אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עלות התיקון הממוצעת במוסכים ב-2011: 1,023 שקל צילום: shutterstock

עלות התיקון הממוצעת במוסכים ב-2011: 1,023 שקל

מדובר בירידה קלה לעומת עלות התיקון הממוצעת בשנת 2010 שעמדה על 1,041 שקל. על פי נתוני חברת גאמא ניהול וסליקה, בסך הכל בעשור האחרון חלה עלייה ניכרת בעלות התיקונים

27.12.2011, 10:02 | תומר הדר

עלות תיקון רכב ממוצעת הגיעה בשנת 2011 ל-1,023 שקל, כך עולה מנתונים שמפרסמת היום חברת גאמא ניהול וסליקה, העוסקת בסליקה מוקדמת של שוברי תשלום בכרטיסי אשראי. מדובר בירידה קלה לעומת עלות התיקון הממוצעת בשנת 2010, שעמדה על 1,041 שקל ועלות תיקון ממוצעת שעמדה בשנת 2009 על 1,060 שקל. בשנת 2008 עמדה עלות התיקון הממוצעת על 1,115 שקל, 8% יותר מעלות התיקון הממוצעת בשנת 2011. נתונים אלה מבוססים על כ-830 אלף תיקונים וטיפולים שבוצעו במהלך שנת 2011 בכ-600 מוסכים ברחבי הארץ. על פי נתוני גאמא ניהול וסליקה, עיקר הירידה בעלות התיקון נובעת מהוזלה של מחירי החלפים.

עם זאת, למרות מגמת הירידה שחלה בעלות התיקון בשלושת השנים האחרונות, בסך הכול חלה בעשור האחרון עלייה ניכרת בעלות התיקונים. על פי הנתונים, בשנת 2002 עמדה עלות התיקון הממוצעת על 757 שקל בלבד - נתון אשר מצביע על עלייה של כ-35% בעלויות התיקון מאז שנת 2002.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
מוסך" הילוך שישי" וקבוצת מוסכי היבואן קרסו "שוחטים" ..חופשי חחחח
נסו פעם כבעלי רכב ניסאן לבוא ולתקן או לקבל טיפול במסגרת שלוש השנים ו/או הקילומטרזים המוגדרים באחריות במוסל הילוך שישי בתל אביב או במוסכי היבואן -קבוצת קרסו ותגלו לדעת שהחיובים בכרטיס האשראי הינם הרבה יותר גבוהים מהממוצע המוגדר כאן - חד משמעית - תמיד יש עוד איזה תיקון...טיפול...שלא היה מתוכנן כביכול ...סוג של מחירי "אופנת עלית" חחחח.... בטרם קונים רכב כדאי לדעת כמה וכמה "בזול" ....יעלה לנו הטיפולים אצל קבוצת קרסו כטענתם בעת מכירת הרכבים - כמובן שטענתם איננה כתובה ו/או מוצהרת כהתחייבות היבואן למחירי הטיפולים במוסכי היבואן - אז שלא יספרו לנו סיפורים על ממוצע ...יש מצוי ויש רצוי והצרכנים ממשיכים לשלם ברוחב הכיס שלהם.
שלומי ראשל"צ  |  01.01.12
2.
הסביות לעליה
מחירי התיקון עולים כי אנשים נוסעים יותר: עד לפני כמה שנים, נסועה של 10000 ק"מ לרכב בשנה נחשבה כסטנדרט- כיום, רוב הרכבים עושים יותר מ 17500 ק"מ בשנה, השחיקה במכלולי הרכב גדולה הרבה יותר ולכן גם עלות התיקונים יותר גדולה, בנוסף, המעבר לרכבים אוטומטים מעלה את מחיר התחזוקה השוטפת.
סטודנט  |  28.12.11