון 20 אלף שירים ללא תשלום. ה־iCloud של אפל אמנם מוגבל ל־5 גיגה־בייט, אך ההגבלה לא חלה על קובצי מוזיקה, פרקים מסדרות, ספרים ועוד. שירות האחסון Box.net אפשר את הגדלת נפח האחסון למשתמשים מ־5 גיגה־בייט ל־50 גיגה־בייט בחינם דרך סדרת פעולות שיווק ברשתות חברתיות ופייסבוק לא מגבילה את כמות התמונות שאפשר לשמור באלבומים.

ברקע עוד צצות מדי פעם שמועות על כונן רשת ייעודי של גוגל, בשם GDrive, וכבר עכשיו אפשר לראות את החזון של מעבר מלא לרשת מתחיל להתממש, ללא הגבלה וללא תשלום נוסף.

קשה להניח שבשנה הקרובה נראה את החברות זונחות לגמרי את המגבלות – אפילו ג'ימייל, שהבטיח שלא נצטרך למחוק לעולם דואר, התייצב על 7.5 גיגה־בייט. אבל החברות יודעות להעלים עין בספירה ואפשר לצפות שהן יגלו גמישות נוספת, ויאפשרו לנו לשמור את כל המידע ברשת. מאיפה יגיע הכסף? מניתוח של התכנים שהפקדנו בידיהן ופרסומות שיותאמו בדיוק למה שאנחנו אוהבים.

 

ההנפקה תשנה את פייסבוק

הרשת החברתית תחדור לתחומים נוספים ברשת - עומר כביר

פייסבוק, וזה כבר ברור, היא לא תופעה שתיעלם בעתיד הנראה לעין. עם יותר מ־800 מיליון משתמשים פעילים שמבלים בה שעות, ושעבור מספר לא מבוטל מהם היא מהווה את חלון הגלישה העיקרי, הפכה פייסבוק לאחד הגורמים המשמעותיים ביותר ברשת.

2012 יכולה להתברר כשנה המשמעותית בתולדות הרשת של מארק צוקרברג, שבמהלכה ההשפעה של פייסבוק על חיינו תגדל עוד יותר. שתי סיבות לכך. הראשונה: אם קצב הגידול הנוכחי שלה יימשך, תחצה פייסבוק בשנה הקרובה את קו מיליארד המשתמשים. קו פסיכולוגי זה ידגיש את כוחה, ואת התחושה שאין כמעט אדם שלא נמצא בפייסבוק.

בוהים בפייסבוק, צילום: בלומברג בוהים בפייסבוק | צילום: בלומברג בוהים בפייסבוק, צילום: בלומברג

השנייה, והמשמעותית יותר: על פי כל התחזיות, במהלך השנה צפויה פייסבוק לצאת להנפקה. מהלך כזה מבשר לרוב על שינוי בפעילות החברה. מספר העובדים של גוגל, למשל, קפץ לאחר הנפקתה, ומגוון המוצרים שהשיקה גדל בצורה משמעותית.

פייסבוק, אפשר לשער, תעבור שינוי דומה ותתחיל לנפק מוצרים החורגים מגבולות הרשת החברתית. כשגוגל עשתה את זה קיבלנו את ג'ימייל, גוגל מפות, אנדרואיד ועוד. מה נקבל מפייסבוק? ככל הנראה, הרבה מוצרים שמטרתם להקיף כמה שיותר מחוויית הגלישה שלנו, ולהחדיר את פייסבוק לתחומים שבהם אין לה דריסת רגל כיום.

פייסבוק יכולה למשל להטמיע פרסומות באתרים חיצוניים, בדומה למודעות הטקסט שגוגל כבר מציעה. היתרון הברור הוא שפייסבוק, בתור מקום שמנהל את הפרופיל האישי של המשתמש, תוכל להציג פרסומות המותאמות לו אישית.

אפשר להניח בבטחה שלמארק צוקרברג יש חזון מגובש לעתיד החברה, ושאחרי ההנפקה הצפויה חזון זה ייכנס להילוך גבוה. מה זה אומר מבחינת הגולשים? שאם נרצה ואם לא, יש סיכוי סביר מאוד שפייסבוק תנסה ואף תצליח להיות מעורבת בכל פעולה שאנחנו עושים באינטרנט.

