אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לאחר ההוזלות במגזר הפרטי, הסלולריות מחזרות אחר הלקוחות העסקיים צילום: בלומברג

לאחר ההוזלות במגזר הפרטי, הסלולריות מחזרות אחר הלקוחות העסקיים

סלקום תציע חבילות המשלבות סלולר ותקשורת נייחת, ופלאפון תשיק שירותי אבטחת מידע לעסקים

01.01.2012, 13:49 | גילעד נס

גל ההוזלות בתעריפי הסלולר צמצם משמעותית את פערי המחירים בין הלקוחות העסקיים לפרטיים, וחברות הסלולר מנסות כעת להתחרות על ליבם של הלקוחות העסקיים באמצעים אחרים. סלקום הודיעה הבוקר כי החל ממחר (ב') תציע ללקוחות העסקיים הקטנים-בינוניים חבילות תקשורת המשלבות את מוצריה ומוצרי נטויז'ן שנרכשה על ידה לאחרונה.

לקוחות אלו יוכלו לקבל חבילת תקשורת הכוללת שירותי סלולר, טלפוניה קווית, אספקת אינטרנט, שיחות בינלאומיות, איחסון ושירותי ענן. סלקום תפנה בתחילה ללקוחות עסקיים המחזיקים עד 7 קווים, כאשר לדברי החברה לקוחות אלו מתאפיינים באימוץ טכנולוגי מהיר, ומעל 85% מהם מחזיקים במכשירי סמארטפון. גם פרטנר צפויה להציע בקרוב חבילות משולבות של שירותי סלולר ותקשורת נייחת על בסיס רכישת סמייל.

פלאפון צפויה גם היא להכריז בימים הקרובים על שירותים שיופנו ללקוחות העסקיים. כבר לפני מספר חודשים עדכן משרד התקשורת את רשיונה של החברה כך שתוכל להציע גם שירותים נוספים על גבי רשת האינטרנט הסלולרית, בין השאר פתרונות אבטחת מידע וכלים נוספים שיאפשרו להפוך את תשתית האינטרנט הסלולרי שהיא מציעה לתחליפית לתשתית האינטרנט הנייחת בחלק מהעסקים, ולהוות פיתרון משלים לתשתית הנייחת בעסקים אחרים. פלאפון, כזכור, היא חלק מקבוצת בזק, המשווקת חיבורי אינטרנט קוויים.

בשנת 2010 היוו הלקוחות העסקיים כ-36% מכלל לקוחותיה של פלאפון, אך שיעור ההכנסות מהלקוחות העסקיים והפרטיים היה כמעט זהה (הפרש של 66 מיליון שקלים ל"טובת" הפרטיים). בסלקום היוו באותה שנה ההכנסות מלקוחות פרטיים כ-74% מכלל ההכנסות.

הפניה ללקוחות העסקיים צפויה לאיים בטווח הקצר על בסיס לקוחותיה של מירס - מרבית לקוחותיה של מירס מגיעים מהמגזר העסקי ומכוחות הביטחון וההצלה, והללו בוחרים בה בין השאר בזכות יכולתה להציע שירותי ווקי-טוקי, אך היא אינה מסוגלת להעניק להם שירותי גלישה סלולרית במהירות המקבילה למהירויות שמציעות החברות הגדולות.

בעוד מספר חודשים תשיק מירס רשת חדשה ומתקדמת שבאמצעותה תוכל להציע לראשונה מטעמה אינטרנט סלולרי במהירויות גבוהות, ולאחרונה אף קיבלה החברה החברה אישור ממשרד התקשורת לשווק חבילות הכוללת את שירותי הסלולר שלה ושירותי התקשורת והטלוויזיה של HOT, שרכשה אותה לפני מספר חודשים. עם זאת, ספק אם מירס תשווק חבילות שכאלה בטרם תוכל להציע שירותים על גבי הרשת החדשה, ולפיכך החברות המתחרות ממהרות לפנות למגזר העסקי כבר כעת עם היצע של חבילות משולבות (סלקום ובקרוב כנראה גם פרטנר) או שירותי ערך מוסף (פלאפון) על מנת לצבור לקוחות על חשבונה.

תגיות