אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שש חברות עלו שלב בהתמודדות על התקנת אינטרנט אלחוטי ברכבת צילום: אוראל כהן

שש חברות עלו שלב בהתמודדות על התקנת אינטרנט אלחוטי ברכבת

על פי הערכות, בעוד חודש יוכרז הזוכה במכרז והפיילוט יחל בחודש מרץ; המתמודדות: 012, סלקום, אפקון, מוטורולה, בינת ו-DM מקבוצת יורוקום

10.01.2012, 21:43 | ליאור גוטמן

שש חברות עלו לשלב הסופי בהתמודדות על התקנת רשת אינטרנט אלחוטי (WiFi) ברכבת ישראל. שש החברות הן 012, סלקום, אפקון, מוטורולה, בינת ו-DM מקבוצת יורוקום. על פי הערכות, בעוד חודש יוכרז הזוכה במכרז והפיילוט יחל בחודש מרץ.

התוכנית להתקין רשת אינטרנט אלחוטי ברכבת אינה חדשה, ולמעשה לפני כשש שנים ניסתה רכבת ישראל להעניק את השירות לנוסעים אולם הניסיון נכשל. הסיבה העיקרית: רכבת ישראל דרשה כ-55 שקל עבור חיבור ל-24 שעות לרשת האינטרנט וכ-120 שקל לחודש. למרות שבתקופה ההיא היה נהוג לגבות כסף עבור השירות, התשלום הגבוה הרתיע את הלקוחות שבחרו שלא להשתמש בו.

על פי תוכניות רכבת ישראל, החברה שתזכה במכרז תרשת שתי תחנות מרכזיות לתקופה של שלושה חודשים, שלאחריו יורחב השירות לשאר הרציפים בארץ. במקביל לכך רכבת ישראל מקדמת כרטיס נסיעה חכם ואפשרות העלאת אופניים לרכבות בשעות השפל.

התקדמות במו"מ בין ההסתדרות, האוצר, הרכבת וועד עובדים

במו"מ שהתקיים אתמול (ב') בין נציגי ההסתדרות,משרד האוצר, מנכ"ל רכבת ישראל ונציגי ועד העובדים הוחלט על צעדים בוני אמון, זאת לאחר יומיים של עיצומים והשבתות חלקיות של מוסכי החברה. הצדדים הסכימו שתחזוקת המנועים לאחר 3,000 ו-6,000 שעות מנוע יעשו על ידי עובדי רכבת ישראל, ואילו התחזוקה המורכבת יותר, שמתבצעת לאחר 20 אלף שעות מנוע, תתבצע על ידי חברת קטרפילר.

עוד הוסכם שבמסגרת עבודות התחזוקה והפיתוח עובדי הרכבת יניחו כ-35 ק"מ של מסילה מדי שנה, כאשר כל ק"מ מסילה נוסף יבוצע על ידי קבלן חיצוני. "גם יו"ר ועד העובדים מבינה שיש לפעול יחדיו על מנת שנוכל לעמוד ביעדי הפיתוח והצמיחה של חברת רכבת ישראל, לספק את השירות הטוב ביותר עבור נוסעינו ולהפוך את חברת הרכבת למובילת התחבורה בישראל", סיכם בעז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל

תגיות