הטלוויזיות יהפכו לחכמות באמת

גוגל ואפל יחברו את המסך בסלון לחנויות שלהן - הראל עילם

הניסיון הראשון של גוגל להשתלט על הסלון הביתי נחל כישלון. גוגל TV, שהושקה בקול תרועה לפני כשנה וחצי, לא הצליחה להתרומם ולהציע מהפכה של ממש בדרך שבה אנו צופים בטלוויזיה.

גוגל, שבשנים האחרונות מיהרה לזנוח ולגנוז פרויקטים לא מצליחים, דווקא לא מרימה ידיים ומשיקה עדכון משמעותי למערכת. גרסה 2 של גוגל TV תומכת באפליקציות אנדרואיד ורוכבת על ההצלחה האדירה של מערכת ההפעלה הסלולרית, והסמארטפונים גם הופכים לשלט רחוק של המערכת.

אפל טיוי אפל טיוי אפל טיוי

יו"ר גוגל אריק שמידט הכריז כי בקיץ 2012 חצי מהטלוויזיות החכמות שיימכרו בעולם ישתמשו בפלטפורמת גוגל TV, והסביר שהיצרניות יקבלו את המערכת ללא תשלום, כך שהסידור יהיה משתלם. ההכרזה הזאת נראית קצת תמוהה, אבל שמידט מכיר היטב את תוכניות החברה, ובעבר חזה את הפריצה הגדולה של אנדרואיד כשבעולם היו רק 12 מכשירים שהשתמשו במערכת.

על פי הדיווחים, גם אפל עובדת על טלוויזיה חכמה משלה, שתתחבר אל חנות iTunes ואולי אף תכלול ממשק קולי פשוט כמו זה של סירי, שכבר משולבת באייפון 4S. לאפל כבר יש הסכמים עם חברות המדיה והיא מוכרת סרטים וסדרות בחנות iTunes, הישג שגוגל עדיין לא מתקרבת אליו.

שתי החברות מתכננות להסתער מחדש על הסלון בשנה הקרובה, אבל הן עשויות לגלות שמיקרוסופט כבר מקדימה אותן, בעזרת השדרוגים שהיא כבר הכניסה לאקס בוקס, שהפכה כבר להרבה יותר מקונסולת משחק.

 

הסטרימינג יילחם בפיראטיות

השידורים ברשת יאיימו על חברות הכבלים והמתקפה על אתרי ההורדות תתחזק - הראל עילם

במשך שנים אנו שומעים שהאינטרנט הוא איום משמעותי על הטלוויזיה, ששיתוף קבצים תופס תאוצה, ושהניסיונות של הרשתות השונות להיאבק בפיראטיות לא נוחלים הצלחה. בימים אלה הניסיונות האלה תופסים תאוצה, בארץ ובחו"ל. ארגון זיר"ה החל להשתלט על אתרים שהציעו הורדות פיראטיות לגולשים מישראל, ובארה"ב מקדמים חקיקה שאמורה להילחם ביתר מרץ בהורדות.

 

ההיסטוריה מראה שכל ניצחון במלחמה דוחף את הפיראטים לשלב הבא: מי שניצח את נאפסטר קיבל את קאזה ואת eMule, וכשאלה נתקלו בקשיים הזרקור עבר אל ביטורנט, רשת שיתוף שפשוט אי אפשר להשבית.

ריד הייסטינגס, מנכ"ל נטפליקס, צילום: בלומברג ריד הייסטינגס, מנכ"ל נטפליקס | צילום: בלומברג ריד הייסטינגס, מנכ"ל נטפליקס, צילום: בלומברג

אבל דרך אחרת להילחם בפיראטיות היא לשנות את מודל הצריכה. סקרים מראים שבקרב סטודנטים — שתמיד מובילים כל מהפכה טכנולוגית — רק ל־50% יש טלוויזיה, ופחות מ־70% מהם מחזיקים בחיבור כבלים. לעומת זאת, 91% מהם אומרים שהם צופים בסרטים דרך המחשב הנייד שלהם.

2011 היתה ללא ספק שנת החדירה של הסטרימינג. נטפליקס הפכה בשנה החולפת מחברה מבטיחה לספקית של חמישית מכל התעבורה בארצות הברית. היא גם נכנסה לדרום אמריקה וצפויה להיכנס לאירופה ואולי אף לישראל. יותר ויותר חברות הודיעו על כניסתן לתחום הסטרימינג, כולל הבעלים החדשים של בלוקבסטר; כך גם ורייזון ואמזון, וסוני בוחנת אפשרות לשידור תכנים ברשת. בו־זמנית, חברות כמו נטפליקס החלו להיכנס לתחום התוכן והן רוכשות עוד ועוד זכויות שידור.

