אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

שתי פנים לג'יפון: סאנגיונג קוראנדו 4X4

המנוע של הקוראנדו מצוין והנסיעה רכה, אך תיבת ההילוכים לא חלקה והסיבובים קשים

01.01.2012, 23:14 | תומר הדר

סאנגיונג קוראנדו 4X4

מנוע: דיזל, נפח 1,998 סמ"ק, הספק מרבי 175 כ"ס, מומנט מרבי 36.7 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית 186 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־10.8 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן: 13.3 ק"מ לליטר. נתוני מבחן: 9.1 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, ABS, טרם נבחן במבחן ריסוק פומבי

קבוצת זיהום: 14

מחיר: 180 אלף שקל

זוכרים את סאנגיונג? יצרנית רכבי השטח הקוריאנית, שמוצריה (הכעורים למדי) משווקים בישראל כמה שנים בהצלחה בינונית ומטה, עברה לאחרונה מהפך: היא נרכשה על ידי מהינדרה ההודית, שכרה בית עיצוב איטלקי וכעת מציגה ג'יפון חדש, קוראנדו. בשונה מכל קודמיו מבית סאנגיונג, קוראנדו אמנם מצויד בהנעה כפולה ברכב המבחן (קיימת גם גרסה בעלת הנעה קדמית בלבד) אך אינו מצויד בהילוך כוח, או בשלדת סולם.

מבחוץ קוראנדו הוא רכב נאה מאוד. יש לו פרופורציות נכונות ומראה שמצליח לא לבלוט יותר מדי, אך לא להיעלם בחניון. מבפנים קוראנדו מפגין חוסר אחידות תמוה ברמת הגימור והנדסת האנוש. מחד, איכות החומרים גבוהה, המרווח הפנימי נדיב וגם האבזור אשר כולל חימום מושבים ובקרת שיוט, תנוחת הישיבה מצוינת ורמת רעשי הרקע מינימלית. מאידך, מנגנון העברת ההילוכים מההגה אינו נוח לתפעול, גם לא הכפתור המוזר שקבוע למטרה זו בידית ההילוכים. גם פתחי המזגן ממוקמים באופן שמקפיא את ידי הנהג.

גם בנסיעה קוראנדו מעלה רגשות מעורבים. מחד, יש לו מנוע דיזל מצוין מפיתוחה של מרצדס. המנוע שקט ובעיקר חזק. אך תיבת ההילוכים אינה חלקה ותחת מאמץ בהילוכים נמוכים היא מתקשה להתמודד עם הכוח ולפעמים בועטת את הרכב קדימה בהפתעה לא נעימה. גם ניסיונות של הנהג לברור הילוכים ידנית באמצעות הכפתורים אינם משפרים את המצב. הנסיעה עצמה רכה ונעימה, אך בסיבובים הקוראנדו מפגין התנהגות שמזכירה את הדורות הקודמים של רכבי שטח רכים כמו קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון. הבעיה היא שהספורטאז' וגם הטוסון התקדמו שנות אור. הקוראנדו נשאר.

אז בסופו של דבר האם לקנות קוראנדו? ובכן, היתרון הגדול של הקוראנדו הוא המחיר - 170 אלף שקל עבור גרסת הדיזל הבסיסית. אך אם אינכם חפצים במנוע דיזל, ונושא המכירה בשוק היד השנייה טורד את מנוחתכם כבר דקות ספורות אחרי ששילמתם עבור מכוניתכם החדשה, כנראה שעדיף לחפש קיה ספורטאז', יונדאי IX35 או סובארו פורסטר.

תגיות