אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הפרסומת שמדברת למשקיעים: Eyeview מגייסת מעל 5 מיליון דולר

הפרסומת שמדברת למשקיעים: Eyeview מגייסת מעל 5 מיליון דולר

החברה הישראלית פיתחה טכנולוגיה ליצירת סרטוני פרסומת מותאמים אישית, שמשמשת אתרי אינטרנט כמו NBC ו"הניו יורק טיימס". בעקבות הגיוס היא מתכוונת להכפיל את מספר עובדיה ולהיכנס לתחום הטלוויזיה

10.01.2012, 17:54 | אסף גלעד

חברת הסטארט-אפ Eyeview של אורן הר-נבו, שפיתחה טכנולוגיה ליצירת סרטוני פרסומת מותאמים אישית, יוצאת לסבב הגיוס השני בתולדותיה ומגייסת 5.25 מיליון דולר.

את הסבב מובילה קרן ההון סיכון הספרדית Nauta, משקיעה חדשה בחברה, הידועה כקרן שמכרה לאחרונה את חברת Fizzback לנייס מערכות. קודם לכן גייסה החברה הישראלית 6 מיליון דולר ממשקיעים כגון יו"ר גוגל אריק שמידט (באמצעות קרן Innovation Endeavors) וכן מהקרנות ג'מיני ולייטספיד וממנכ"ל 888 לשעבר, גיגי לוי.

בחברה מועסקים כיום 15 עובדים, מחציתם בישראל והשאר בניו יורק, ובכוונת החברה להכפיל את מספר עובדיה בעקבות גיוס ההון. מנכ"ל Eyeview הוא אורן הר-נבו, אחיו של רן הר-נבו, לשעבר מנכ"ל 5min המשמש כיום כמנהל תחום הוידיאו ב-AOL

Eyeview השיקה לפני חצי שנה את המוצר שלה, טכנולוגיה המסוגלת להמיר פרסומות וידיאו גנריות לפרסומת מותאמת אישית לפי מיקום, מידע אישי, שעה, מזג אוויר והיסטוריית רכישות. מאז קצרה החברה הישראלית הצלחה מרשימה: הטכנולוגיה שלה כיכבה בקמפיינים של AT&T, טי-מובייל, מזדה, אלפא רומיאו, מקדונלדס ואולפני פרמאונט. היא שימשה אתרי תוכן כגון CBS, NBC, ואתר "הניו יורק טיימס".

אחד ממקדמי המכירות הטובים ביותר של Eyeview בחודשים האחרונים הוא מחקר שיצא בסוכנות eMarketer . לפי המחקר, השימוש בפרסומות של החברה הישראלית הוביל לעלייה של 73% בנאמנות למותג, 100% בהעדפת המותג על פני מתחרים ו-27% בכוונת הרכישה. החברה מדווחת כי בקמפיינים נרשמה עלייה של עד 30% במכירות כתוצאה משימוש בטכנולוגית ההתאמה האישית של הפרסומת.

דוגמה מעניינת לשימוש בטכנולוגיה עשתה הרשת הקמעונאית Lowe's: צופה באטלנטה ובפיטסבורג רואים פרסומת מאותו מקור על גבי האינטרנט. אלא שבסרטון

המוקרן לצופה באטלנטה, שם מזג האוויר נאה, מתקבלת פרסומת למתקן גריל לגינה. בפיטסבורג הגשומה, לעומת זאת, מתקבלת פרסומת לתנור במחירי מבצע. פרסומת אחרת יכולה להציג את אותו מוצר, אך להציע הוראות הגעה לסניף מקומי באזורים שונים לחלוטין, בהתאם לאזור שבו נצפית הפרסומת.

כעת, בעקבות גיוס ההון, מתכננים ב-Eyeview לקחת את הטכנולוגיה אל מחוץ למחשב האישי ולטלפון הסלולרי, לתוך עולם הטלוויזיה. קרן Nauta תסייע לחברה בכך, היות ולה מומחיות בהשקעה בחברות בתחום ה-IPTV. לפי ההערכה, החברה הישראלית מקבלת כ-10% עד 20% מעלות המדיה בכל קמפיין פרסומי.

תגיות