אבל חשוב מכך, הסטרימינג גם הגיע לכל מקום. חברות החלו להשיק אפליקציות סלולר לצפייה בתכנים, ויותר ויותר יצרניות חומרה וחברות כבלים משלבות סטרימרים וחיבורי אינטרנט לתוך ממירים, נגני בלו ריי, קונסולות משחקים וטלוויזיות חכמות. יש גם יותר טלוויזיות חכמות המסוגלות להתחבר לרשת.

בשנה הבאה, יותר ויותר בתי אב בארצות הברית ובעולם יגלו שהם לא צריכים לשלם סכומי עתק לחברות כבלים ולוויין. זאת תהיה נקודת מפנה שתדרוש חשיבה מחדש של כל חברות המדיה לגבי אילו תכנים אנו צורכים, היכן, מתי ובאיזה מחיר.

 

תוצאות האמת

צדקנו בנוגע לאפליקציות, פספסנו בתחום התחרות לאייפד - עומר כביר

בבואנו להתחשבן עם התחזיות הטכנולוגיות שהעלנו בסוף 2011, שמחנו לגלות שברוב המקרים דייקנו, בצורה מלאה או חלקית.

 

אחת התחזיות המרכזיות שלנו היתה פריחתן של חנויות האפליקציות, וחדירתן גם למחשבים אישיים ודפדפנים. ואכן, חנות האפליקציות למק שפתחה אפל בינואר רשמה 100 מיליון הורדות בתוך פחות משנה, וגם גוגל שדרגה את ה־Chrome Web Store, והפכה אותה למרכיב מרכזי במערכת ההפעלה שלה.

גם מיקרוסופט, בהתאם להשערה שלנו, הודיעה על חנות אפליקציות למערכת ההפעלה הבאה שלה, ווינדוס 8.

התחזיות שלנו ב-2011 התחזיות שלנו ב-2011 התחזיות שלנו ב-2011

בתחום הסטרימינג חזינו שגוגל ואפל ייכנסו במלוא כוחן לתחום, והן לא אכזבו: גוגל השיקה את חנות המוזיקה גוגל מיוזיק המאפשרת האזנה לשירים שנרכשו בלי צורך להוריד אותם למחשב, ואפל את שירותי iCloud ו־iTunes Match.

לא בכל התחזיות צדקנו לחלוטין. בתחום המגזינים והעיתונים הדיגיטליים, הערכנו שמגזינים שפותחו במיוחד לטאבלטים יזכו להצלחה מסחררת. ב־2011 אמנם השיק רופרט מרדוק את עיתון האייפד היומי "The Daily", אולם הצלחתו של זה היתה פושרת ביותר. לעומת זאת, דווקא מגזינים ועיתונים ותיקים זוכים לעדנה מסוימת בגרסאות הטאבלט שלהם. חזינו גם, על רקע ימי ויקיליקס הסוערים של סוף 2010, שב־2011 תעלה מלחמת המידע וההדלפות שלב, כשאתרים נוספים ברוח זו יחלו לפעול. אתרים נוספים לא ראינו, וויקיליקס עצמו נקלע למערבולת שערוריות.

תחזיות אחרות, כך נראה, הקדימו את זמנן. הקרב הגדול בין הטלוויזיות לקונסולות המשחקים יתרחש כנראה רק ב־2012, אחרי שמיקרוסופט השיקה שדרוג משמעותי לאקסבוקס 360 הכולל גישה לעשרות ערוצי טלוויזיה בכל העולם; וגם מכשירי התלת־ממד נטולי המשקפיים ייאלצו להמתין לשיפור באיכותם וירידה במחירם. עוד חזינו פריצה מסיבית של סמארטפונים מצוידים בשבבי NFC. גוגל אמנם הציגה לקראת סוף השנה את הנקסוס גלקסי הכולל יכולת זו, אבל החדירה הגדולה של מכשירים אלו עוד לא התרחשה.

על כמה גאדג'טים הצבענו כמוצרים המסקרנים של 2011 — הפלייבוק של RIM, הטאבלט מבוסס webOS של HP, מחשבי הכרום OS של גוגל — אבל כולם התבררו כפלופ רציני. מנגד, התחזית להצלחת האייפד 2 התבררה כמדויקת, אבל זו באמת לא חוכמה.

