אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרסום ראשון: הופסק הליך הרישוי של חברת התעופה הישראלית החדשה ליד אייר צילום: אוראל כהן

פרסום ראשון: הופסק הליך הרישוי של חברת התעופה הישראלית החדשה ליד אייר

זאת עד שיושלם הליך אישור תקנות הפעלה מעודכנות. מנכ"ל ליד אייר, מיקי ויינשטיין: "אנחנו תקועים. סיימנו להכשיר טייסים, קלטנו דיילים ונדהמנו לשמוע שאנחנו צריכים לעצור את הכל"

02.01.2012, 17:31 | יסמין גיל

אל על, ארקיע וישראייר יכולות להירגע. חברת תעופה מתחרה ישראלית חדשה, שעל הקמתה פורסם בחודשים האחרונים, כנראה שלא תקום, לפחות לא בקרוב. מדובר בחברת התעופה ליד אייר (Lead Air) שתכננה להפעיל טיסות שכר ליעדים באירופה ובאגן הים התיכון. ל"כלכליסט" נודע כי תהליך הרישוי של החברה הופסק על ידי רשות התעופה האזרחית (רת"א) עד לחקיקת תקנות טייס מעודכנות.

"הפסקנו את תהליך הפעלת החברה, מדובר בהחלטה רוחבית שרת"א קיבלה", אמר היום (ב') ל"כלכליסט" מנכ"ל ליד, אייר מיקי ויינשטיין. "כרגע אנחנו ממתינים שרת"א תעדכן את התקנות". מדובר בכ-400 תקנות הפעלה שחלקן צפויות לעלות לאישור בוועדת הכלכלה בחודשים הקרובים. בלי תקנות הפעלה מעודכנות, לא ניתן בשלב זה לבצע הליך רישוי של חברות תעופה חדשות. "החברה נמצאת כרגע במצב שבו אנחנו די תקועים", אמר ויינשטיין, "סיימנו להכשיר טייסים, קלטנו דיילים ונדהמנו לשמוע שאנחנו צריכים לעצור את הכל".

לדבריו, הפסקת הפעילות גררה גם צמצומים בכוח האדם: "במצב שבו החברה 'שורפת' כ-500 אלף שקל בחודש עבור משרדים ושכר, נאלצנו לצמצם את הנזקים והוצאנו חלק מהעובדים לחופשה ללא תשלום. חלק אחר פוטר ונשארנו עם גרעין קטן של כ-15 עובדים, עד שתתקבל החלטה של הבעלים". אגב, לדבריו, הבעלים הם משקיעים פרטיים מחו"ל.

לגבי החכרת מטוסים, אמר ויינשטיין: "אנחנו לא יכולים להביא מטוסים וכרגע הם ממתינים בחו"ל".

שילמתם עליהם?

"חתמנו על חוזים, אבל לא ביצענו את הרכישה בפועל. תכננו להביא את המטוס בשבוע הראשון של דצמבר 2011 ותכננו להתחיל לפעול בינואר. עכשיו נוכל לפעול במקרה הטוב רק במאי-יוני".

תגיות

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
עובד לשעבר בחברת ארואל
למגיבים מתחתי, גם אני הייתי עובד ארואל ומה שכתב מגיב מס' 11 פשוט לא נכון, החברה כן חייבת כסף, גם לעובדים וגם לספקים. עברו 12 שנה מאז ואף אחד כבר לא "בונה" על הכסף הזה אבל להגיד שהוא שילם לכולם זה פשוט לא נכון ולא מסתדר עם העובדות. בנוסף, המוניטין של מיקי ויינשטיין ידוע לכול מי שעוסק או עסק בעבר בענף התעופה, אהיה עדין ואומר שהמונטין שלו לא טוב. במידה מסוימת אני שמח שהוא לא קיבל שוב רשיון כדי להמשיך לזרוק את הכסף של המשקעים וגם לא לשלם משכורות לעובדים החדשים שגייס שלא מכירים את האיש. יום טוב לכולם.
ארואל  |  19.04.12
12.
למבין בענף התעופה שכנראה לא מבין כלום
אתה מטורף אם חשבת שמישהו התכוון להפעיל ללא רישיון הפעלה. ליד אייר נעצרה בתהליך הרישוי בגלל שהתקנות הרישוי הקיימות לא עומדות בסטנדרטים בין לאומיים הייתי עובד ארואל בעבר, החברה נסגרה ולא התרסקה. אף נוסע לא נישאר בחו"ל וכל העובדים קיבלו את שכרם. ולא נישארו חובות כנראה שפוטרת בעבר מחברת ארואל
אחד שמבין יותר  |  08.01.12
לכל התגובות