תגיות

15 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
מחשבי הכרום OS של גוגל אינם פלופ כלל וכלל, הם נמכרים ומקבלים ביקורות טובות
כל מי שמשתמש בעיקר באינטרנט ימצא את הכרום נפלא ונח, לא דורש תחזוקה, לא דורש אנטיוירוס מאחר וחסין לחלוטין, בקיצור מכשיר נפלא לכל מי שגולש, משתמש בג'ימייל וכדומה, זמן סוללה שמונה שעות, קל מאוד, פיתרון טוב למי שגם מייצר תוכן ולא רק קורא (לשם כך טבלט יכול להספיק)
יוסף קיראון , נתנייה  |  01.01.12
14.
ל9 ו 10. ל-9. חחח, על מה הם מדברים?
ל-10. מכיוון שזה האינטרנט קשה לי לומר אם אני מזהה סרקזם בהודעה שלך...למקרה שאתה רציני- שיתוף? בן לוויה? הא? שלא תבין אותי לא נכון, אני עצמי די גיק. אני מנחש שרוב המבקרים במדור טכנולוגיה הם גיקים ברמה זו או אחרת. גדלתי על ספרי מד"ב ומחשב אינטלגנטי שניתן לתקשר איתו זו גם הפנטזיה הרטובה וגם הסיוט הכי גרוע שלי (תלוי באיזו עלילה אתה בוחר)- מה שבטוח זה שהייתי רוצה אחד כזה. אבל סירי היא *לא* זה! אפילו לא טיפונת. זה מזכיר לי את אקדחי הצעצוע ששיחקתי עמם בילדותי. האקדחים לא היו אמיתיים אבל העמדת הפנים העניקה לי ולאחי שעות לא מבוטלות של הנאה. וסירי היא בדיוק זה, העמדת פנים, כל השיווק שלה מבוסס על העמדת פנים. באקדחי הצעצוע שלי לפחות הכיף היה בעובדה שאני בן 8 (דמיון של ילדים הרבה יותר גמיש ומציאותי ממבוגרים) ובעובדה שכשיריתי עם האקדח באחי, קיבלתי סימולציה אמיתית של AI שבה אחי נפל כאילו מת(או לחילופין לבש שריון חסין קליעים). בנתיים אנחנו מדברים על לא יותר ממכונה מתוחכמת, כמו מדפסת, אבל זהו! כל אלגוריטמי עיבוד המידע קיימים כבר למכביר בצורות יותר נוחות ומהירות. בנתיים לדבר למחשב זה רתימת העגלה לפני הסוס, עשרות שנים (במקרה הטוב) לפני. "עצות חכמות"- אולי כשיש AI. אם כבר מדברים על מימוש חזונם של עלילות מדע בדיוני-יש לי תחושה שההמוצר הבא של אפל יהיה קומבינזון כסוף שיהיה "מהפכה בתחום הלבוש", "הבגד שממריץ גלי מוח, מביא למימוש העתיד", ""הבגד הרשמי של כל מי שנסע בזמן". והדבר הכי גרוע זה שכמה שזה נשמע מגוחך עכשיו, כל התקשורת תשתף פעולה וזה באמת ישמע טבעי להרבה אנשים. בכל מקרה ככה בדיוק שאני מרגיש בקשר לסירי. נ.ב איך אומרים קומבינזון בעברית?
3  |  26.12.11
11.
סליחה, אבל נראה לכם באמת שחברת הכבלים וחברת הלווין יתנו לדבר הזה לקרות ???
נראה לכם שאזרחי ישראל יתפסו את היום הנפלא הזה בו לא יצטרכו להיות שבויים בידי חברה כזו או אחרת ?? הרי ללא דמי המנוי שלנו מה החברות האלה יעשו ?? ואחרון אבל ממש לא אחרון מבחינת חשיבות : נגיד שכל מה שרשמתם בכתבה יתגשם, אנו עדיין נצטרך לשלם את האגרה לערוץ 1 ?? ועדיין נצטרך לשלם קנס 9000 אם לא הודענו על קניית מכשיר טלויזיה ?? שלכם, באהבת אמת, ד.מ.
ד.מ.  |  26.12.11
לכל התגובות